Skip to main content

MAISARA::spenda besaq!

Assalamualaikum...

Petang semalam sempat
bawak maisara pi beli baju sikit..
beli baju,seluar dalam,seluar pendek..
banyak baju2 maisara yang dah singkat.
cepat betul maisara besar.
rasa macam baru bulan lepas beli
seluar dalam ..bulan ni tak muat dah..
hehehe..

sambil pilih2 seluar dalam tu...

Maisara:yang ni ibu...

Ibu:itu saiz s..awak pakai saiz XL.

Maisara:dah jumpa ibu..ni dia...

Ibu:itu M la..kecik tu.tak muat.punggung awak dah besaq.

Maisara:((((diam...)))

Ibu:tengok yang kaler ungu ni la..cantik jugak ni..tapi tak de saiz..

ibu:yang kaler oren pun tak de saiz..

Ibu lagi:yang ni ada la..tapi macam kecik je.tapi saiz XL..

Maisara:ibu..lebih baik ibu betul kan bercakap ibu tu..

Ibu:ibu cakap apa??

Maisara:tadi ibu cakap punggung maisara besar.((sambil menyebik nak menangis..))

Ibu:tak la..bukan ibu kata punggung maisara besaq..ibu kata maisara kena pakai spenda yang besaq..awak silap dengar nih..

Maisara:ye ke ibu cakap macam tu..?

Ibu:ye la..

Maisara:((senyum...)))

sekian...


**kalau nampak iklan "Blackmores Cold & Flu Range"
sila2 la klik ye..heheheh**

Comments

  1. hehe..cakap kena hati2..comey jer pos maisara ni..

    ReplyDelete
  2. haha..risau ye dikata punggung besar!!

    ReplyDelete
  3. budak2 mmg cepat membesar kan>

    ReplyDelete
  4. pobggong besar dudok lebih stabil

    ReplyDelete
  5. punggung besar yang takmo tu..adeshh..sensitip maisara..hehe

    ReplyDelete
  6. nape dia sensitip punggung dia besar?
    eh saiz maisara sama ngan saya la.isk3 musykil2

    ReplyDelete
  7. sensitip jugak anak dara kak diana nie... comel jeee.... hehe :)

    ReplyDelete
  8. maisara kena rekod ibu cakap. ibu cakap punggung dah besar.

    ReplyDelete
  9. huhuh,,,,kuat terasa uwh maisara heheh,,bahaya nih,,hehe,,,dah klik dah be tuh :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …