Skip to main content

MANGSA ROGOL NEKAD MELAKUKAN SUMPAH POCONG

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..
korang pernah tonton filem indonesia tajuk
sumpah pocong?
sumpah pocong ni lebih kurang
macam kita Angkat sumpah untuk
membuktikan yang kita bercakap benar la..

selalunya sumpah pocong dibuat bila
dah tak de jalan lain untuk menjelaskan sesuatu.
kalau orang tu cakap bohong
tapi dia buat sumpah pocong
dia akan mendapat hukuman dan dilaknat Tuhan.

Aku ingat kan sumpah pocong ni disebut dalam filem je..
rupanya ada betul2 sumpah pocong ni..
kat indonesia seorang wanita nak
melakukan sumpah pocong
gara2 dia dirogol oleh seorang pemain gitar
sebuah kumpulan muzik.

mangsa bersama ibunya..

Oleh sebab ramai yang tak berapa
nak percaya dakwaan dia tu dan
pemain gitar tu pun tak nak mengaku
jadi dia ambik keputusan
untuk buat sumpah pocong.

Ini berlaku di indonesia tau..
bukan kat negara kita ni..
aku tak tahu pulak macam mana
ritual sumpah pocong tu..
tapi yang aku tahu mangsa akan
dibungkus dengan kain kapan.

Korang nak cuba buat sumpah pocong???heheh..


sekian..

Comments

  1. peh. macam ni pun ada ea? macam2 hal je sekarang. =.="

    ReplyDelete
  2. seramnye.. mcm khurafat je.. huhuhuh

    ReplyDelete
  3. pernah dengar..tp macam tu ka ritualnya..tak tau pulak..:)

    ReplyDelete
  4. ohh kire sumpah pocong tu betol2 ade la..igt tipu2 ;D

    ReplyDelete
  5. huhuhu,,,,nak buat entry sal sumpah pocong lah pasni,,hehehe

    ReplyDelete
  6. ngarut je sumpah pocong. biar pocong cekik dia br dia tau hehehe

    ReplyDelete
  7. pelik eh...
    pikiaq kot mana sampai nak buat sumpah pocong tu..haha

    ReplyDelete
  8. nak bace entry ni pun takut2.. kot keluar gambar pocong, mau melompat saya dari kerusi.. ish.. tak mo lah! banyak cara lain lagi boleyh buat utk sahkan semua tu.

    ReplyDelete
  9. uikkk seram plak siap kn bungkus kain kapan segala...

    ReplyDelete
  10. ada cerita indon sumpah pocong..
    kelakar dan best.. hahaha

    ReplyDelete
  11. Seramnya! Satgi jadi pocong baru tahu!

    ReplyDelete
  12. sistem perundangan kita lain skit..sumpah2 tak main..dia kena buktikan lelaki tu buat..bukan lelaki tu buktikan dia tak buat..lebih kurang camtu laa..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …