Skip to main content

MAKAN NASIK MULUT COMOT.TAK SEDAR KA??

Assalamualaikum...


heheheh...
gelak dulu...

pernah tengok tak orang makan nasik
mulutnya comot2 dengan kesan minyak,
kicap atau cili ke..
heeheh..

Aku pernah tengok orang gitu..
kalau budak2 tu lain la..
biasa la tu ..kan??
ni tak..dah jadi laki orang pun..


cemana boleh makan comot2 gitu??ekeke..
ingatkan hari tu je dia termakan comot2..
rupanya memang macam tu la kalau
dia makan nasik..
mesti mulut comot..

kalau budak2 mulutnya comot tak kelakar pun..

iaterinya tak tegur ke??
ish..ish..
tak boleh bawak majlis nih..
ekkeekek

sekian...

Comments

  1. xboleh tgk org gitu,nnti xde slera nk mkn.heeeeeeeee

    ReplyDelete
  2. hish...tak ngaku sedara klu camtu.hahaha.sbb tu tiap kali mkn saya pastikan suami semua lulus.nak kluar kereta seluar zip tu mmg tak terbuka.stokin tak menyelit hujung seluar.malu la org tgk suami selekeh.nak2 mkn comot.cam tak cukup matang je org tgk kan? tp diana, perempuan pun ramai yg mkn ada selit2 cili.nak kata gigi tak tersusun cam saya elok je rata.tp siap buat koleksi cili kat gigi apa kes? eii pelik gak ni.

    ReplyDelete
  3. ahahaha,biase lah tu kak.kdg2 tak sedar pun mulut kte tu comot.ngee~

    ReplyDelete
  4. ahahaha,biase lah tu kak.kdg2 tak sedar pun mulut kte tu comot.ngee~

    ReplyDelete
  5. Oh ye ke ada yg camtu? Jarang tgk..

    ReplyDelete
  6. comot sgt ke kak? hehe
    tak penah jumpa..budak2 besa la.

    ReplyDelete
  7. ntah laa..kadang2 maybe dia sendiri tak perasan kot..hehehe..tak pun isteri dia yang tak perasan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. ahaha..ade je melekat kat misai..kt janggut..

    ReplyDelete
  9. ekekkeke malu lah kan .. selalunya memang tugas isteri yg mengemas diri suami bila nak kuar rumah .. selagi x secantik dan sekemas kita x akan lepaskan :)

    ReplyDelete
  10. makan gelojoh agaknya tu..ish..sabo jelah.. :)

    ReplyDelete
  11. Hihi..Kiz la tu..salu comot-comot makan..

    Erm,btww,dah baca "bogel menuju tuhan",best sgt2 kak..

    ReplyDelete
  12. excited sangat kot kak... habis semua tau die makan pe...

    ReplyDelete
  13. comot kadang2 nampak cute..eh.eh..

    ReplyDelete
  14. sy pun mkn comot, kdg2 tak sedar..tp kalo mkn dgn tersyg saja buat2 nnt dia lap kan, haha

    ReplyDelete
  15. hee..kadang2 tak perasan la kak makan sampai comot2 ni...heee~

    ReplyDelete
  16. tp bg saya, kalau budak2 mulut comot, tetap kelakar.. hehe..

    sentiasa pegang tisu masa mkn.. :D

    ReplyDelete
  17. wahhh...lepas ni kena jg suami betul2...kang kalo selekeh masa makan terus reporter kuarkan kt paper... hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …