Skip to main content

5 TANDA HUBUNGAN ANDA TIDAK KEKAL LAMA.

Assalamualaikum....

dalam satu2 perhubungan keserasian menjadi faktor utama
satu2 pasangan itu kekal lama bersama.namun keserasian itu
boleh kita lihat dari perjalanan dan gaya hidup pasangan tersebut..
Ada lima tanda yang menunjukkan bahwa hubungan Anda dan pasangan
tidak mampu bertahan lama.



1. tiba2 saja tak tahu apa benda nak dibualkan dengan dia.. perasaan sayangkan dia masih ada tapi bila berdepan dengan dia tiba2 jadi bosan dan kurang minat untuk bercerita..Ketika sedang bersama anda berdua lebih banyak diam dan buat hal sendiri.

2. Anda tidak peduli dengan saudara atau kawan2 nya.Anda juga tidak berminat mengenal keluarga atau kawan2 nya.sebarang khabar gembira atau duka tentang saudara dan kawan2 nya tidak memberikan apa2 kesan pada anda.

3. Tiba-tiba salah seorang dari Anda menjadi workaholic. atau menggunakan pekerjaan untuk menjarak kan diri anda dan sidia.ini menyebabkan anda berdua agak susah untuk meluangkan masa bersama

4. Anda lebih selesa keluar beramai2 dengan kawan dari keluar dengan dia seorang.

5. Anda berdua tidak saling menyokong. terlalu banyak perbezaan pendapat dan agak susah untuk bekerjasama.pasangan yang memiliki tempoh hubungan yang lama kebanyakan nya saling menyokong antara satu sama lain.

jarang2 guna "anda" ni...heheheh..
rasa macam belagak la pulak..
muahahahah...

sekian..

Comments

  1. alhamdulillah tak penah lak rasa cenggini..kuasa tuhan

    ReplyDelete
  2. sangat stuju dengan penyataan anda..
    hehhee

    ReplyDelete
  3. waahh .. bagus lah entry nyh .. huhuhu .. xdek apa-apa tanda seperti diatas ... alhamdulillah .. >.<

    ReplyDelete
  4. kene elakkan...n sentiasa jaga perhubungan..

    ReplyDelete
  5. kena banyak belajar dari sifu ni.hehee

    ReplyDelete
  6. PERNAH RASA MCM NI YG SATU TU.... Kadang2 rasa nk kuar dgn kengkawan.. yg tu jer.....
    hihok... no komen sih.

    ReplyDelete
  7. saya rasa entry ANDA nie menarik la

    ReplyDelete
  8. Adui no 1 tu dah ada sikit...kna ubah peragai camnie

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …