Skip to main content

MAISARA::spenda besaq!

Assalamualaikum...

Petang semalam sempat
bawak maisara pi beli baju sikit..
beli baju,seluar dalam,seluar pendek..
banyak baju2 maisara yang dah singkat.
cepat betul maisara besar.
rasa macam baru bulan lepas beli
seluar dalam ..bulan ni tak muat dah..
hehehe..

sambil pilih2 seluar dalam tu...

Maisara:yang ni ibu...

Ibu:itu saiz s..awak pakai saiz XL.

Maisara:dah jumpa ibu..ni dia...

Ibu:itu M la..kecik tu.tak muat.punggung awak dah besaq.

Maisara:((((diam...)))

Ibu:tengok yang kaler ungu ni la..cantik jugak ni..tapi tak de saiz..

ibu:yang kaler oren pun tak de saiz..

Ibu lagi:yang ni ada la..tapi macam kecik je.tapi saiz XL..

Maisara:ibu..lebih baik ibu betul kan bercakap ibu tu..

Ibu:ibu cakap apa??

Maisara:tadi ibu cakap punggung maisara besar.((sambil menyebik nak menangis..))

Ibu:tak la..bukan ibu kata punggung maisara besaq..ibu kata maisara kena pakai spenda yang besaq..awak silap dengar nih..

Maisara:ye ke ibu cakap macam tu..?

Ibu:ye la..

Maisara:((senyum...)))

sekian...


**kalau nampak iklan "Blackmores Cold & Flu Range"
sila2 la klik ye..heheheh**

Comments

  1. hehe..cakap kena hati2..comey jer pos maisara ni..

    ReplyDelete
  2. haha..risau ye dikata punggung besar!!

    ReplyDelete
  3. budak2 mmg cepat membesar kan>

    ReplyDelete
  4. pobggong besar dudok lebih stabil

    ReplyDelete
  5. punggung besar yang takmo tu..adeshh..sensitip maisara..hehe

    ReplyDelete
  6. nape dia sensitip punggung dia besar?
    eh saiz maisara sama ngan saya la.isk3 musykil2

    ReplyDelete
  7. sensitip jugak anak dara kak diana nie... comel jeee.... hehe :)

    ReplyDelete
  8. maisara kena rekod ibu cakap. ibu cakap punggung dah besar.

    ReplyDelete
  9. huhuh,,,,kuat terasa uwh maisara heheh,,bahaya nih,,hehe,,,dah klik dah be tuh :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …