CARA UNTUK MELURUSKAN RAMBUT

CARA-CARA  MELURUSKAN RAMBUT TANPA KE SALON

Assalamualaikum....




Rambut korang lurus atau kerinting??
Ada orang suka rambut kerinting.
tapi ramai juga yang memlih untuk berambut lurus..
Salah satu sebabnya kalau rambut lurus ni boleh lah kita pelbagaikan gaya rambut kita.
Kalau rambut kerinting nampak comel dan bergaya..
Tapi susahnya berambut keriting ni ianya kena bijak digayakan..
Betul tak??Sebab tu lah lebih ramai yang memilih untuk berambut lurus..


bagi korang yang berambut kerinting atau ada anak-anak yang berambut kerinting ,
boleh je kalau nak rambut lurus tanpa ke salon.
Cuma ambik masa sikit la..Tpai jimat la duit..
Hari ni saya  nak kongsikan dengan korang
cara2 untuk meluruskan rambut tanpa ke salon
dengan menggunakan daun seleri.
korang boleh gunakan cara untuk meluruskan rambut ni untuk adik2
atau anak korang.
kot2 la tak mau rambut dia kerinting..kan??
nak buat untuk diri sendiri pun boleh jugak..



Cara-cara untuk meluruskan rambut 

1. Ambil satu ikat daun saderi, bersihkan dan  tumbuk sampai hancur
atau kalau nak lebih mudah kisarkan ..(daun , akar dan batang nya)..kemudian tapis..ambil air nya saja..

2. kalau korang tumbuk je , masuk kan 1/2 cawan air dan perah daun saderi.ambil airnya..

3. simpan air saderi tersebut dalam bekas tertutup



4. Keesokan harinya, gunakan air perahan saderi untuk
disapukan keatas kepala.jangan lupa sambil ratakan air diatas rambut gunakan jari untuk memicit kulit kepala,.

5.selepas dibiarkan air perahan selama 2-3 minit,
bilas rambut dengan air bersih.

6.lakukan selama 10 hari dan korang akan nampak
perubahan pada rambut korang..

Selamat mencuba...

sekian..
Previous
Next Post »

20 komen disini

Click here for komen disini
Niza Romli
admin
12 November 2011 at 10:18 ×

10 hari ye kak? hurm...rasa boleh tahan 3 hari je kot..pastu malas dah nk buat...heheh

Reply
avatar
yuyu aziz
admin
12 November 2011 at 10:27 ×

oh ye ke?

takpayah rebond dah r pasni..hikhik

Reply
avatar
Yana Houry
admin
12 November 2011 at 10:29 ×

wah 1st time dengar cara ni..

rambut dah lurus :)

Reply
avatar
Sunah Sakura
admin
12 November 2011 at 10:53 ×

oo..boleh kongsi dengan kazen ni..hehe

Reply
avatar
12 November 2011 at 11:39 ×

untuk lelaki boleh tak,,,hahahah

Reply
avatar
ieda
admin
12 November 2011 at 11:51 ×

tkasihhh buuu atas petua iniiiiiiii :)

Reply
avatar
Kak Aya
admin
12 November 2011 at 12:11 ×

tips yang sesuai untuk adik kak aya ni...asyik buat rebonding je tp kejap lepas tu kembali kerinting.

Reply
avatar
Kak Aya
admin
12 November 2011 at 12:11 ×

tips yang sesuai untuk adik kak aya ni...asyik buat rebonding je tp kejap lepas tu kembali kerinting.

Reply
avatar
12 November 2011 at 12:20 ×

jimat duit rebonding... kena sabar le..

Reply
avatar
KhaiRin
admin
12 November 2011 at 13:01 ×

tq 4 sharing..
kdg kala suka rambut lurus kdg kla x
tp ttp bersyukur dgn rambut skrg
separang kerinting
(berkat doa mama ms mengandung)

Reply
avatar
12 November 2011 at 13:45 ×

mish biasa balut rambut ngan air suam je. lepas tu bilas ngan air perahan daun bunga raya, hehe.

Reply
avatar
12 November 2011 at 14:03 ×

daun saderi punye khasiat ye
besshh
dah la crunchi2
hehehehee =]

walau rmbut kinting, pentg utk ms depan!

Reply
avatar
12 November 2011 at 16:07 ×

rambut saya masa kecik ikal.
dah besau ni ilang lak ikalnya.
tah cemana leh ilang tah...

Reply
avatar
feza
admin
12 November 2011 at 18:26 ×

senang je caranya tu.
tapi nak amal/ bertahan sampai 10 hari tu payah sikit.hhehe..

Reply
avatar
kayto_kids
admin
13 April 2013 at 21:21 ×

daun saderi tu daun sup ek??

Reply
avatar
yakuzi Zizi
admin
16 September 2013 at 13:48 ×

berkesan ke ni ? hmm.. yeke niii..

Reply
avatar
8 March 2015 at 19:10 ×

Kalau botak boleh lurus tak?

Reply
avatar
8 March 2015 at 19:10 ×

Kalau botak boleh lurus tak?

Reply
avatar
9 March 2017 at 00:00 ×

New tips ni . Lepas ni tak payah gi salun .hehe

Reply
avatar
9 March 2017 at 08:56 ×

lama jgk ye.... tp rambut aakak ni mmg kerinting skit
nk membuat tu agak kurang rajin hehehhe... dasar mls kan

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment