Wednesday, 19 February 2014

Tempat tidur yang tidak sesuai.

Assalamualaikum...



Selamat petang semua.
Rasa mengantuk pulak lepas makan tengaharikan??

cerita pasal tidur..
sapa tak suka tidur..kan??
kalau dpat tidur 12 jam kan bagus..hehehe..

Tau tak ada tempat2 tertentu yang kita
tak digalak kan untuk tidur.
ni sekadar untuk
dapatkan rasa tenang sewaktu tidur je..
ada yang tak boleh tidur kalau pasang lampu..
dan macam2 lagi la cara kita ni dapatkan
rasa nyaman tidur tu..

Jadi kali ni nak kongsikan dengan korang
tempat2 yang tak bagus untuk tidur.

~depan pintu
aliran udara terus kepada kita
dan boleh mendatangkan penyakit.
sebab tu orang kata nak tidur jangan letak kipas angin depan muka..
tak elok untuk kesihatan..

~rapat ke dinding
ni pun tak baik jugak..susah kita nak ubah posisi
tidur kalau terlalu rapat ke dinding.
tambah2 kalau dinding tu sebelahnya
adalah bilik air..sejuk tu boleh
datang kan penyakit..

~disebelah tingkap
bukan saja angin yang masuk tu membahayakan
kesihatan 'malah debu2 yang berterbangan tu
jugak boleh memudaratkan..

~dibawah penghawa dingin..
yang ini lagi la tak baik..
sejuk2 memang la sedap tidur..kan??
yang sedap tu la yang nak bagi penyakit sesak2 nafas ni.

itu je tips2 tidur untuk hari ni..
ada yang nak tidur petang ni..?
jom cari port baik punye..:)
heheheh

sekian..

22 comments:

  1. Rasa mengantuk pulak terbaca tips ni..nak cari port baik punye jap lagi haha :)

    ReplyDelete
  2. tidur mmg best gila , kalau boleh tak nak bangun , lg lg bila hujan , HAHA ,

    ReplyDelete
  3. bahagian kepala katil aku adalah tingkap slide yang sentiasa ternganga.untung takde nyamuk.dan ia sangat nyaman serta membuatkan tidur pulas.

    paling sesuai kalau tempat tidur itu membuatkan kita tenang.

    ReplyDelete
  4. bawah meja makan pun tk sesuai..

    ReplyDelete
  5. alamak... katil kat asrama shera ni sebelah tingkap la kak...

    ReplyDelete
  6. tido semasa hujan baik x utk kesihatan??

    ReplyDelete
  7. tidur bawah pengaruh air cond,,memang terbaiiikk,heheheh

    ReplyDelete
  8. wah.tips yang bagus ni..sesuai dengan pc yang suka tidur..hehe

    ReplyDelete
  9. TETIBA MENGANTOK..TIDO KAT OFIS DA EFEK X? EFEK BOS MARAH..HAHAHA

    ReplyDelete
  10. UUAARRRRGGGHHHHH!!!..Ngantuklah plak.. tumpang tido kat sini bleh?

    ReplyDelete
  11. ooo begitu.. oke, baru tahu.. =)

    ReplyDelete
  12. muahhaa..saya dah mal sumer tu bertahun dah kak..waa takut2

    ReplyDelete
  13. hahaha,....tdo dlm blk air xde ke akak?

    ReplyDelete
  14. tidur dlm bilik ada air cond x elok utk kesihatan dlm jangka masa panjang...

    ReplyDelete
  15. thanks share kak.. baru tahu gak pasal ni..

    ReplyDelete
  16. sekali sekala kena tido jugak atas lantai terutamanya lantai kayu..itu untuk mengurangkan sakit belakang..hehehe

    ReplyDelete
  17. hehehehe
    best2!
    suke tido
    xsuke bile mak start angkat speaker
    eehehehe

    ReplyDelete
  18. ala..katil ct sebelah tingkap...patot la bnyk penyakit..hahaha

    ReplyDelete
  19. kena fikir banyak kali ni sebelum tidur :)

    ReplyDelete
  20. tidur atas lantai tanpa alas pun bahaya kan..sakit tulang bila bangun dan lantai pun sejuk

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();