AYAHKU KAWEN LAGI...

Assalamualaiakum...

Selamat pagi...
makin hari makin slow pulak tenet kat umah aku.
kenapa entah..ada kena mengena ke
dengan pencawang yang dirobohkan tu???
aih...sedih!

nak cerita pasal orang tua ni..
korang ada pengalaman tak??..
ada ahli keluarga atau kenalan korang
yang dah tua tapi masih angau2
mabuk cinta kat lelaki/perempuan lain..

ada kawan kita bagitau ayah dia
tengah angau2 mabuk cinta kat
sorang janda anak 3 di kampung dia..
ayah dia ni dah lama membujang..:p
sejak janda tu pindah kat kawasan
rumah dia terus ayah dia berubah sikap..

keluar rumah tak pernah2 pakai minyak
rambut dan minyak wangi..
tapi nak pi beli nasik lemak dan kuih donut
pun bersiap macam nak pi menikah..punye la wangi...
(Janda tu berniaga nasik lemak dan kuih muih.)

kalau tanya pendapat aku...
biarkan aje la..selagi dia tak buat benda2 tak elok..kan??
kalau dia tak bertepuk sebelah tangan
usahakan la untuk ayah dan perempuan tu berkahwin..
paham2 je la bila lelaki dah
lama kesunyian..

walaupun dah ada anak cucu
tak sama macam ada bini..kena paham tu..
jangan bercakap sesuatu yang boleh kecik kan hati ayah.

tapi kalau dia bertepuk sebelah tangan..
biarkan saja..jangan campur.
orang tua2 ni bila dia jatuh cinta
dia akan usaha sampai dapat
walau 10 kali di tolak sekalipun.

Ada anak2 yang suka pentingkan diri sendiri
bila bab2 ayah nak kawen lagi.
sedangkan dia tahu ayah dia dah lama sendiri.
korang bayangkan
kalau masa korang nak kawen mak ayah halang..apa perasaan.???

*terima kasih encik penghantar email..

sekian.

Post a comment

26 Comments

  1. betul tu
    biarkan ayah kawen lain
    biarkan die temui kebahgiaan baru :)

    ReplyDelete
  2. cuba bayangkan diri sendiri
    berada dlm keadaan ayah sudah cukup
    bukan seks semata2
    bila dah tua2 ni
    hanya nak berteman :)

    ReplyDelete
  3. Sebaiknya hal personal seperti itu jangan la masuk campur , biarkan saja..dari dia di selubungi rasa kesunyian baik dia cari teman kan , fikir satu je macam mane kalau kita berada di tempat dia..baru kita tahu bagaimana rasanya...

    ReplyDelete
  4. aah betul. dia nak berteman je. lagipun setakat mana laa anak mampu nak jaga ayah. nanti bila anak dah berkeluarga sebagainya, mesti ayah sunyi. at least dia ada teman nanti.

    ReplyDelete
  5. harap yang kahwin lagi tu pasangannya baik...

    ReplyDelete
  6. erm logik juga hujah tu..kdg2 kita sebg ank mcm xmo kongsi2 kasih syg ayh dgn org len..tp kdg2 kita bkn nk lyn ayh kita sgt..layanan ank dgn layanan bini mmg xsama..err atok sy pn kawen len pd usia tua..ngeh³ =)

    ReplyDelete
  7. munna pun tak kisah asalkan pilihan hati tu yg betul2 sesuai

    ReplyDelete
  8. dan asalkan makcik janda tu pun bagus je tingkah laku dia...sy izinkan :)

    ReplyDelete
  9. tu la biarkan aje...anak2 semua dah besar2 dan akan berkahwin..tglla ayah tu sorang2...dia pon nak berteman jugak...

    ReplyDelete
  10. saya pernah terfikir utk menulis citer yg sama dgn citer ni.. tp tak jadi pulak.. umur dh 80-an.. siap bersms romantik dan berbaur 18sx..terbaca dek cucu.. lucu betul saya mendengarnya..

    saya pernah sokong ayah saya berkahwin.. itu lebih baik supaya ada teman dia..tp dia tak setuju.. jgn halang dorang..

    ReplyDelete
  11. ok je kak diana diblog saya.. t kasih kak krn kunjungan akak memotivasikan saya..t kasih sekali lg..

    ReplyDelete
  12. cam sama kes ayah mertua sy.. hihi..

    ReplyDelete
  13. Betul tu, orang laki ni kot mana pun dia perlukan teman..

    Lelaki tak leh hidup tanpa perempuan..

    Betul tak kak? :)

    ReplyDelete
  14. kalau dah mmg takde isteri..tak salah kawin lg.
    si anak kena la usahakan kalau ayah betul minat.
    risik..ok tak prmpuan tu. then boleh la teruskan..kalau tak ok, pening sikit nak settle.

    ReplyDelete
  15. Entah la kak.kalau berpadanan ngan umur dia,saya tak kisah kot.tapi kalau jauh lebih muda sampai20-30 tahun..takyah la kot

    p/s: boleh tak kak saya nyanyikan lagu tema kat sini..ayahku kawen lagi? sementara orang datang baca entry ni..leh dengar suara saya sekali.hahaha :D

    ReplyDelete
  16. biarkan kan lah lelaki tu kahwin...dah lama dah menduda..hoho
    zakwanzain.com (Y)

    ReplyDelete
  17. kalo betul jodoh nyer...izinkan la...lagipun ado gak yg tolong tgk2...biaso anak2 sibuk memanjang kan...

    ReplyDelete
  18. tugas & tanggungjawab anak ialah mencari kebahagiaan untuk si ayah...

    ReplyDelete
  19. bab2 ni sangat complicated kan..semua hati perlu dijaga..huuu

    ReplyDelete
  20. kalo dah jodoh
    sebab theyols ada perasan sunyi biler x der peneman sebab anak2 dah besar khen...so don't self fish pasal ni la

    ReplyDelete
  21. soal hati dan perasaan sukar dijangkan..pakat-pakat dan bincang lah kalau bende tu baik ^__^

    ReplyDelete
  22. aku tak pandai nak komen bab bab cenggini. aku ras abaik kawan ko tu ikut nasihat ko je la kan. mana mana yang terbaik.

    ReplyDelete
  23. mula2 pk tak nak mak tiri..
    tapi bila sekali diana wat keluat ayat ni...
    "kalau masa korang nak kawen mak ayah halang..apa perasaan.???"

    emmm kenal pk byk kali lah...hu3

    ReplyDelete
  24. betul tu kak..buat pe nak halang??kalau ayah dia tak kawin anak2 sanggup ker nak temankan ayah 24/7??hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  25. Biarkan je lah, semua orang pun nak bahagia juga. ^^

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)