Skip to main content

BILA KECEWA...

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
awal aku berblog hari ni...
kena awal sikit la pagi ni sebab
nak bayar hutang jejak yang 4 hari tertangguh tu..heheh

korang ok tak bila tiba2 doktor kata
korang ada lagi 6 bulan untuk hidup..
atau pun doktor bagi tau adik korang ada 5 bulan lagi
untuk hidup..
tak pun anak korang ke..

huh!tak dapat nak bayang kan cemana
keadaan tu kan???
kalau aku sah la menangis siang malam..
putus harapan dah nak meneruskan sisa2 hari..
aku kan jenis cepat putus asa..hehehe..

sedih siang malam mengenangkan
apa lah erti nya hidup tanpa orang yang kita sayang..
dan pastinya satu rasa yang ada hanya KECEWA.

cakap pasal kecewa..
bukan mudah nak mengubati kekecewaan.
tapi kita kena la kuat.
kena la bersedia untuk menerima takdir.
dalam masa yang sama kita ubati kekecewaan tu dengan
lebih dekat kan diri pada Allah dan lakukan aktiviti2
yang boleh mengubati kekecewaan ..

tapi kalau lemah...
kita jatuh terus ke bawah..
jatuh berkecai bagai kaca yang terhempas ke batu..
nak di cantum semula pun belum tentu lagi
boleh sempurna..

nak tahu seseorang tu kuat atau lemah
lihat cara dia mengatasi kekecewaan..

sekian..

Comments

  1. buan mudah nak terima sesuatu berita yang mengecewakan ....untuk sesaat pertama pastinya sesiapa pun lemah semangat dan perlukan sokongan.

    ReplyDelete
  2. pernah alami suatu kekecewaan..mula2 mmg asik nak mengalir je air mata ni. lps tu saya kerap baca quran utk hilangkan rasa sedih..baca quran sambil nangis tu.

    then, alhamdulillah..semuanya kembali ok! Allah lah sebaik2 tmpt bergantung harap.

    ReplyDelete
  3. di saat kekecewaan ni penting ada sahabat yang baik utk temani kita mengharungi kesedihan itu...

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    KEKUATAN DALAMAN MESTI HEBAT DALAM MENGHADAPI SUASANA SEDEMIKIAN. JIKA KITA SENTIASA MENDEKATKAN DIRI DGN ALLAH, INSYAALLAH KITA TENANG MELALUINYA ..... KITA REDHA TETAPI TETAP BERUSAHA DAN SETERUSNYA BERDOA DAN TAWAKAL. SOKONGAN KELUARGA DAN KAWAN2 JUGA PENTING.

    ReplyDelete
  5. Sy selalu pikirkan hal..."andainya dia pergi dulu..."

    bila pikir pun rasa dah nak nangis! Oo tak sanggup kehilangan org tersyg.. semoga kami boleh sehidup semati, InsyaALLAH.

    ReplyDelete
  6. Ye, kalau seseorang itu dapat mengharunginya, dia memang seorang yang tabah :)

    ReplyDelete
  7. penah hadapi situasi mcm ni tp lps tu sy p-k, hidup mati tu kn tuhan yg tentukan...bkn doc. alhamdulillah... bkn 6 bln bkn sthn tp lbh da dr jangkaan tu...kena positive dlm hal2 sebegini...

    ReplyDelete
  8. betul tu kak...pape pun, serahkan semua pada Allah. hehe. ayat biasa kan kak.

    ReplyDelete
  9. saya penah alami situasi macam nie..bile doc kata arwah ayah sy ade 6 bulan lg..tapi atas nasihat org2 sekeliling kat saya akhirnya sy terima dengan redha..dengan izin Allah s.w.t ayah sy dpt bertahan selama 1 1/2 tahun

    moralnya doktor tu hanya dapat meramal..jangan jadikan tempoh menjatuhkan semangat kita dan orang sekeliling..hehehe.. :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. tgh kecewa jgak skunk nie. :'(

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …