Skip to main content

BAINUN CELUPAR??KORANG KENAL KE DIA??

Assalamualaikum..

selamat pagi..
ada yang baru buka blog??
pagi2 mesti nak online kan..nak tengok apa
berita2 hangat dan penting yang berlaku
dalam negara kita ni..

korang ada dengar pasal
sorang budak perempuan yang
selalu update status2 yang menampak kan
kebodohan diri sendiri tu??
.

cuma nak pesan ni...
kat depa2 yang ada komen2 kat status dia tu
kalau boleh tak payah la komen2 ye..
ada tu yang siap buat page semata2
nak cerita pasal celupar mulut si Bainun ni..
buang masa la korang ni..
kalau nasihat tu tak pe la jugak..
ni tak..ada yang maki2 dia...hina dia..

Eh!!tak ambik iktibar ke dengan
kisah blog gigi rabit tu??
dari maki2 hina sana hina sini
terus sampai mebabitkan saman menyaman..
ha..nak jadi gitu??

Bukan kita kenal pun entah siapa2 la Bainun tu..
entah2 orang saja2 nak buruk2 kan dia dengan letak gambar2 dia..
kita pulak nak belagak hero
dengan maki2 dia..padahal tak nampak hero pun..
nampak kita pulak yang bermulut celupar kat situ..
sebelum jadi apa2 baik kita diam je..ok..

ada jugak blogger2 yang buat post pasal dia..
jangan lebih2 sudah la..
buat post yang ada kata2 nasihat cukup ok..
jangan maki2 orang..tak de beza la
kita dengan dia kalau kita pun dok maki2 tak tentu hala..

sekian..

Comments

  1. seyes x kenal n tak tahu isu ni...

    ReplyDelete
  2. tk kenal lansung sbb tk de faedah kut nak kenal :)

    ReplyDelete
  3. mmg byk org cetek akal suka sgt update FB ntah ape2. xde life kot. xtau pon issue ni sbb jarang sgt log in fb

    ReplyDelete
  4. x kenal..tk mendatangkan hasil pon nk amik port psl dia

    ReplyDelete
  5. Sia-sia amalan kamu sbg umat Islam ye? Mmm...

    ReplyDelete
  6. mcm2 manusia mmg...ada yang salah gunakan fb camni lah nk maki orang..mmg fb kdg2 disalah gunakan..

    tapi i tak tau apa kes sebenarnya nie kikiki

    ReplyDelete
  7. langsung x kenal bainun ni..blog gigi rabbit pun x tau...adoi..apa kes lagi ni..ish..ah! buang masa je..main blog lagi best..kihkihkih :)

    ReplyDelete
  8. xkenal plk...huhu..tp sebaiknya nasihat...

    ReplyDelete
  9. err nape xtahu pn gosip ni..=.=

    ReplyDelete
  10. Tak kenal pun dengan Bainun ni...

    ReplyDelete
  11. tertanya-tanya lak sape si bainun ni.. isu kecik je ni.. mesti bebudak lagi..

    ReplyDelete
  12. laaa tk taw pun pasal bende ni . macam2 la kan.. masing2 nak berlaga susahhh.. aishh

    ReplyDelete
  13. tak perasan plak si bainun nie..kalau tengu apa nth namanya ade laa..hehehe..tapi kalau saya mmg tak layan benda2 camnie..buat sakit tangan depan keyboard jer..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. nak blogging pun tak cukup masa.Mana lah ada masa nak layan benda2 tak penting macam tu.

    ReplyDelete
  15. tak tau kes apa ni.

    mmg betul, kalo rasa dia silap..bimbinglah ke jln betul. jgn kutuk kata je.

    ReplyDelete
  16. x kenal pun.... :) perpustakaan kat upsi nama tunku bainun.. :)

    ReplyDelete
  17. xknl plak bdk ni..

    n xda plak dgr2 dia ckp bkn2..huu

    xamik tau sgt...heee

    ReplyDelete
  18. siapakah itu bainun?huhu..apalah dia orang tak ada kerja sangat2 dah tu nak megutuk mengata orang..baik buat amal ibadat ada faedah..hehe

    ReplyDelete
  19. kesian nya aku terlalu mendap sampai tak tahu pun isu ini . sobsssss :D

    ReplyDelete
  20. Saya tak tahu pun ada isu ni. Hahaha. Ketinggalan~ -,-'

    ReplyDelete
  21. pernah lah terbaca. tp, tak pernah komen pon.

    ReplyDelete
  22. SAYA PERNAH TAU TENTANG KISAH BUDAK NI TAPI SEJAK AKHIR2 NI DIA MACAM DH BERUBAH SIKIT HUHU.. TAPI tAK TAHULA..(SORRY GUNA FONT BESARNI) KEYBD ROSAK HEHE

    ReplyDelete
  23. hahaha x ada faedah nak tau pasal budak ni..buang masa je,hahaha

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …