Skip to main content

Tempat tidur yang tidak sesuai.

Assalamualaikum...



Selamat petang semua.
Rasa mengantuk pulak lepas makan tengaharikan??

cerita pasal tidur..
sapa tak suka tidur..kan??
kalau dpat tidur 12 jam kan bagus..hehehe..

Tau tak ada tempat2 tertentu yang kita
tak digalak kan untuk tidur.
ni sekadar untuk
dapatkan rasa tenang sewaktu tidur je..
ada yang tak boleh tidur kalau pasang lampu..
dan macam2 lagi la cara kita ni dapatkan
rasa nyaman tidur tu..

Jadi kali ni nak kongsikan dengan korang
tempat2 yang tak bagus untuk tidur.

~depan pintu
aliran udara terus kepada kita
dan boleh mendatangkan penyakit.
sebab tu orang kata nak tidur jangan letak kipas angin depan muka..
tak elok untuk kesihatan..

~rapat ke dinding
ni pun tak baik jugak..susah kita nak ubah posisi
tidur kalau terlalu rapat ke dinding.
tambah2 kalau dinding tu sebelahnya
adalah bilik air..sejuk tu boleh
datang kan penyakit..

~disebelah tingkap
bukan saja angin yang masuk tu membahayakan
kesihatan 'malah debu2 yang berterbangan tu
jugak boleh memudaratkan..

~dibawah penghawa dingin..
yang ini lagi la tak baik..
sejuk2 memang la sedap tidur..kan??
yang sedap tu la yang nak bagi penyakit sesak2 nafas ni.

itu je tips2 tidur untuk hari ni..
ada yang nak tidur petang ni..?
jom cari port baik punye..:)
heheheh

sekian..

Comments

  1. Rasa mengantuk pulak terbaca tips ni..nak cari port baik punye jap lagi haha :)

    ReplyDelete
  2. tidur mmg best gila , kalau boleh tak nak bangun , lg lg bila hujan , HAHA ,

    ReplyDelete
  3. bahagian kepala katil aku adalah tingkap slide yang sentiasa ternganga.untung takde nyamuk.dan ia sangat nyaman serta membuatkan tidur pulas.

    paling sesuai kalau tempat tidur itu membuatkan kita tenang.

    ReplyDelete
  4. bawah meja makan pun tk sesuai..

    ReplyDelete
  5. alamak... katil kat asrama shera ni sebelah tingkap la kak...

    ReplyDelete
  6. tido semasa hujan baik x utk kesihatan??

    ReplyDelete
  7. tidur bawah pengaruh air cond,,memang terbaiiikk,heheheh

    ReplyDelete
  8. wah.tips yang bagus ni..sesuai dengan pc yang suka tidur..hehe

    ReplyDelete
  9. TETIBA MENGANTOK..TIDO KAT OFIS DA EFEK X? EFEK BOS MARAH..HAHAHA

    ReplyDelete
  10. UUAARRRRGGGHHHHH!!!..Ngantuklah plak.. tumpang tido kat sini bleh?

    ReplyDelete
  11. ooo begitu.. oke, baru tahu.. =)

    ReplyDelete
  12. muahhaa..saya dah mal sumer tu bertahun dah kak..waa takut2

    ReplyDelete
  13. hahaha,....tdo dlm blk air xde ke akak?

    ReplyDelete
  14. tidur dlm bilik ada air cond x elok utk kesihatan dlm jangka masa panjang...

    ReplyDelete
  15. thanks share kak.. baru tahu gak pasal ni..

    ReplyDelete
  16. sekali sekala kena tido jugak atas lantai terutamanya lantai kayu..itu untuk mengurangkan sakit belakang..hehehe

    ReplyDelete
  17. hehehehe
    best2!
    suke tido
    xsuke bile mak start angkat speaker
    eehehehe

    ReplyDelete
  18. ala..katil ct sebelah tingkap...patot la bnyk penyakit..hahaha

    ReplyDelete
  19. kena fikir banyak kali ni sebelum tidur :)

    ReplyDelete
  20. tidur atas lantai tanpa alas pun bahaya kan..sakit tulang bila bangun dan lantai pun sejuk

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …