Skip to main content

SAMPAI BILA TUAN RUMAH NAK MEROMPAK PINGAT EMAS

Assalamualaikum...

Tengah tonton bolasepak ye??syria badan besar2 pun
letih nak dapat 2 gol..nampak benar syria sebenarnya tak hebat mana..
heheheh..kalah ke menang ke
sokong Malaysia sampai mati,okey..
sokong sampai bila2..janji tau!
jangan sokong time hangat je okey??
boleh??heheheh...

cakap pasal sukan..
pernah tak korang terfikir kenapa ye
ada sesetengah sukan tu bila
di buat kan satu2 negara tu
mesti tuan rumah yang pungut banyak pingat
untuk sukan2 tu..terutamanya sukan2 yang ada juri2 tu..
contohnya macam taekwando,terjun papan anjal
gimrama misalnya...dan ada beberapa acara lagi.

cer bayangkan pingat emas yang
sepatutnya menjadi milik peserta negara lain
tetiba saja di rompak oleh tuan rumah..

sampai bila ye perkara macam ni akan terus berlaku??


sekian..

Comments

  1. not in mood to watch the match tonight..wuhuhu. whatever it is, majulah sukan untuk negara! :)

    ReplyDelete
  2. sampai politik tak campur tgn dalam sukan

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Diana

    badan pemain syiria tu semuanya besar2 belaka

    Wassalam

    ReplyDelete
  4. maisara suka tgk bola tak???heheh

    betul tu kak,,,selalu gak terfikir benda ni,,,negara kita pun tak tekecuali kan,,,

    ReplyDelete
  5. lately jarang update about sukan..just tengok sikit2 aje..mood ke laut suda..ape2 pun sokonglah malaysia mase susah dan senang..

    ReplyDelete
  6. dah lama dah perasan benda ni. selalunya acara2 yang payah nak nilai secara logik ni la yang dirompak. ke juri yang berat sebelah?

    ReplyDelete
  7. Kdg2 menang, kdg2 kalah..itulah namanya sukan. Kalau selalu menang nampak tak dramatik pula kan?

    Entry terbaru di blog JR:

    "Berita Baik: 2012 Rakyat Malaysia Dapat Wifi Percuma"

    ReplyDelete
  8. sampai juri2 tu berlaku adil kepada semua peserta.hehee

    ReplyDelete
  9. huu...

    tu la namanya birokrasi kak..

    :)

    ReplyDelete
  10. sampai bila2 kak..itu memang terjadi setiap kali berlangsung satu2 temasya..dari sebesar olimpik hingga laa sekecil sea games..maybe sebab ref pun manusia kot..tak bleh terima pressure penonoton...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …