Skip to main content

JANDA KENA BELASAH

Assalamualaikum..

selamat petang semua..
petang ni kita cerita pasal janda ye.

berita pasal janda kena belasah ni aku tengok kat
blog Ellen tadi.
ringkasan dari berita tu
janda tu dibelasah oleh teman lelaki dia.
dibelasah guna tukul besi.
kena belasah pulak kat depan orang ramai.malunya..

punca bergaduh bila teman lelaki
minta dia kembalikan kunci rumah.
sebelum bergaduh tu depa dok sekali la..
bila dah tak tak nak kat janda tu,
dia ada pompuan lain jadi dia mintak
la kunci rumah dia balik.

patutnya kan..bila dah namanya janda..
dia ada la kesedaran untuk
kearah hidup yang lebih baik
bila menghadapi penceraian yang pertama tu..kan??
tapi mungkin silap percaturan
dan terlalu mengejar cinta
jalan yang kusut tu jugak yang dia tempuh..

memang ada perempuan yang ambik
kesempatan dengan gelaran janda yang dia dapat.
mentang2 janda..dia boleh la
tak peduli pasal dara ke apa..kan??
boleh duduk sekali hidup macam laki bini..
pengalaman dah ada jadi
tak perlu kekok nak berlakon macam pasangan
suami isteri untuk mengaburi jiran tetangga..

perempuan macam ni la yang merosak kan nama
baik janda2 lain..


sekian..

Comments

  1. hohoho

    bab bab janda ni no komen

    tp tk sume janda tu jahat

    ReplyDelete
  2. mcm2 org..huhuhu

    tp lain org..lain kan..

    tak semua mcm tu..

    ReplyDelete
  3. tu lah sebabnya org dh pandang serong pada janda.

    ReplyDelete
  4. hohohoho
    tang yg kene belasah tu agak sedih
    tapi tang yg mengambil kesempatan itu ahak menyakitkan ati
    wuwuwuwu

    ReplyDelete
  5. ni merosakkan nama baik janda yg tak mcm tu....kan dah sampai kena belasah..ish2

    ReplyDelete
  6. kisah mcm ni..mn x masyarakat pandang x elok kt mrs.J...krn nila setitik...

    ReplyDelete
  7. mungkin janda ni kureng meletop kot...tu yg kne belasah..hehehe

    ReplyDelete
  8. hehe..sebelum khawin kalau dah duduk sekali mmg susah nak kekal lama..dah banyak contoh..patut dia sedar bab tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. Hanya sebab janda2 yg JAHAT, janda2 BAIK pun di pandang serong jugak.

    ReplyDelete
  10. sampai kena belasah!! dia belasah guna apa tu? kayu ke?heeee...

    ReplyDelete
  11. semua manusia x jahat .. bukan janda bukan anak dara atau remaja ..
    tapi keadaan sekeliling dan sikap manusia itu sendiri yg merubah diri jadi JAHAT .. jadi tu kena paham ..

    semoga jadi renungan kita bersama kan D .. :)

    ReplyDelete
  12. Kesian juga janda tu kena belasah, tapi salah dia juga kan?

    ReplyDelete
  13. cukup pantang saya dengar lelaki pukul wanita.. si janda tu pun satu hal la jgk kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …