SUKA FIKIR MACAM TU..

Assalamualaikum...

BILA TENGOK SITUASI MACAM NI..

seorang wanita umur lebih 90 tahun
masih berupaya pergi menoreh getah
setiap pagi sampai ke tengahari..
waktu petang masih boleh bergerak ke pekan..
walaupun bongkok 3 tapi
langkah nya masih pantas..

PANDANGAN ORANG RAMAI:

"mesti bela hantu raya tu.."


sekian..

Post a comment

15 Comments

  1. Orang kita memang cemburu dgn orang yg sihat2 spt nenek tu, sebab kebanyakan kita sendiri tidak sihat, bukan saja fizikal malah barangkali mental...

    Entri terbaru di blog JR:

    "Bertuahnya Jadi Rakyat Selangor: JR Pun Nak Berpindah Ke Selangorlah!"

    ReplyDelete
  2. mulut org mana boleh tutup, hihi

    ReplyDelete
  3. kikiki :) kan, selalu mcm tu. mindset :p

    ReplyDelete
  4. Itula orang kita, ada je yang tak kena kan...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. kalau org kampung mmg tak hairan
    sbb mereka ni mmg sihat2...

    jahat mulut dan hati org kan...

    ReplyDelete
  7. yee,....btol tu slalu gak dgr2 camtu..tambah2 klu dia duduk sesorang..cian orang tu..

    ReplyDelete
  8. pemikiran melayu typical..heheh

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. uishhh nenek tuu kuat makan akar kayuuu masa mudenyaaaa

    positif .. positiffff :)

    ReplyDelete
  10. ada org nak buat fitnah la tu...sian owg tua tu kan..hmm

    ReplyDelete
  11. nie lah masalah org kita..tak abis2 nak salah sangka...cuba kita fikir positif mungkin owg tu jaga makan minum sebab tu masih kuat.

    ReplyDelete
  12. Pemikiran orang kita memang negatif je.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)