Skip to main content

CURRENT EANING DARI DIGI DI WWW.DIANARASHID.COM

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..hari ni aku bukan sihat pun..
entry pasal santau tu pun bukan aku yang tulis..
tapi suami aku..hehehheh..aku paksa dia tulis..

Akhirnya dia tulis jugak.dia memang pembaca setia blog aku.
jadi dia tahu la macam mana cara aku menulis.
terima kasih abang..
nanti bila2 boleh tolong kita lagi eik??ekekek

malam ni aku cuma nak tunjuk ini..
jeng..jeng..jeng..!ada buffered earning baru la..
kali ni dari digi lagi..seronoknye dapat be dari digi..


be kalau dari digi memang masyuk giler2 punye la..
malah be dari digi akan melekat lama.
contohnya be digi yang atas sekali tu.
itu be yang aku dapat dari bulan 10.
masa mula2 dapat be tu sampai bulan 11 cuma naik 2,3 puluh ringgit je..
tapi masuk bulan 12 mendadak naiknye...

terima kasih untuk digi dan nuffnang

Sekian..

Comments

  1. sangat lebat...bila nak petik kak? hehe

    ReplyDelete
  2. wahh..bnyk gitu..hehe bolehlah untuk berblnjekan sis...

    ReplyDelete
  3. Wah! income makin bertambah ye hehe..

    ReplyDelete
  4. pehhhh
    mang sejibik dh penulisan
    lgsg x curius bukn akak yg tuls
    hehehehe


    weee
    tahniah2 :))

    ReplyDelete
  5. wahhh..banyak tu kak...boleh la belanja nanti...hee~

    ReplyDelete
  6. wah....byk hebat earning tu...manyak manyak!!!!

    ReplyDelete
  7. satu BE pon lemayannnnnnnn,fuh!

    ReplyDelete
  8. ak pakai digi gak..tapi digi easy..haha

    ReplyDelete
  9. pergh....nak dapatkan RM10 pun susah...BE skrg dah xder...adehh..untung giler tuu...huhu.. :-)
    www.dzuandiey.com

    ReplyDelete
  10. wah macam durian runtuh tu...!

    ReplyDelete
  11. pergh gempak gila..memang caya kalau blogger otai dah main..hehee

    ReplyDelete
  12. wahh..bestnye...
    ape tips akak? heheh

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …