SARAPAN YANG SEPATUTNYA...

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
selamat hari jumaat.:)
korang sihat tak hari ni??
sekarang kan musim demam ..jaga diri baik2 ye..

bagi korang la kan..
apa sarapan yang paling baik untuk
kita makan setiap pagi??

Ada orang heran bila setiap pagi aku cuma sarapan sekeping
sandwich tuna dan kopi o..
bagi aku kita kena pilih sarapan
berdasarkan apa rutin harian kita.
bukan ikut orang lain..

tak kan aku yang sebagai suri rumah ni
nak sarapan mee goreng dan roti canai
sedangkan bukan banyak kerja rumah
yang kena aku buat.

Macam suami aku ye la..
setiap pagi dia sarapan nasik lemak dan ayam goreng.
sesuai la dengan kerja dia yang
berat tu..kan??waktu makan tengahari dia pulak
jam 1:30 petang..harus la sarapan yang berat..kan??


kan?kan??

sekian

Post a comment

21 Comments

  1. ya setuju2. dua2 feza bedal je, ada mee makan mee, ada roti makan roti. janji perut beralas untuk tahan ke petang.

    ReplyDelete
  2. okeylah diana, sarapan pagi suami kamu hingga jam 1.30 tengahari sangat lama..

    kalau ayu
    7 pagi enlen dan oat

    10 pagi barulah pau dan sedikit air manis

    12 tengahari nasi atau sedikit makanan berat

    3 petang biskut atau buah-buahan

    6 petang baru ayu makan yang agak berat seperti mee hoon atau sop sayuran

    9 malam susu enlen

    (eh.. terlebih info makanan pulak, hahhaha.. walhal nak syer tetang info sarap sebenarnya)

    PS: rindunya dengan ceroteh kamu, maaf.. ayu kurang on pc akhir2 ini)

    ReplyDelete
  3. eh.. bila baca komen ayu tu...

    sebenarnya nak tulis

    okeylah diana, sarapan pagi suami kamu tu cukup lengkap..
    lagipun lucnh dia sangat lama hingga 1.30 pm...

    ReplyDelete
  4. kalau saya lak, minggu bertugas jg spm ni, jgn la sarapan nasi lemak. kalau tak, mesti akan mnguap2, pernah terjatuh kertas yg dipegang sebab mengantuk sangat.. huhu bahaya tul

    ReplyDelete
  5. nasi lemak tu tak berapa bagus sgt

    ReplyDelete
  6. JR tak suka makan nasi lemak dan roti canai kerana rasa sia2 saja lepas senaman setiap hari akhirnya bawa pula selonggok kolestrol ke dalam badan...

    Entri terbaru JR:

    "Awas...Air Mata Wanita Boleh Membunuh Lelaki"

    ReplyDelete
  7. sy suka sarapan makanan yg bersup. tapi kalau kerja sy mkn nasi lemak, mee/bihun goreng. sebab klu x makan awal mmg tak sempat dah nak makan sampai ke tengah hari. sy ni pulak mudah lapar..klu roti sekeping je rasa mcm tak makan apa je kak..hehe

    ReplyDelete
  8. saya jarang sarapan..nanti perut saya terkejut,sakit perut plak.uhuk3

    ReplyDelete
  9. pagi2 mesti sarapan kuih 3 bijik..klu x makan kuih, makan nasi lemak ke, mee goreng ke, kue teow ke, bihun goreng ke..haa tu je la sarapan sy hari2..pusing2 yg tu je..

    kadang2 tu sarapan biskut je sbb bosan hari2 mgadap benda yg sama :D

    ReplyDelete
  10. pcl, sarapan pg ikut perut..lapar sangat makan lebih , xdak menu khas..belasah ja apa yg tersedia..pandai2 la Mem jaga hee.

    ReplyDelete
  11. SALAM,
    BAGUS NASIHAT TU .... TAPI LF BARU PEKENA TEH TARIK DAN ROTI CANAI TADI ... MACAM MANA? TAK KAN NAK KELUARKAN BALIK !

    ReplyDelete
  12. sy x memilih..apa yg ada dpn mata sy mkn.. tp yg pasti bkn yg berat2 nnt cpt mengantuk...maklum la keje dok dpn PC 24 jam

    ReplyDelete
  13. sarapan nasi dagang,nasi lemak,nasi minyak..segalanya nasi..ekeke

    ReplyDelete
  14. kitorang plak mmg xsuke mkn mkanan berat2 time b.fast..prefer roti + cereal jer..

    bak kata my dad b.fast ni bru intro, mne leh sumbat ikut suka jer..nnt perut terkejut..hehehe

    ReplyDelete
  15. sy plak sarapan tak menentu.. ikut dan ja.. hehe.. maklumlah duduk bertiga je ngan mak ayah..

    cuma bila semua dah balik berkumpul, baru teratur sikit sarapan.. makan sama2..

    ReplyDelete
  16. ikut perut and selera memasing lah sbnrnya..klu mak buyong pn len jugak sarapannya..takat roti sekeping mana cukup..kena berkeping2..haha =)

    ReplyDelete
  17. betul2.. entry yang bagus and benar belaka. hehe

    ReplyDelete
  18. yes..suami akak macam saya gak..sarapan dengan nasi lemak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  19. sesekali boleh nak mkn berat2..kalau hari2 nasi lemak, nasi lemak, nasi lemak..

    jgn salahkan kerusi kalau takmuat letak ponggong..haha

    ReplyDelete
  20. Prefer breakfast macam akak diana.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)