BOLEH KE MAKAN KERABU DAGING MENTAH TU?

Assalamualaikum...

selamat malam semua...
entry kerabu daging mentah petang tadi
ramai yang macam tak percaya ada
masakan orang melayu yang macam tu..
heheh..

ada yang kata takut kuman la..
ada yang risau hanyir..

ok meh nak cerita ..
sebenarnya ..menurut ketua chef masakan ni..
daging yang digunakan bukan lah
sebarang2 daging.
cuma boleh guna daging batang pinang saja,
sebab bahagian daging ni yang paling lembut.
sebab itu dalam bahan2 nya cuma digunakan
rempah ratus yang 'panas2' sahaja..
macam halia..lengkuas,lada hitam dan ada lagi bahan lain.

macam yang aku kata kan
dalam entry tadi..
bahan2 yang panas tu la yang memasak daging tersebut..
jadi jangan risau
tentang penyakit Salmonella ke apa..
heheheh

bukan tak nak ambik gambar..
tapi segan la sebab makan beradab kan.ekekekek.:p
kang apa pulak kata ketua chef dan pembantunya..heheheh..

eh!!mak solihin nampak muda la..
aku sampai tak tahu nak panggil apa..
rasa macam nak panggil akak je..
siyes cakap family dia sangat baik..
untung sapa jadi bini solihin..
tu ayat suami aku masa dalam perjalanan balik tau!
hahahah..

tapi pencarian calon dah berakhir dah sebab
masa aku pi tu aku dah bau2 nasik minyak..
ekekekek

sekian..
Previous
Next Post »

11 komen disini

Click here for komen disini
8 November 2011 at 20:34 ×

diana..
setuju sangat2 part daging tu...
mmg jenis batang pinang mmg lembut..

Reply
avatar
Niza Romli
admin
8 November 2011 at 20:40 ×

teringin nak rasa kerabu tu..mesti sedap!

oo..tak lama dh solihin nk kawen ek? menu kenduri ada kerabu daging tu tak?? jgn lupa jemput...ekekek

Reply
avatar
Daddylicious
admin
8 November 2011 at 20:46 ×

mmg tak tahu apa cuma tahu makan jer...hehe

Reply
avatar
Tihara
admin
8 November 2011 at 20:48 ×

aii pun teringin nk makan kerabu tu dgn nasik minyak..tetibe je demand lebih..keh3..nak kena penyekeh nih :)

Reply
avatar
sis92
admin
8 November 2011 at 20:49 ×

jarang makan daging batang pinang..

Reply
avatar
Ungu Violet
admin
8 November 2011 at 21:38 ×

daging buat kerabu?...mesti tukang masak tuh terer masak..:)

Reply
avatar
8 November 2011 at 22:16 ×

owh yeke.mcm kerabu perut tu eh kak?

alaaaa akk saye jemput bukan nk dtg pon :(

Reply
avatar
diana
admin
8 November 2011 at 22:34 ×

rara pinkmafia
@
rara jauh la..
umah solihin tu tak jauh sebab kebetulan raya ni akak balik kedah jadi boleh la pi..heheheh..
kalau akak balik perak dan kebetulan rara ada kat ipoh akak jumpa rara pulak eik??

Reply
avatar
8 November 2011 at 23:43 ×

untung sapa jd bini sy? hahaha.. yela tu.. untung la sgt.. ntah apa yg abg lan nmpk ntah smpai dia ckp camtu.. hehe..

mak ayah sy mmg peramah dgn tetamu.. sy ni ja yg pemalu skit.. hahaha..

err.. dhla akak.. bodek sikit2 dhla.. kembang sy mkn puji.. hahahaha.. kang bosan plak readers akak.. :D

btw, terima kasih sgt2 sbb sudi dtg.. nnt knduri wajib dtg ok.. dh tau rumah. hehe..

Reply
avatar
9 November 2011 at 07:59 ×

huwaaaa
lamo bebeno dh x makan kerabu daging mentah ni kak
hehehehee

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment