JANDA KENA BELASAH

Assalamualaikum..

selamat petang semua..
petang ni kita cerita pasal janda ye.

berita pasal janda kena belasah ni aku tengok kat
blog Ellen tadi.
ringkasan dari berita tu
janda tu dibelasah oleh teman lelaki dia.
dibelasah guna tukul besi.
kena belasah pulak kat depan orang ramai.malunya..

punca bergaduh bila teman lelaki
minta dia kembalikan kunci rumah.
sebelum bergaduh tu depa dok sekali la..
bila dah tak tak nak kat janda tu,
dia ada pompuan lain jadi dia mintak
la kunci rumah dia balik.

patutnya kan..bila dah namanya janda..
dia ada la kesedaran untuk
kearah hidup yang lebih baik
bila menghadapi penceraian yang pertama tu..kan??
tapi mungkin silap percaturan
dan terlalu mengejar cinta
jalan yang kusut tu jugak yang dia tempuh..

memang ada perempuan yang ambik
kesempatan dengan gelaran janda yang dia dapat.
mentang2 janda..dia boleh la
tak peduli pasal dara ke apa..kan??
boleh duduk sekali hidup macam laki bini..
pengalaman dah ada jadi
tak perlu kekok nak berlakon macam pasangan
suami isteri untuk mengaburi jiran tetangga..

perempuan macam ni la yang merosak kan nama
baik janda2 lain..


sekian..

Post a comment

13 Comments

  1. hohoho

    bab bab janda ni no komen

    tp tk sume janda tu jahat

    ReplyDelete
  2. mcm2 org..huhuhu

    tp lain org..lain kan..

    tak semua mcm tu..

    ReplyDelete
  3. tu lah sebabnya org dh pandang serong pada janda.

    ReplyDelete
  4. hohohoho
    tang yg kene belasah tu agak sedih
    tapi tang yg mengambil kesempatan itu ahak menyakitkan ati
    wuwuwuwu

    ReplyDelete
  5. ni merosakkan nama baik janda yg tak mcm tu....kan dah sampai kena belasah..ish2

    ReplyDelete
  6. kisah mcm ni..mn x masyarakat pandang x elok kt mrs.J...krn nila setitik...

    ReplyDelete
  7. mungkin janda ni kureng meletop kot...tu yg kne belasah..hehehe

    ReplyDelete
  8. hehe..sebelum khawin kalau dah duduk sekali mmg susah nak kekal lama..dah banyak contoh..patut dia sedar bab tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. Hanya sebab janda2 yg JAHAT, janda2 BAIK pun di pandang serong jugak.

    ReplyDelete
  10. sampai kena belasah!! dia belasah guna apa tu? kayu ke?heeee...

    ReplyDelete
  11. semua manusia x jahat .. bukan janda bukan anak dara atau remaja ..
    tapi keadaan sekeliling dan sikap manusia itu sendiri yg merubah diri jadi JAHAT .. jadi tu kena paham ..

    semoga jadi renungan kita bersama kan D .. :)

    ReplyDelete
  12. Kesian juga janda tu kena belasah, tapi salah dia juga kan?

    ReplyDelete
  13. cukup pantang saya dengar lelaki pukul wanita.. si janda tu pun satu hal la jgk kan?

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)