CARA TUNTUTAN BAUCAR BUKU RM200 UNTUK PELAJAR IPTA/IPTS

Assalamualaikum..

Bajet 2012 memperuntuk kan RM200 untuk setiap pelajar di IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasip Sains dan pelajar Tingkatan 6.syarat-syarat untuk mendapatkan Baucer ini adalah seperti berikut :

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. BukuInterlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.

sekian..

sumber:kb dan denai hati.
Previous
Next Post »

35 komen disini

Click here for komen disini
suha
admin
17 December 2011 at 19:10 ×

info penting ni. thankss sharing kak :]

Reply
avatar
Azlan Hasan
admin
17 December 2011 at 19:15 ×

bagus..kalau tebus utk wang tunai takut ade yang beli jeans levi`s baru plak..hehehe

Regards,
-Strider-

Reply
avatar
Admin
admin
17 December 2011 at 19:48 ×

xsabar nk ambik baucer

mai klik bawah ni tengok

http://john-komputer.blogspot.com/

Reply
avatar
syufaa
admin
17 December 2011 at 19:57 ×

thanks for the info! :)

Reply
avatar
remyhazza
admin
17 December 2011 at 20:08 ×

wah best nyer.....
kite dulu2 tak dapat pun.....
dah ler RM500 pun tak layak....
hu hu hu

Reply
avatar
17 December 2011 at 20:22 ×

thank kak atas info nie..:D

Reply
avatar
Shafiq
admin
17 December 2011 at 20:28 ×

Thanx for the info..:-)

Reply
avatar
Cik Sara
admin
17 December 2011 at 20:45 ×

Wahhh.. tak sabaq-sabaq nak ambik ni..heee

Reply
avatar
Anonymous
admin
18 December 2011 at 02:22 ×

not fair.. sbb da ade yg beli buku guna duet sndiri.. kalau dpt tunai bley la ktorg cover duet yg da kluaq tu.. huhu

Reply
avatar
husna
admin
18 December 2011 at 15:41 ×

ala~ dah beli bku suda! nak gna tok ape plak 2??? x kn nak beli 2 kali kott! membazir ja~

Reply
avatar
18 December 2011 at 16:20 ×

ingatkan dapat la beli semasa Big Bad Wolf sales. Dah nak praktikal pun. Beli buku apa eh?

Reply
avatar
Anonymous
admin
18 December 2011 at 20:24 ×

Yuran mahal...kalu tunaikan boleh beli nasik...

Reply
avatar
gdsbnga
admin
18 December 2011 at 21:11 ×

thnx sharing . kalau tak , tak penah tahu . hihi

Reply
avatar
Anonymous
admin
18 December 2011 at 21:19 ×

peh..da beli buku kot...
abes baucer msuk tong sampah je la

Reply
avatar
Muhaimin
admin
18 December 2011 at 23:31 ×

tumpang tny... camne nk guna baucer ni klu beli buku berharga RM83 misalnya. sbb xsemua harga buku fix pd RM50 ataupun RM100 kn...
klu ada maklumat...nk tau yer...heheh... thanks

Reply
avatar
Anonymous
admin
19 December 2011 at 11:06 ×

cuba fikir balik..1 jan student degree bru start exam..1 feb student bru cti sem..1 mac bru msok sem bru..kenape voucer tu x valid smpai 30 april? student smpat gk survey buku ape y prlu dibeli..prlu pnjg kn sket tmpoh voucher validity nie..

Reply
avatar
Anonymous
admin
19 December 2011 at 12:50 ×

Pelajar pjj leh dpt x? Ataw full time shj?

Reply
avatar
Anonymous
admin
19 December 2011 at 14:17 ×

tukor duit tunai la,,boley wak g joli,,hahaaha

Reply
avatar
pujah_rima90
admin
19 December 2011 at 15:31 ×

erkkk...buku mcm novel diterima x??..hehe

Reply
avatar
Anonymous
admin
19 December 2011 at 18:59 ×

maksudnyer hanya pelayar yg tpilih jer?

Reply
avatar
Anonymous
admin
19 December 2011 at 20:18 ×

kalau tbus kupon tu dgn bt spek xblh ke?

Reply
avatar
20 December 2011 at 12:36 ×

Wahh...bgus2..algkah bgus kalau krjaan bg b4kami semua pelajar asasi masuk sem2...skrg nie semua buku utk sem2 dah beli...

Reply
avatar
soooooour
admin
20 December 2011 at 16:38 ×

boleh beli novel banyak2...hahahha

Reply
avatar
poroni hoho
admin
20 December 2011 at 19:06 ×

i can't wait...!! dpt jer baucher..mula2 nak beli buku sejarah lama..tufhat al nafis, hikayat johor lam.. sejarah kelantan.. 13 mei.. waa...!! so many book~ dun 4get ..!! bli kamus korea.. next sem nk amik korea plak! goOd..!!

Reply
avatar
Anonymous
admin
20 December 2011 at 19:14 ×

klaw prktkal mmg xdpt la?? so duet 2 akn pgi mn?? huhuuu....xpala sy SEDEKAHKAN jela duet 2....bg pn mcm xnk bg je...

Reply
avatar
Anonymous
admin
20 December 2011 at 19:18 ×

mn ad owg msuk jan 2012..cube pkir siket...da la vlid smp 30 april je...huh! xpaham ak..

Reply
avatar
STUDENT BERSYUKUR
admin
20 December 2011 at 23:43 ×

alhamdulillah...

dapat bli buku wpun masa tu praktikal.

memang la tarikh validity tu cepat, tapi tak bermakna, kita xbleh bli buku. kedai buku bayak jual buku, takkan nak baca buku yg lecturer suruh jer, apa kata, tambah ilmu dgn bli bku ilmiah yg lain, kan ke bagus.

daripada mengomel, baiklah bersyukur. sbb tu, manusia tak pernah puas dgn ape yg ada...

da dapt, tapi byk cakap pun, susah jgak.

hargailah dan syukurlah. kalau rasa xnak bli buku, just give it to others... :)

Reply
avatar
Anonymous
admin
21 December 2011 at 08:45 ×

hahahaha....ad ak kesah....

Reply
avatar
Anonymous
admin
21 December 2011 at 19:06 ×

nape smpai 3bulan je?kate bajet 2012.?nape x smpai hjung thun?

Reply
avatar
emmetfadhlan
admin
22 December 2011 at 17:39 ×

kalau yang sedang latihan mengajar atau latihan industri mcm mn??? kalo xambik mesti universiti makan duit tu....

Reply
avatar
myra ♥ zul
admin
25 December 2011 at 16:43 ×

erkkk ~! alhamdulillah .. ade gak rezeki utk student" IPTA/IPTS .. tapi, a bit sad cz kolej kami cume gune buku + nota yg lecture bagi .. how ?

Reply
avatar
eeleng
admin
25 December 2011 at 19:46 ×

so kedai mana yg menyertai program ini?

Reply
avatar
Free Time
admin
6 January 2012 at 11:54 ×

mntk izin amek info.....http://freetimeaccess.blogspot.com/

Reply
avatar
Nys Zairee
admin
13 January 2012 at 22:00 ×

da beli buku beli bende len la.. bace point no.5

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment