Skip to main content

KISAH MALAM PERTAMA AKU

Assalamualaikum...


Nampaknye ramai yang berminat nak baca
cerita tentang malam pertama aku...
korang memang..kalau cerita2 gitu
laju je singgah..kan???
cer kalau aku buat tajuk
yang ada unsur nasihat dan berilmiah...
lambat je nak klik link aku ni...hehhehe...

Ok..balik kepada cerita malam pertama...
dulu masa malam pertama aku...
dapat 200 je...200 uv la...
korang masih dijalan yang gelap nih...
sila ikut aku dijalan yang ada nur ni ye..
kita sedang cerita pasal traffic okey...
muahahah...
klik la untuk jelas dan jeles
malam ni..untuk pertama kalinya..
dan mungkin kali terakhir traffic aku
melebihi 11k..
seronoknye aku rasa...seronok sampai nak berguling2...
terima kasih semua...

ok..tu je la..

sekian...

Comments

  1. perghhh 11k???pengsann...akakkk.nak sign :)

    ReplyDelete
  2. ahaha.. hati niat nak tgk komen yg tadi.. terpandang plak kisah mlm pertama.. hebak btul otai sorang ni.. BE dah byk,, bile bley pekena ikan bakaq ni.. :P

    ReplyDelete
  3. banyak gler akak.. hehe.. best kan.. hehe

    ReplyDelete
  4. aih... mane komen kawan yg tadi.. kata la lupe tekan button kot..

    ReplyDelete
  5. ramai btl peminat akk...tahniah :)

    ReplyDelete
  6. wow... diana mmg hebat. teringin nak bertemu

    ReplyDelete
  7. alamak...malas nak komen laa camnie..igtkan akak ade story malam pertama buat pengajaran...hahaha :P

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. 11k, wah hebat...dan tahniah!! Lebih hebat dari malam pertama kan?

    ReplyDelete
  9. Fariq
    @
    mai la sini..
    nanti akak dengan abang lan bawak pi makan ikan bakaq.bukan ikan bakaq ja..sorong bakaq?kerang bakaq??
    semua yang bakaq2 ja..
    ekekeke

    ReplyDelete
  10. tajuk entry tak boleh nak panas lagi ea akk? hehe.. tipah tertipu! xP

    ReplyDelete
  11. malam pertama yang ganas ni..hoho ..congrats dear :)(bunyik cam gatai )

    ReplyDelete
  12. tahniah kak diana.. saya tumpang bangga..

    saya dah agak.. tak mungkin akak akan citer tentang malam pertama..


    kak.. maaf sebab saya kurang ziarah kebelakangan ini.. hujung tahun saya biasanya sibuk.. maaf ye kak..

    ReplyDelete
  13. semakin hari semakin hebat..tahniah kak ^_^

    ReplyDelete
  14. takkan akak dgn abg lan je kot.. maisarah tak mau join skali ke?? mentang2 die dah jumpe Solihin.. dah tak mau dah dgn sy ni.. keh3..

    ReplyDelete
  15. wahhhh..
    banyaknye..
    congratsss akak!!!
    :)))

    ReplyDelete
  16. perghh..mantap sis,ada harapan dapat award blogger idol ni..heeeh

    ReplyDelete
  17. hehhe
    akak
    jgn lupe kautim bape ramai masuk entri akak yg ni
    kikiki

    ReplyDelete
  18. wah banyaknya...udah jadik 'special night' doh ni:)

    ReplyDelete
  19. hahaa tajuk panas, kiraan pengunjung pun panassss :P

    ReplyDelete
  20. 11K, tahniah diana

    tajuk tulah SEO nya erkh..

    ReplyDelete
  21. Tahniah ye kak..
    Myra ni entah bila la dapat merasa trafik cenggitu ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …