Skip to main content

MEKAP LAWA2 LEPAS TU SELIMUTKAN!

Assalamualaikum...

Sekarang ni boleh kata semua
orang ada kereta dan nak beli kereta.
bila dah ada kereta
kita jaga baik2..
walaupun basuh kereta sebulan sekali
tapi enjin kita jaga..
itu yang penting.

Ada orang sayang sangat kereta dia..
dia ubah suai itu ini..
sapa tengok mesti cemburu la.
rasa bangga je bila orang puji
kereta dia lawa la..ada gaya..
kereta nampak ensem..
wah!!!kembang telinga dan hidung..

tapi agak aneh dengan sesetengah
orang yang bila dia mekap
kereta dia lawa2...
dia jadi kedekut pulak..
nak bawak anak bini jalan2 pun susah..
alasan:nanti anak2 kotor kan dalam kereta..

bukan takat tu je..
bila nak pi mana2 rela naik kereta
dengan kawan..berhimpit2 dalam tu.
kawan tu pulak naik proton saga je..
kereta perdana yang dia beli
dan mekap sampai beribu2 tu
dia simpan kat umah,.

dari pulai pinang sampai
ke pendang,kedah
depa naik kereta proton saga tu..

geleng2 kepala je la tengok depa ni!!

hahhhaha


sekian..

Comments

  1. ish...mmg kedekut tahap haji bakhil nih...

    ReplyDelete
  2. payah kalau jumpe orang camni..-_-'

    ReplyDelete
  3. org jenis ni nama dia cermat tak btempat. kedekut pun ya. dah byk jumpa org cmni :)

    ReplyDelete
  4. hihiih...memang ada orang macam tu,

    ReplyDelete
  5. baik [arking dpn tv dlm umah je keta tu.. wat hiasan.. haha..

    ReplyDelete
  6. haha...susah juga kalau macam nie...baek tak yah beli kereta kalau nak simpan n naik sendiri..

    ReplyDelete
  7. oo inilah citer pasal kete tu ya? yang saja buat saspen dulu tu ya...hihi

    betul2, beli kete mahai2, ubahsuai sana sini tapi dok simpan buat apa kan. Sudahnya jadi besi buruk aje...ekekek.

    ReplyDelete
  8. cmtu baek xyah beli keta
    last2 keta tu rosak, sebab xgune sgt

    ReplyDelete
  9. lelaki suka make up kereta dari make upa bini..hahaaa

    ReplyDelete
  10. tu baru namanya kedekut taik idong masin..haha!

    ReplyDelete
  11. hehe,,kedekutnya..sampai anak2 pun nak berkira..klu camtu lain kali suh make up kereta hot wheel jer..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …