Skip to main content

KALAU TAK TERCAPAI BUAT MALU JE..

Assalamualaikum...


Selamat pagi semua...
hari ni ada banyak benda nak cerita..
tapi teronline lambat pulak..
aih..selalu gagal dalam
bab pembahagian masa ni..

Aku percaya sekarang ni ramai
yang dah siap dengan azam baru..
dah berada dalam rahun baru ni
kena la ada azam..
penting untuk kita ada azam baru ianya mendorong
hidup kita ni lebih baik dari sebelum nya..

Kalau azam dulu belum tercapai
tak salah kalau kita terus kan pada tahun ni..

"malas aku nak cerita pasal azam2 ni.."

tak semua orang suka canangkan
apa azam dia..
kita pulak jangan la bila ada kawan2
bersikap macam ni terus cop kawan tu
tak de azam dan semangat untuk hidup..
terus kasi ceramah free..

Ada yang tak suka bercerita sebab
mungkin azam dia terlalu peribadi..
atau mungkin bila dia canangkan pada orang
agak tertekan bila azam dia tu
tak tercapai dari hari ke hari.


azam aku???
rahsia....heheh
gedik!


sekian...

Comments

  1. azam dan usaha..baru betul..cakap untuk diri sendiri nih..hehe

    ReplyDelete
  2. Myra pnya azam klay trcapai baru canang,selagi xtercapai, dok sengap2...hehee

    ReplyDelete
  3. nk kurus kan>>??? heheh

    jom baca kejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

    ReplyDelete
  4. setiap org mesti ada azam, mustahil manusia takde azam kan. cuma bezanya dia bagitau atau tidak, dan tercapai atau tidak je.

    ReplyDelete
  5. aah lahhhh azam nie rahsia .. ekeke :)

    ReplyDelete
  6. L
    @
    tu takde dalam senarai azam akak
    tahun ni...

    ReplyDelete
  7. azam perlu ada..tu utk diri sendiri je.tak bg tau org pun takpe.selamat berazam diana

    ReplyDelete
  8. stuju ngan akak lydia..azam tu perlu cuma nak bgth org ln or tak tue depend pd masing2...cam ciktom bgth je dlm entry..hik3 ;)

    ReplyDelete
  9. azam diam2 sudah...
    hrp menjadi la azam sy ni. Insyaallah :)

    ReplyDelete
  10. azam akak mesti nak ada baby lagik! hahaha azam jijah tahun depan nak ada anak. InsyaAllah~~

    ReplyDelete
  11. azam hari2.. takyah tggu tahun baru.. hehe.. ;-p

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …