Skip to main content

FAM UMUM HARGA TIKET PIALA FA DAN PIALA MALAYSIA 2012

FAM telah mengumumkan harga tiket, venue dan masa perlawanan, status pemain import dan lain-lain lagi pada sidang media di Wisma FAM pada 29 disember lalu.

FAM terutama sekali telah memberitahu bahawa semua rayuan bagi pemain-pemain import yang mempunyai masalah teknikal tidak dilayan dan ditolak.

Seperti yang telah dimumkan sebelum ini, terdapat sembilan pemain import yang tidak layak untuk beraksi dalam liga Malaysia pada musim depan kerana gagal menepati syarat asas.

Geran dan insentif sebanyak RM5.1 juta telah dikreditkan kepada semua pasukan dan kelab oleh FAM.

FAM turut mengumumkan harga tiket bagi perlawanan akhir Piala FA dan Piala Malaysia 2012 yang berharga RM40. Manakala tiket perlawanan persahabatn yang melibatkan pasukan kebangsaan senior dan bawah-23 pula berharga RM 20, kejohanan berkumpulan RM 30, separuh akhir RM 40 dan tiket perlawanan akhir berharga RM 50.

Bagi venue dan masa perlawanan pula, hampir di semua venue perlawanan akan berlangsung pada waktu malam kecuali Stadium MP Selayang, Stadium Bandaraya P.Pinang, Stadium Batu Kawan (Pulau Pinang), Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah (Terengganu), Stadium Hang Tuah (Melaka), Hang Jebat (Melaka) dan Stadium Likas (Kota Kinabula) yang dimana perlawanan di stadium-stadium ini akan berlangsung pada waktu petang.

Menyentuh tentang pasukan Harimau Muda B pula, FAM memberitahu bahawa pasukan itu telah mendapat jemputan perlawanan dari Singapura dan Brunei. Mereka juga tidak akan bersaing dalam Piala FA. Sebaliknya akan diganti dengan pasukan dari Kemboja yang akan bertemu Pulau Pinang di Stadium Nasional Bukit Jalil.

SUKMA 2012 bagi sukan bola sepak pula akan berlangsung pada 1 Mei sehingga 14 Mei 2012. Piala Presiden dimulakan pada 26 Januari 2012 manakala Liga FAM akan berlangsung pada 29 Januari 2012.

Dalam pada itu FAM turut mengumumkan bahawa pasukan Harimau Muda A, FAM dan jurulatih Harimau Muda A Ong Kim Swee akan membuat lawatan ke Stadium di Singapura antara 5 hingga 9 Januari.

Stadium Yishun Singapura dikatakan akan menjadi 'rumah' kepada pasukan Harimau Muda A semasa bersaing dalam Liga Singapura pada musim hadapan.

Dalam lawatan itu juga FAM akan menilai layanan Football Association of Singapore (FAS) terhadap pasukan Harimau Muda A.

SUMBER:espn

Comments

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …