Skip to main content

NAIK MOTOR TAYANG BETIS GEBU

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
aku ada tengok kat facebook tadi benda ni...



apa pendapat korang??
betul ke kalau perempuan naik motor nampak
tak berapa nak manis..??hehehe

sebenarnya tak de salah kat mana pun bila
perempuan naik motor..
naik motor ke naik beskal ke
kalau tak kena gaya nampak la tak manis..ye dak??
apa yang tak kena ialah apa yang dia pakai..

naik motor pakai baju kurung..
bila dia naik je motor habis terselak
nampak la kat mana kayap,kurap..heheh
lalu je mamat2 nakal
di sengih je tengok
betis gebu yang terdedah tu..

Ada perempuan dia suka kalau lelaki
nakal usik2 dia gitu..
ada yang tak suka..jadi kalau tak suka
pakai la seluar panjang ke
kat dalam kain baju kurung tu..

bukan motor je..
basikal pun sama..
kalau tak pakai kain dalam terdedah la jugak..
kalau pakai baju singkat
terdedah la spenda kat belakang..

sekian..

Comments

  1. hehe..ciktom xsuka naik motor kl pki bj kurung..susah 1 hal dah nk naik..pastu tselak sana sini..org pmpn kl nak naik better ttp kaki tue..

    ReplyDelete
  2. kalo naik moto pakai bju kurung, kite pakai sarung kaki yang panjang tu..hee... xler nmpak betis..heee

    ReplyDelete
  3. Ado yer yg suko kene kacau dgn laki nakal,dio lagi tayang betis nye ke apo..hehe

    ReplyDelete
  4. naik moto pakai baju kurung???perghhh,,kompom berpeluhh,,hahahah

    ReplyDelete
  5. tak tau bawa moto la kak tak de lesen...heheh

    ReplyDelete
  6. den takutttttt naik moto.naik kete kecik pun xpelah.asalkan xnak moto =)

    ReplyDelete
  7. duduk umah je selamat.. x payah naik ape2.. x de sape yg nmpak.. hehe..

    ReplyDelete
  8. naik moto lebih paktikal kak.huhuhu

    ecah

    ReplyDelete
  9. huduh anak dara kangkang naik scooter

    ReplyDelete
  10. kalau pakaian betul tutup auratnya tak nampak buruk.

    yg pnting baju jgn singkat & mesti pakai seluar..bkn stkt skin sock @ legging.

    ReplyDelete
  11. sukanya naik moto tapi tulah...bila pakai baju kurung..terselak pulak. hehe

    ReplyDelete
  12. pakai seluar je senang.. mcm sy ni.. selesa berseluar je. Hari2 tertentu je baju kurung. Tp tak naik motor pun.. nak2 skang ada anak, nak bonceng motor dgn hubby dah takde peluang. lgpun rasa mcm x reti nak dukung baby bonceng motor.

    ReplyDelete
  13. semua terletak pd tuan punya diri.pada LM kalau org tu bijak melindungi aurat pasti tiada masalah timbul.org pki niqab pun naik motor juga.elok je tak nmpk betis kan?

    ReplyDelete
  14. ishh kunoo nye org tuu ..
    ok ape .. janji pemakaian wanita itu sopan .. kalau pakai baju kurung naik moto ok je .. ieda selalu je mcm tuu hurmmm

    terpulang pada org lah kan :)

    ReplyDelete
  15. sy langsung takde lesen motor . bawak pun tak reti . kihkih

    ReplyDelete
  16. hehehehe
    betol2
    memang kene pakai seluar kat dalam'itu yg lbh selamat :)

    ReplyDelete
  17. betui sgt lah tu..

    pakai aje seluar pjg kat dlm
    nak kain apa pun boleh..hehe~

    ReplyDelete
  18. kekadang laki amik kesempatan bila tgk pmpuan naik motor nampak betis==[,so kaum perempuan plak,naik motor tuh,hati2 dan jagalah aurat dari terdedah,xmanisss.dapat dosa lagi..yeah betoi2 pakai seluar or inner dalam sbagai satu langkah berjaga-jaga^^

    P/s:ingatan nie wat saya juga n kaum wanita disana...

    ReplyDelete
  19. sama je..tak der hal lah..moto dan Ba campur sikal je..motorsikal dan basikal..janji hati2 dan bersopan di jalan raya.

    ReplyDelete
  20. sebab mungkin moto lebih sinonim dengan lelaki utk merempit... hehehe so, pompuan2 yang ayu agak x sesuai la nek moto.... lori lalu sebelah dah menggigil.. hek3...

    ReplyDelete
  21. betul tu kak... ayah shera pun kalau shera nak naik motor pakai baju kurung, dia mesti pastikan shera sarung seluar kat dalam...

    ReplyDelete
  22. hurm.. seeloknya, kalau naik motor pilih la kasual yang suitable..

    ReplyDelete
  23. sejujurnya sy kurg gemar perempuan naik motor.. kurg feminin.. hehe..

    ReplyDelete
  24. susah sangat naik skuter jeh.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …