Skip to main content

CARA TUNTUTAN BAUCAR BUKU RM200 UNTUK PELAJAR IPTA/IPTS

Assalamualaikum..

Bajet 2012 memperuntuk kan RM200 untuk setiap pelajar di IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasip Sains dan pelajar Tingkatan 6.syarat-syarat untuk mendapatkan Baucer ini adalah seperti berikut :

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.





3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. BukuInterlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.

sekian..

sumber:kb dan denai hati.

Comments

  1. info penting ni. thankss sharing kak :]

    ReplyDelete
  2. bagus..kalau tebus utk wang tunai takut ade yang beli jeans levi`s baru plak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. xsabar nk ambik baucer

    mai klik bawah ni tengok

    http://john-komputer.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. wah best nyer.....
    kite dulu2 tak dapat pun.....
    dah ler RM500 pun tak layak....
    hu hu hu

    ReplyDelete
  5. Wahhh.. tak sabaq-sabaq nak ambik ni..heee

    ReplyDelete
  6. not fair.. sbb da ade yg beli buku guna duet sndiri.. kalau dpt tunai bley la ktorg cover duet yg da kluaq tu.. huhu

    ReplyDelete
  7. ala~ dah beli bku suda! nak gna tok ape plak 2??? x kn nak beli 2 kali kott! membazir ja~

    ReplyDelete
  8. ingatkan dapat la beli semasa Big Bad Wolf sales. Dah nak praktikal pun. Beli buku apa eh?

    ReplyDelete
  9. Yuran mahal...kalu tunaikan boleh beli nasik...

    ReplyDelete
  10. thnx sharing . kalau tak , tak penah tahu . hihi

    ReplyDelete
  11. peh..da beli buku kot...
    abes baucer msuk tong sampah je la

    ReplyDelete
  12. tumpang tny... camne nk guna baucer ni klu beli buku berharga RM83 misalnya. sbb xsemua harga buku fix pd RM50 ataupun RM100 kn...
    klu ada maklumat...nk tau yer...heheh... thanks

    ReplyDelete
  13. cuba fikir balik..1 jan student degree bru start exam..1 feb student bru cti sem..1 mac bru msok sem bru..kenape voucer tu x valid smpai 30 april? student smpat gk survey buku ape y prlu dibeli..prlu pnjg kn sket tmpoh voucher validity nie..

    ReplyDelete
  14. Pelajar pjj leh dpt x? Ataw full time shj?

    ReplyDelete
  15. tukor duit tunai la,,boley wak g joli,,hahaaha

    ReplyDelete
  16. erkkk...buku mcm novel diterima x??..hehe

    ReplyDelete
  17. maksudnyer hanya pelayar yg tpilih jer?

    ReplyDelete
  18. kalau tbus kupon tu dgn bt spek xblh ke?

    ReplyDelete
  19. Wahh...bgus2..algkah bgus kalau krjaan bg b4kami semua pelajar asasi masuk sem2...skrg nie semua buku utk sem2 dah beli...

    ReplyDelete
  20. boleh beli novel banyak2...hahahha

    ReplyDelete
  21. i can't wait...!! dpt jer baucher..mula2 nak beli buku sejarah lama..tufhat al nafis, hikayat johor lam.. sejarah kelantan.. 13 mei.. waa...!! so many book~ dun 4get ..!! bli kamus korea.. next sem nk amik korea plak! goOd..!!

    ReplyDelete
  22. klaw prktkal mmg xdpt la?? so duet 2 akn pgi mn?? huhuuu....xpala sy SEDEKAHKAN jela duet 2....bg pn mcm xnk bg je...

    ReplyDelete
  23. mn ad owg msuk jan 2012..cube pkir siket...da la vlid smp 30 april je...huh! xpaham ak..

    ReplyDelete
  24. STUDENT BERSYUKUR20 December 2011 at 23:43

    alhamdulillah...

    dapat bli buku wpun masa tu praktikal.

    memang la tarikh validity tu cepat, tapi tak bermakna, kita xbleh bli buku. kedai buku bayak jual buku, takkan nak baca buku yg lecturer suruh jer, apa kata, tambah ilmu dgn bli bku ilmiah yg lain, kan ke bagus.

    daripada mengomel, baiklah bersyukur. sbb tu, manusia tak pernah puas dgn ape yg ada...

    da dapt, tapi byk cakap pun, susah jgak.

    hargailah dan syukurlah. kalau rasa xnak bli buku, just give it to others... :)

    ReplyDelete
  25. hahahaha....ad ak kesah....

    ReplyDelete
  26. nape smpai 3bulan je?kate bajet 2012.?nape x smpai hjung thun?

    ReplyDelete
  27. kalau yang sedang latihan mengajar atau latihan industri mcm mn??? kalo xambik mesti universiti makan duit tu....

    ReplyDelete
  28. erkkk ~! alhamdulillah .. ade gak rezeki utk student" IPTA/IPTS .. tapi, a bit sad cz kolej kami cume gune buku + nota yg lecture bagi .. how ?

    ReplyDelete
  29. so kedai mana yg menyertai program ini?

    ReplyDelete
  30. mntk izin amek info.....http://freetimeaccess.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. da beli buku beli bende len la.. bace point no.5

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …