Skip to main content

TANDA-TANDA ORANG SUDAH BOSAN DENGAN KITA.

Assalamualaikum...

Selamat petang..
Memang sedih kan bila orang bosan dengan kita.
lagi2 kalau teman serumah..dunia kita jadi sepi..tak de lagi
perbualan2 yang boleh menceriakan suasana.
tapi tak ramai orang yang tahu diri dia tu
orang tak suka..jadi nak tau apa ciri2 bila orang
tu dah bosan dengan kita??jom baca...


1.memberi respon yang sama berulang-ulang.
bila korang bercakap,dia balas dengan benda yang sama je..
"ye ke..".."betul ke"..tak de pun nampak macam berminat
dengan cerita korang tu.

2.melontarkan soalan yang biasa2 je.
"dari mana" kemudian dia diam...malas nak bercakap kan??
lepas tu rasa macam sunyi je suasana "beli apa"..
soalan sekadar menghilangkan sepi je.kalau dia
suka dengan korang soalan nya akan lebih terperinci..

3.selalu menyampuk.
menyampuk ni bukan menyampuk berkaitan cerita
korang tapi lebih kepada menyampuk dengan cerita2
yang bukan yang sedang korang bualkan..macam cerita
korang tu tak best la..

4.kurang berminat dengan perbualan.
Bila korang bercakap,dia diam je..korang dah habis cerita
pun dia buat tak tahu je..

5.posisi tubuh yang yang tidak mengadap kita.
bila kita bercakap
dia tengok sana.tengok sini..
senyum dengan orang tu...dengan orang ni...
belek2 telepon..kiranya korang bercakap tu
satu apa pun tak menarik untuk dia..
satu lagi bila kita bercakap
kawan kita menyandarkan badan nya ke belakang
itu tanda dia tak berminat dengan cerita kita.

6.sekejap je waktu yang diperuntukan untuk kita.
baru duduk je sembang nak taknak,
terus nak balik..ada hal la..nak jumpa kawan la..
bila dia pergi pun tak de dia
nak toleh ke belakang..

Jadi untuk elak kan dari orang bosan dengan
kita elak kan dari melakukan hal2 yang boleh
menyakitkan hati orang lain..


sekian...

Comments

  1. tak pernah lagi bosan dgn si dia

    ReplyDelete
  2. nasiblah xde kawan macam ni..cume kalau ade yg moody tu biaselah..tapi bukan bosan..y moody tu kang elok balek..hehehe..tapi kalau kawan dah bosan..baek jauhkan diri je

    ReplyDelete
  3. memang sakit hati kalau dapat kawan2 yang macam ni..hehe.

    ReplyDelete
  4. elakkan bercakap dgn org yg tdk memberi respon...hehe

    ReplyDelete
  5. lerr..dah bosan dh ke...huhu...

    jom nak gi belanja mkn...xbosan kan...xbosan...hihi

    ReplyDelete
  6. kalau si dia dah tunjuk tanda2 seperti yang di sebutkan, baik kita pun diam...:)

    ReplyDelete
  7. tak bestnya kalau org bosan sgn kita kan diana.. harap2 takdelah yang bosan..

    ReplyDelete
  8. yana ade bosan dgn sorg classmate dulu..kalau jumpe je asyik nk bercerita pasai pakwe die..huhu dah buat mcm2 die tetap nak jugak cite

    ReplyDelete
  9. enpakwe sya kata, kalau bosan tu maknaya dah tak suka.

    ReplyDelete
  10. law bcinta lme2 pun bosan gk an..ermm..ta pe, yg pndai mwarnai hbungn uh dr busan

    ReplyDelete
  11. buang masa layan org macam ni.banyak lagi kerja boleh buat.goreng ikan ke, masak megi ke..lagi best..hehe

    ReplyDelete
  12. benda yang aku buat tuk mengelakkan dari terjerumus ke cerita chinta member2 yang ntah pape.

    hehe. jom ke belog haku.

    ReplyDelete
  13. kalo rara bile kite ckp org buat cm tu,rara mmg akan stop ckp dgn org tu.

    ReplyDelete
  14. apa nak buat kalau orang dah bosan kan...hmmm...

    ReplyDelete
  15. diana... bagus2 sy nak share jap kat fb...

    ReplyDelete
  16. smoga dia xbosan ngan ct..stkt ni xder lagi tanda neh..huhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …