PAHIT DAN MANIS DALAM RUMAHTANGGA.

Dalam rumah tangga tak selalunya manis..
kadang2 ada pahitnya.itu keseimbangan namanya..;p

Cer bayangkan kalau asyik yang manis je..
mungkin masa depan akan jadi sukar
bila berdepan dengan kepahitan sebab
pasangan tak belajar untuk mengawal saat2 sukar.

bayangkan jugak kalau sentiasa pahit..
hubungan pun tak kekal lama..ye tak??

Bukan la aku nak suruh korang
asyik cari pasal je semata2 nak bagi 'pahit'
hehehe..

cuma dalam rumahtangga
setiap yang berlaku adalah sebagai pelajaran untuk
rumahtangga kita.
kita nak kawen ni untuk selamanya..
bukan sehari dua..kan??

percaya tak kalau aku kata
pasangan yang berkahwin 10-20 tahun
tapi nampak tenang dan kurang bertengkar
tu pernah melalui pertengkaran yang
hebat satu masa dulu..

sekarang nampak tenang sebab
mereka belajar dari pengalaman..

sekian..

Post a comment

18 Comments

  1. pengalaman mendewasakan kita

    ReplyDelete
  2. betul, betul...pengalaman mendewasakan kita.

    Kalau tiada gaduh2 kecil tak best pula, cuma jangan di perbesar-besarkan.

    Setiap sesuatu masalah yang timbul, luahkan, kongsikan dengan pasangan, jangan di pendam, InsyaAllah bila kita jujur dalam perhubungan segalanya menjadi mudah. Paling penting ikhlas, dan tawakal selalu pada Allah. Dia Maha Mengetahui setiap sesuatu, cuba jadi yang terbaik untuk keluarga kan diana...

    ReplyDelete
  3. Dari kesilapan demi kesilapan kita terima pengajaran sebagai satu pengalaman dari situ kita perlahan-lahan jadi matang dan tenteram....insyaallah.

    ReplyDelete
  4. pengalaman mengajar kita untuk menjadi lebih matang :)

    ReplyDelete
  5. Yup, betul tu..
    Dalam rumahtangga setipa apa yang berlaku membuatkan kita sentiasa belajar dan menjadi semakin matang :)

    ReplyDelete
  6. pahit manis tu biasa...rencah dlm kehidupan.

    pengalaman biasanya mematangkan kita.

    ReplyDelete
  7. semua bende ade positive & ngative..

    "ijazah terbaik datangnya dari jalanan, dari pengalaman bercakap dan bersalaman"

    ReplyDelete
  8. betul tu kak..benda2 macam nie tanpa kita sedar merapatkan kita dengan pasangan..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. mmg pahit utk ditelan.
    sabar je la.

    ReplyDelete
  10. betul tu.. pengalaman mematangkan fikiran utk bertindak lebih rasional :D

    ReplyDelete
  11. pernah bertengkar tapi tak pernah la pulak meninggikan suara..

    ReplyDelete
  12. tak kawin lagi, so tkde pnglman yg bleh d kongsi, tp nk bljar kish pnglman org lain mnala tau bleh apply

    ReplyDelete
  13. mesti gaduh jugak sekurang2nya pertengkaran kecilkan...betul belajar drpd pengalaman....:)

    ReplyDelete
  14. sedangkan lidah lagi tergigit..cewahh..tak leh bg komen lebih dengan alasan tak kawen lagi..hihih.

    ReplyDelete
  15. tp rara tak suke bila yg pahit tu dtg =(

    ReplyDelete
  16. kalu sorang tengok tempat lain, sorang baca suratkabo mesti dah kawin, tapi kalu suap-suap tu kompom blom kawinnnn

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)