Skip to main content

mabuk!

Assalamualaikum...

Tuan blog sakit pinggang hari ni..
dan mabuk2 jugak sebab bau daging kerbau..
memang gini la sejak mengandungkan maisara
dulu aku tak boleh bau daging rebus..
mesti rasa nak pitam..
melarat2 pulak mabuk ni sampai sekarang
walaupun tak mengandung!

korang pernah tak jasdi macam aku..
alahan waktu mengandung
melarat2 sampai
bertahun2..

ada cara tak nak atasi??

ni soalan untuk ibu2
je ye..
yang tak berkenaan
sila pi kat padang sana
dan tampar nyamuk..

ekekeke

sekian...

Comments

  1. memang tengah banyak nyamuk nehh hehe

    ReplyDelete
  2. taknak lah poke amai-amai ngan nyamuk..nak dok diam je >.<

    ReplyDelete
  3. JR masa mengandung dulu, eh..eh..bukan JR, tapi istri JR yg mengandung...semasa istri JR mengandung dulu, dia tak lalu makan makanan yg dimasaknya sendiri. Nasib baik JR ni boleh juga masak, tapi bila malas masak, terpaksalah JR ke gerai atau kedai mamak...

    Panas..Perlukah Aksi Berahi Aaron Aziz dan Jasmin Hamid?

    ReplyDelete
  4. orang mengandung ni sensetif sangat..lagi2 bab bau hahaaa

    ReplyDelete
  5. nak jugak menyibuk...

    yana xpernah alah mase mengandung sebab lum ngandung..hahaha

    jangan marah ya k.diana...

    ReplyDelete
  6. boleh melarat2 camtu ke?
    tak penah dgr le pulak..
    saya tak mabuk2 sgt pun kedua2 kehamilan...

    ReplyDelete
  7. wani pon ada yg melarat smpai skang....

    gosok gigi pagi2! mesti rasa mcm nak muntah jugak, padahal takde kuar pape pon...haha

    ReplyDelete
  8. SALAM,
    TIGA EKOR NYAMUK DAH LF TAMPARKAN !

    ReplyDelete
  9. konfirm ke kak tak mengandung...bunyi simptom2 nyer mcm yer jer...hehe (gurau kak)

    ReplyDelete
  10. ada kwn2 yg mcm tu....terbawa2 even pas dah bersalin..;p

    ReplyDelete
  11. baca selawat banyak2 :) dan niatkan utk hilangkan alahan tu..Insya Allah...

    ReplyDelete
  12. nampak gaya nelly kena pergi padang . tampar nyamuk ! haha

    ReplyDelete
  13. daging kerbau ada bau ke kak?aku tak pernah bau pape bila ratah daging sepanjang hidup aku.semua aku sebat!

    ReplyDelete
  14. salam diana.pertama kali masa raya haji dan pertama kali raya umah mertua mmg saya tgh mabuk dulu.masuk umah bau lak sup tulang kerbau..nak putus urat perut saya muntah.mmg rasa bersalah, tp nak wat camner.busuk giler.sentuh kerbau tu pun tak.huhu


    so bila saya mabuk mmg saya elak duk umah mertua time mlm raya.hny kerana kerbau..petua nak hilangkan mmg tak jmp lagi.siyes pelik bau kerbau...mmg saya tak leh bau sampai skrg.terpaksa duk luar umah atau dlm bilik.

    ReplyDelete
  15. he..he.. ingat mengandung tadi. memang kadang terbawa2 bertahun2 lamanya. mcm kak liza pun agak kurang makan tembikai sejak bersalinkan anak sulung 15 tahun dulu. padahal itulah yg menjadi kesukaan mas bujang.

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah..sebelum ni pregnant tak pernah lg alah yg teruk.. setakat loya2 tu biasa la...ni pun bru lepas makan daging kerbau kt umah kenduri.. :)

    ReplyDelete
  17. ingatkan bila mengandung je x boleh bau2 camtu huhuhu...

    ReplyDelete
  18. x reti nk komen...bini sy yg ada pengalaman mengandung he3

    ReplyDelete
  19. amy dapat merasa alahan tue kejap je kak..selebihnya kalau ada mabuk2 tue di sebabkan angin yang banyak dalam badan huhu...

    ReplyDelete
  20. haha..yg mude2 dan ta de pengalaman jgn sebok kan :P

    ReplyDelete
  21. igtkan mabuk pe tadi..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  22. gigih tengah tampor nyamuk ni.. :D

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …