Skip to main content

MAISARA::uji kaji

Assalamualaikum..

Selamat malam semua..
baru lepas suap maisara makan nasik..
biasanya maisara kalau makan
memang tak reti dok diam..
lari sana,lari sini..
sebab tu dia tak suka makan sendiri..
nak aku suap..sebab kalau makan sendiri
dia tak dapat melompat berlari lah apa ..

tadi tengah2 aku dok suap makan
tetiba dia buat aksi menonggeng..
dia tunduk sampai kepala cecah lantai..

Ibu:eh!!buat apa tu??

Maisara:heheh..tak de apa..main2 je..

Ibu:biasanya kalau buat gitu maknanya nak dapat adik..

Maisara:salah sangka..maisara buat uji kaji.

Ibu:uji kaji apa..

Maisara:nak tengok kalau kepala terbalik nasik masuk kat perut ke kat otak..

Ibu:ooo..ingatkan nak dapat adik..:(


sekian...

Comments

  1. rajin tul macam saintis kecil..kecik2 dah buat eksperimen...

    ReplyDelete
  2. suka betul buat uji kaji...boleh jadi saintis nt..Insyaallah.

    ReplyDelete
  3. Bijak maisarah.. geram je kalau baca cerita dia. mcm nk jumpa sgt org dia.. nk dgr sendiri coleteh dia tu..

    ReplyDelete
  4. Budak comel nak jadi saintis juga ye. ^^

    ReplyDelete
  5. hehee...bijak betol maisara ni, nak buat uji kaji lak....senyum dgn keletah budak2...:)

    ReplyDelete
  6. mesti comel je mase maisara ckp nak buat uji kaji tuh.. hehe

    ReplyDelete
  7. haha.. bijak la maisara.. guru yg dpt kanak2 bijak mesti happy

    ReplyDelete
  8. amboi3...ingatkan nak dapat adik,si ibu pula mcm nak adik baru ni^^

    ReplyDelete
  9. hihi... tinggi betul imaginasi maisara... :)

    ReplyDelete
  10. wah..da jadi saintis rupanya maisara nie..hehehe.. :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. haha.. kelakar.. kalau nasi tu masuk kat otak apa la yang jadi kat maisara tu ye..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …