Skip to main content

PAHIT DAN MANIS DALAM RUMAHTANGGA.

Dalam rumah tangga tak selalunya manis..
kadang2 ada pahitnya.itu keseimbangan namanya..;p

Cer bayangkan kalau asyik yang manis je..
mungkin masa depan akan jadi sukar
bila berdepan dengan kepahitan sebab
pasangan tak belajar untuk mengawal saat2 sukar.

bayangkan jugak kalau sentiasa pahit..
hubungan pun tak kekal lama..ye tak??

Bukan la aku nak suruh korang
asyik cari pasal je semata2 nak bagi 'pahit'
hehehe..

cuma dalam rumahtangga
setiap yang berlaku adalah sebagai pelajaran untuk
rumahtangga kita.
kita nak kawen ni untuk selamanya..
bukan sehari dua..kan??

percaya tak kalau aku kata
pasangan yang berkahwin 10-20 tahun
tapi nampak tenang dan kurang bertengkar
tu pernah melalui pertengkaran yang
hebat satu masa dulu..

sekarang nampak tenang sebab
mereka belajar dari pengalaman..

sekian..

Comments

  1. pengalaman mendewasakan kita

    ReplyDelete
  2. betul, betul...pengalaman mendewasakan kita.

    Kalau tiada gaduh2 kecil tak best pula, cuma jangan di perbesar-besarkan.

    Setiap sesuatu masalah yang timbul, luahkan, kongsikan dengan pasangan, jangan di pendam, InsyaAllah bila kita jujur dalam perhubungan segalanya menjadi mudah. Paling penting ikhlas, dan tawakal selalu pada Allah. Dia Maha Mengetahui setiap sesuatu, cuba jadi yang terbaik untuk keluarga kan diana...

    ReplyDelete
  3. Dari kesilapan demi kesilapan kita terima pengajaran sebagai satu pengalaman dari situ kita perlahan-lahan jadi matang dan tenteram....insyaallah.

    ReplyDelete
  4. pengalaman mengajar kita untuk menjadi lebih matang :)

    ReplyDelete
  5. Yup, betul tu..
    Dalam rumahtangga setipa apa yang berlaku membuatkan kita sentiasa belajar dan menjadi semakin matang :)

    ReplyDelete
  6. pahit manis tu biasa...rencah dlm kehidupan.

    pengalaman biasanya mematangkan kita.

    ReplyDelete
  7. semua bende ade positive & ngative..

    "ijazah terbaik datangnya dari jalanan, dari pengalaman bercakap dan bersalaman"

    ReplyDelete
  8. betul tu kak..benda2 macam nie tanpa kita sedar merapatkan kita dengan pasangan..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. mmg pahit utk ditelan.
    sabar je la.

    ReplyDelete
  10. betul tu.. pengalaman mematangkan fikiran utk bertindak lebih rasional :D

    ReplyDelete
  11. pernah bertengkar tapi tak pernah la pulak meninggikan suara..

    ReplyDelete
  12. tak kawin lagi, so tkde pnglman yg bleh d kongsi, tp nk bljar kish pnglman org lain mnala tau bleh apply

    ReplyDelete
  13. mesti gaduh jugak sekurang2nya pertengkaran kecilkan...betul belajar drpd pengalaman....:)

    ReplyDelete
  14. sedangkan lidah lagi tergigit..cewahh..tak leh bg komen lebih dengan alasan tak kawen lagi..hihih.

    ReplyDelete
  15. tp rara tak suke bila yg pahit tu dtg =(

    ReplyDelete
  16. kalu sorang tengok tempat lain, sorang baca suratkabo mesti dah kawin, tapi kalu suap-suap tu kompom blom kawinnnn

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …