TINGKATKAN STAMINA DENGAN JUS BEET

Assalamualakum...

Selamat petang semua...
korang kenal buah beet merah tak???
dari luar nampak macam ubi je..
dalam dia semuanya merah...
rupa dia mcam ni la...



Buah ni sangat berkhasiat tau..
boleh buat jus untuk meningkatkan stamina.

Jus beet bebas dari lemak dan kolesterol
yang baik untuk jantung.
Kandungan folat dan vitamin B
membantu tubuh memproses protein,
pembentukan sel darah merah dan DNA.
Folat juga dikenal sebagai nutrisi penting
untuk wanita hamil supaya bayi tidak lahir cacat.

Kalau sebelum ni korang ambik
minuman segera yang konon
nya boleh menguatkan badan,
apa kata mulai hari ni cuba pulak jus beet merah ni.
lagipun minuman kopi campuran yang konon
nya menguatkan badan tu
tinggi kandungan gula nya...



sekian..

Post a comment

7 Comments

  1. first time tau psl buah beet ni..thanks 4 the info.. :)

    ReplyDelete
  2. tak penah tgk sblm ni, macam bawang je buah dia...

    benda2 yg berkhasiat ni selalunya susah nak minum...ngeee...

    ReplyDelete
  3. tak pernah dengar name buah ni..tengok lagilah tak pernah..ade banyak stokis jual ke kak?nak try jugak..cambest je

    ReplyDelete
  4. salam,
    mcm pernah dengar....
    kat mana nak cari buah beet ni ekk?

    ReplyDelete
  5. tak pernah tengok sblm ni..

    tgk mcm bwang merah pun ada..hheheee

    ReplyDelete
  6. sungguh sy x penah dgr
    sungguh x penah lihat
    heee
    pestime tenok
    maceh kak..lgkap dgn khasiatnya =]

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)