Breaking

Thursday, 9 March 2017

CARA UNTUK MELURUSKAN RAMBUT

CARA-CARA  MELURUSKAN RAMBUT TANPA KE SALON

Assalamualaikum....




Rambut korang lurus atau kerinting??
Ada orang suka rambut kerinting.
tapi ramai juga yang memlih untuk berambut lurus..
Salah satu sebabnya kalau rambut lurus ni boleh lah kita pelbagaikan gaya rambut kita.
Kalau rambut kerinting nampak comel dan bergaya..
Tapi susahnya berambut keriting ni ianya kena bijak digayakan..
Betul tak??Sebab tu lah lebih ramai yang memilih untuk berambut lurus..


bagi korang yang berambut kerinting atau ada anak-anak yang berambut kerinting ,
boleh je kalau nak rambut lurus tanpa ke salon.
Cuma ambik masa sikit la..Tpai jimat la duit..
Hari ni saya  nak kongsikan dengan korang
cara2 untuk meluruskan rambut tanpa ke salon
dengan menggunakan daun seleri.
korang boleh gunakan cara untuk meluruskan rambut ni untuk adik2
atau anak korang.
kot2 la tak mau rambut dia kerinting..kan??
nak buat untuk diri sendiri pun boleh jugak..



Cara-cara untuk meluruskan rambut 

1. Ambil satu ikat daun saderi, bersihkan dan  tumbuk sampai hancur
atau kalau nak lebih mudah kisarkan ..(daun , akar dan batang nya)..kemudian tapis..ambil air nya saja..

2. kalau korang tumbuk je , masuk kan 1/2 cawan air dan perah daun saderi.ambil airnya..

3. simpan air saderi tersebut dalam bekas tertutup



4. Keesokan harinya, gunakan air perahan saderi untuk
disapukan keatas kepala.jangan lupa sambil ratakan air diatas rambut gunakan jari untuk memicit kulit kepala,.

5.selepas dibiarkan air perahan selama 2-3 minit,
bilas rambut dengan air bersih.

6.lakukan selama 10 hari dan korang akan nampak
perubahan pada rambut korang..

Selamat mencuba...

sekian..

20 comments:

  1. 10 hari ye kak? hurm...rasa boleh tahan 3 hari je kot..pastu malas dah nk buat...heheh

    ReplyDelete
  2. oh ye ke?

    takpayah rebond dah r pasni..hikhik

    ReplyDelete
  3. wah 1st time dengar cara ni..

    rambut dah lurus :)

    ReplyDelete
  4. oo..boleh kongsi dengan kazen ni..hehe

    ReplyDelete
  5. tkasihhh buuu atas petua iniiiiiiii :)

    ReplyDelete
  6. tips yang sesuai untuk adik kak aya ni...asyik buat rebonding je tp kejap lepas tu kembali kerinting.

    ReplyDelete
  7. tips yang sesuai untuk adik kak aya ni...asyik buat rebonding je tp kejap lepas tu kembali kerinting.

    ReplyDelete
  8. jimat duit rebonding... kena sabar le..

    ReplyDelete
  9. tq 4 sharing..
    kdg kala suka rambut lurus kdg kla x
    tp ttp bersyukur dgn rambut skrg
    separang kerinting
    (berkat doa mama ms mengandung)

    ReplyDelete
  10. mish biasa balut rambut ngan air suam je. lepas tu bilas ngan air perahan daun bunga raya, hehe.

    ReplyDelete
  11. daun saderi punye khasiat ye
    besshh
    dah la crunchi2
    hehehehee =]

    walau rmbut kinting, pentg utk ms depan!

    ReplyDelete
  12. rambut saya masa kecik ikal.
    dah besau ni ilang lak ikalnya.
    tah cemana leh ilang tah...

    ReplyDelete
  13. senang je caranya tu.
    tapi nak amal/ bertahan sampai 10 hari tu payah sikit.hhehe..

    ReplyDelete
  14. berkesan ke ni ? hmm.. yeke niii..

    ReplyDelete
  15. New tips ni . Lepas ni tak payah gi salun .hehe

    ReplyDelete
  16. lama jgk ye.... tp rambut aakak ni mmg kerinting skit
    nk membuat tu agak kurang rajin hehehhe... dasar mls kan

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox