Skip to main content

WANITA KURUS LEBIH SUKAR UNTUK HAMIL

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
banyak cerita pasal hamil je 2,3 menjak ni kan??

nak cerita pasal orang kurus?
korang pernah jumpa orang kurus susah nak hamil??
aku tak pernah..selama ni yang aku
jumpa orang gemuk je yang susah nak hamil..
yang kurus boleh hamil
cuma proses melahirkan tu je yang sukar..

Tapi rupanya yang kurus pun susah jugak nak hamil..
Pakar Advanced Fertility Center di Chicago, As
menyatakan bahawa wanita yang terlalu kurus,
dengan indeks massa tubuh 14 sampai 18
akan lebih sukar untuk hamil..

jadi adik2 yang kurus dan belum hamil
tu lepas ni makan banyak2 ..
bagi pipi tembam2 lagi..
lengan tu kasi selulit2 sikit..heheheh

Korang yang tak hamil tu kan
pernah putus asa tak??
aku kadang2 ada jugak rasa gitu..kadang2 je la..
esok kata.."tak de tak pe la..biar la sorang ni je"
tapi lusa lain pulak.."tak boleh jadi ni..kena usaha lagi.."
hehehehe..

mungkin sebab aku dah ada anak sorang..
tapi yang tak de anak lagi tu jangan putus asa tau..

kat mana entah aku baca semalam
katanya wanita yang tertekan untuk hamil,
bila dia hamil je mesti anak dia dalah perempuan..
tertekan tu biasa la kan???
lagi2 melibatkan hal anak..

ok la..
sekian!

Comments

  1. selalu anum baca wanita comel susah nak hamil

    ReplyDelete
  2. hmm, rupanya kurus jugak pun tak boleh, kene makan banyak skit ni, lebih calsium kate orang...hehe

    ReplyDelete
  3. akhirnya... baru daat masuk blog akak.. huhuuu..

    semoga maisara dapat teman dalam keluarganya, insyaALLAH...

    =)

    ReplyDelete
  4. erm ada btul jgk tuh.my sis pun kurus sgt n blm pregnant lg...dah mcm2 susu gemuk dh dia minum tp bdn xnaik2...kesian kt dia asyik kena tny psl anak je...msti la tension

    ReplyDelete
  5. so kena cari yang sedap2 dan gebu je la ek kalau nak cepat dapat anak... hoho...

    ReplyDelete
  6. oh yea ke..err tapi mmg betul pun..dulu2 masa saya kurus susah nak lekat baby mcm2 ikhtiar gak :)

    syukur dpt gak anak :)

    ReplyDelete
  7. fiza tengah berusaha nak kurus ni kak..nanti baju kawen xmuat pulak nak pakai.heheh..

    ReplyDelete
  8. ush tgga kejayaan...
    pepatah lama tp msh boleh dipakai

    ReplyDelete
  9. kurus satu hal...satu hal lg tekanan pun ye.nak sgt2 hamil blh buat tekanan dan buat mereka sukar hamil.

    ReplyDelete
  10. Hah? wanita kurus susah nak hamil? huhu=.=
    Nampaknya kena lar mkn bnyk2 sebelum kawin.teheee :D
    Tp masalahnya mkn bnyk pun berat tak naik2.cmne tu..heeee

    ReplyDelete
  11. dua2 pernah dgr...terlalu berisi dan terlalu kurus sbb melibatkn hormon mengikut kata srg kwn le.tp semua tu rezeki...ada je yg berank pinak walaupun obes n kurus keding..:)

    ReplyDelete
  12. semua tu rezeki . terpulang pada Dia . jangan putus berdoa . =)

    ReplyDelete
  13. uwh,,,entry sebigini,,bolehkah ku masuk campur??hehehe,,,

    ReplyDelete
  14. ha..ha.. kak liza kena hati2.. mudah hamil. anak dah 5 ni, selulit bertambah je. sebelum kahwin memang slim sangat pun.

    ReplyDelete
  15. Myra yang kategori tak kurus ni pun belum lagi rezeki.. :)

    InsyaAllah akan ada rezeki tak kira kurus @ gemuk, kan kak? :)

    ReplyDelete
  16. ada gak dgr org ckp gitu b4 ni..cuma sekeliling sy xpernah jmpe org kurus ssh hamil..tgk kwn2 sy mak dia kurus kecik je bdn..adek bradek kompem x lari dari 5 ke atas..haha~

    sy pn kurus kering gak..alhamdulillah rezeki bunting pelamin..wink wink..mungkin sbnrnya kena jg pemakanan bkn jaga badan..sy dulu slalu gak kena mrh pas kawen jgn mkn benda merepak sgt klu nk anak..erm rezeki masing² kan..wallahualam =)

    ReplyDelete
  17. Pernah!! Saya pernah jumpa...hehe

    mmg dia kurus, dan dah hampir 8 tahun kahwin masih belum ada rezeki dapat anak...

    Jodoh, Rezeki, Ajal, Maut di tangan Tuhan...

    Kurus atau gemuk, bukan faktor utama rasanya...rezeki masing2 kita tak tahu kan...

    ReplyDelete
  18. bagi pasangan yg inginkan zuriat, tapi belum ada rezeki. mungkin info kat blog ni dpt membantu:
    http://waneyzainuddin.blogspot.com/2011/11/trying-to-conceive-with-pb.html

    ReplyDelete
  19. Memang ada kaitan pun. Antara berat badan and kesuburan. Macam kakak sy dulu, dia kurus sgt. Naikkan sikit berat badan dia, alhamdulillah dia pregnant. Rezeki dari Allah kan..

    Admin: caramudahhamil.com

    ReplyDelete
  20. Memang ada kaitan pun. Antara berat badan and kesuburan. Macam kakak sy dulu, dia kurus sgt. Naikkan sikit berat badan dia, alhamdulillah dia pregnant. Rezeki dari Allah kan..

    Admin: caramudahhamil.com

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …