Skip to main content

PEREMPUAN DAN CERMIN

Assalamualaikum...


perempuan dan cermin...
ada kaitan ke??
dah tentu la ada..kan??

orang perempuan ni
cukup suka tengok cermin..
kalau yang lelaki2 tu
bila korang keluar dengan awek ke,isteri ke..
bila sampai je kat tempat yang ada cermin,
cer korang tengok perangai awek atau isteri korang tu..
dia dapat jeling cermin tu sekejap pun jadi la..


bukan setakat cermin yang betul2 cermin je..
kadang2 pintu kaca kat premis2
pun boleh jadi cermin untuk orang perempuan..
cermin situ pun jadi
untuk check tudung senget ke,
kain singkat sebelah ke..

ada yang siap
pusing2 depan cermin tu nak tengok
kot2 belakang dia ada tumbuh ekoq..
hahahah..
dia bukan peduli pun orang kat dalam
premis tu boleh nampak gelagat dia..

bila sampai kat cermin yang jelas sikit,
nampak pulak muka kat dalam cermin tu
macam lebih lawa dari cermin kat rumah
mula la bawak keluar enpon berkamera dia..
snap 2,3 keping gambar..
gambar peace mesti ada ye..
nanti kalau ada yang sesuai boleh
bubuh kat facebook punye profile picture..

cer korang check gambar
rakan facebook korang..
mesti ada yang bergambar berlatarkan
dinding mozek petak2..

ekekeke...
entry usik2 perempuan untuk hari ni..


sekian...

Comments

  1. cermin = wajib
    walaupun tak bersolek ;-)

    ReplyDelete
  2. heheheheh kalau boleh letak cermin tu kat kepala mmg besh kan.hehehe

    ReplyDelete
  3. cermin ajaib ja onie layan,ekekekeke *ada ke?haha*

    ReplyDelete
  4. Iye lah...dalam lif pun ada gak jeling2 muka tu haha

    ReplyDelete
  5. kadang kadang lalu pun boleh jeling bila nmpak cermin , haha

    ReplyDelete
  6. terase gile nih..hehhehehhe....

    ReplyDelete
  7. ekekek mcam2 lah ko D

    cermin dan wanita x leh dipisahkan :))

    ReplyDelete
  8. pernah jumpa..gamba diana..hehe gurau jek..betui, pempuan tak dapat dipisahkan dgn cermin..item yang wajib tu :)

    ReplyDelete
  9. ~cermin dan perempuan tak dapat dipisahkan...hehe :)

    ReplyDelete
  10. kene tgk cermin...bkn nk control tp tkt2 ade comot2...malu la...hihi

    ReplyDelete
  11. lumrah kott. haha. bagai isi dengan kuku gitu.

    ReplyDelete
  12. mirror..mirror of the wall..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  13. grrrrrrrr.....hahahahaha mmg tepat sgt!

    ReplyDelete
  14. jangan sombong dengan cermin...akekeke...^^p

    ReplyDelete
  15. yg ada dok asik betulkan tdg kat cermin tingkap keta kita..langsung tak nampak yg kita mmg ada dlm keta.

    ReplyDelete
  16. tak tau nak kata la kak...klu kt opis, meja sy mengadap dinding yang ada cermin besar punya kak! haha.. hari2 mengadap cermin smpai hudoh dh tgk muka kt cermin tu.

    ReplyDelete
  17. prempuan dan cermin mana boleh di pisahkan..tp sama gak mcm lelaki pun suka tgok cermin gak apa..kan?hehe

    ReplyDelete
  18. hee...macam betul je...mana permukaan yang boleh pantulkan wajahnya tu..mesti nak dijelingnya...heee~

    ReplyDelete
  19. lelaki pun ada juga yang suka sangat tengok cermin.sikit2 tgok cermin.itulah lelaki yang tak berapa lelaki.hah

    ReplyDelete
  20. hehehehhee
    awwww
    malu!
    hhaahhaaha..skrin hp pon boleh jadi cermin
    hahaha =p

    ReplyDelete
  21. cermin.. mesti ada kot... ssh gak xde cermin...

    ReplyDelete
  22. btl kak..kt opis ni dlm lif ade cermin..semalam br kene tegur.."pmpuan ni klu naik lif mesti tgk cermin btl2kan tudung la.."..hikhik..

    ReplyDelete
  23. Setuju sgt Dee. Kakak ni yg dah tua pun kalau kat shopping ada cermin pun tengok-tengok juga kot tudung senget ke hihi... padahal kalau tak ada cermin buat tak tahu pun..

    ReplyDelete
  24. memang betul gak...tapi kadang2 sampai takut tengok cermin sebab dah gemok...hehehe

    ReplyDelete
  25. Perempuan dan cermin memang tak dapat dipisahkan. Even cermin dalam toilet pon...hehe...

    ReplyDelete
  26. Ok, entry ni mengena gak kat saya. Kalau lalu depan cermin, even depan kedai, mesti aku nak jeling gak, nak tgk, gemuk sgt tak aku pakai baju nih. Hehehe.

    ReplyDelete
  27. Dats d beauty of the woman!!

    ReplyDelete
  28. Kalau saya keluar tak tengok cermin, rasa macam takut2 pulak nak keluar. Hahah.

    ReplyDelete
  29. dapat tengok sikit pon jadi la . hahaa

    ReplyDelete
  30. eh mestilah..cermin ni penting tau belek jerawat2 di muka..sebelum keluar dari kereta kena tengok cermin belek tudung dulu..

    ReplyDelete
  31. Lepas tempek makeup dalam toilet, haruslah nak selfie sekeping dua sambil wat peace tak pun duck face. Comel sangat rasanya tu ^_^

    ReplyDelete
  32. Hhaha kekdg klau kelam kabut sgt lngsung x tgk pun hihi,

    ReplyDelete
  33. Salam! Hahaha this is women's stuff...mesti nak jeling2 cermin yg ada..haha~ sabor je lah ye kaum2 lelaki sekalian :p hihi

    ReplyDelete
  34. perempuan dan cermin tak dapat dipisahkan gitu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …