Skip to main content

BLOGGER YANG TERTIDUR

Assalamualaikum..

Selamat petang semua...
penat tak berblog??
penat kan??sakit pinggang.sakit tangan...
sakit mata..tapi sebab minat..nak buat jugak..
heheh..

Aku pun kadang2 rasa penat...
bila penat aku tidor je..
kemudian bila terjaga kan...

"ish...ruginya aku tidur tadi..
kalau aku blogwalking pun bagus.."


Link
aku kalau tidur nampak cantik gini la..muahaha..

Tambah2 bila kita dah janji dengan
blogger lain untuk buat entry itu ini..
bila terjaga je..
"alamak..aku lupa nak nak join GA dia ni..
haritu dah janji.lupa pulak.."

lepas tu tergesa2 la buat entry..
sambil menaip tu..
marahkan diri sendiri sebab lebih
suka tidur dari tunaikan janji..ekekek..

entah apa2 entry ni..
cuma nak bagi tau aku baru bangun tidur..
ekkekek..

**tengok kat sidebar ada menu "MEREKA JUGA BUSUK"
itu widget busuk.org sebenarnya..
tapi hari ni entah kenapa widget tu tak keluar pulak.

(menjawab soalan belalang dan kak mimi di chatbox..:)

sekian..

Comments

  1. hehehe..lawak la akk ni..

    rsnya busuk.org tgh maintenance..:)

    ReplyDelete
  2. semalam 2 kali ping, tak jadi apa pun.. diana, resepi puding baik dah ada la..

    ReplyDelete
  3. salam..
    bab tidur sapa yang tak suka kan..
    alangkah bestnya kalau dapat tidur
    time kerja nih..he he

    ReplyDelete
  4. tidur tu perlu, boleh cergaskan minda juga diana..:)

    ReplyDelete
  5. salam.
    diana,
    saya lama tak blogwalking..

    saya ada message diana kat fb.

    ReplyDelete
  6. dah 2 hari saya tido..bgn tido terus blank..takda idea langsung nak taip

    ReplyDelete
  7. hehe.. dh keluar dah busu.org.. huhuhu

    ReplyDelete
  8. hehehe...alamak time baca entry nie pun akak da lama bangun..hehe..baru igt nak pesan suh akak cuci muka..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. hahaha..macam tu plakk..tp rajin nya dia update entry..ehehe

    ReplyDelete
  10. hahaha..tumpang gelak..time tido mimpi blog tak kak? :)

    ReplyDelete
  11. kdg2 macam ni jugak..tak larat..tapi buat juga..akekeke..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …