Wednesday, 12 October 2011

TANDA-TANDA ORANG SUDAH BOSAN DENGAN KITA.

Assalamualaikum...

Selamat petang..
Memang sedih kan bila orang bosan dengan kita.
lagi2 kalau teman serumah..dunia kita jadi sepi..tak de lagi
perbualan2 yang boleh menceriakan suasana.
tapi tak ramai orang yang tahu diri dia tu
orang tak suka..jadi nak tau apa ciri2 bila orang
tu dah bosan dengan kita??jom baca...


1.memberi respon yang sama berulang-ulang.
bila korang bercakap,dia balas dengan benda yang sama je..
"ye ke..".."betul ke"..tak de pun nampak macam berminat
dengan cerita korang tu.

2.melontarkan soalan yang biasa2 je.
"dari mana" kemudian dia diam...malas nak bercakap kan??
lepas tu rasa macam sunyi je suasana "beli apa"..
soalan sekadar menghilangkan sepi je.kalau dia
suka dengan korang soalan nya akan lebih terperinci..

3.selalu menyampuk.
menyampuk ni bukan menyampuk berkaitan cerita
korang tapi lebih kepada menyampuk dengan cerita2
yang bukan yang sedang korang bualkan..macam cerita
korang tu tak best la..

4.kurang berminat dengan perbualan.
Bila korang bercakap,dia diam je..korang dah habis cerita
pun dia buat tak tahu je..

5.posisi tubuh yang yang tidak mengadap kita.
bila kita bercakap
dia tengok sana.tengok sini..
senyum dengan orang tu...dengan orang ni...
belek2 telepon..kiranya korang bercakap tu
satu apa pun tak menarik untuk dia..
satu lagi bila kita bercakap
kawan kita menyandarkan badan nya ke belakang
itu tanda dia tak berminat dengan cerita kita.

6.sekejap je waktu yang diperuntukan untuk kita.
baru duduk je sembang nak taknak,
terus nak balik..ada hal la..nak jumpa kawan la..
bila dia pergi pun tak de dia
nak toleh ke belakang..

Jadi untuk elak kan dari orang bosan dengan
kita elak kan dari melakukan hal2 yang boleh
menyakitkan hati orang lain..


sekian...

17 comments:

  1. tak pernah lagi bosan dgn si dia

    ReplyDelete
  2. nasiblah xde kawan macam ni..cume kalau ade yg moody tu biaselah..tapi bukan bosan..y moody tu kang elok balek..hehehe..tapi kalau kawan dah bosan..baek jauhkan diri je

    ReplyDelete
  3. memang sakit hati kalau dapat kawan2 yang macam ni..hehe.

    ReplyDelete
  4. elakkan bercakap dgn org yg tdk memberi respon...hehe

    ReplyDelete
  5. lerr..dah bosan dh ke...huhu...

    jom nak gi belanja mkn...xbosan kan...xbosan...hihi

    ReplyDelete
  6. kalau si dia dah tunjuk tanda2 seperti yang di sebutkan, baik kita pun diam...:)

    ReplyDelete
  7. tak bestnya kalau org bosan sgn kita kan diana.. harap2 takdelah yang bosan..

    ReplyDelete
  8. yana ade bosan dgn sorg classmate dulu..kalau jumpe je asyik nk bercerita pasai pakwe die..huhu dah buat mcm2 die tetap nak jugak cite

    ReplyDelete
  9. enpakwe sya kata, kalau bosan tu maknaya dah tak suka.

    ReplyDelete
  10. law bcinta lme2 pun bosan gk an..ermm..ta pe, yg pndai mwarnai hbungn uh dr busan

    ReplyDelete
  11. buang masa layan org macam ni.banyak lagi kerja boleh buat.goreng ikan ke, masak megi ke..lagi best..hehe

    ReplyDelete
  12. benda yang aku buat tuk mengelakkan dari terjerumus ke cerita chinta member2 yang ntah pape.

    hehe. jom ke belog haku.

    ReplyDelete
  13. kalo rara bile kite ckp org buat cm tu,rara mmg akan stop ckp dgn org tu.

    ReplyDelete
  14. apa nak buat kalau orang dah bosan kan...hmmm...

    ReplyDelete
  15. diana... bagus2 sy nak share jap kat fb...

    ReplyDelete
  16. smoga dia xbosan ngan ct..stkt ni xder lagi tanda neh..huhuhu

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();