Skip to main content

Tak tau la..orang yang habaq kat kami!

Assalamualaikum...

satu hari jam 11 pagi...
di depan pintu pagar
2 orang cik kak sedang berbual2..

Cik kak Mun:malas nya kami nak masak hari ni...tak tau nak masak apa..

Cik kak Ton:beli ja la..tu kedai Mummy ada..bukan jauh pun..

Cik kak Mun:Kedai mummy tu kotoq..

Cik kak Ton:betoi ka?tang mana yang kotoq?

Cik kak Mun:tak tau la..orang la habaq kat kami...

Nampak tak orang kita ni cemana??
dia tak nampak pun kotoq ka dak..
dengaq orang cerita ja,terus percaya..

Tak pikiaq la kot2 orang tu
saja nak aniaya kedai makan tu ka...kan??
Patutnya pi tengok betui2 kedai makan tu..
betui2 kotoq ka tak??jangan main percaya ja..
lepas tu dengan tak dak kepastian
pi sebar pulak kat orang...

aih...
tok sah dok buat
perangai lagu tu na..
berdosa tutup periuk nasik orang lain..

sekian..

Comments

  1. mmg mcm tulah org kita sorang cakap semua dok percaya

    ReplyDelete
  2. ye mmg gitulah hakikatnya org kita =.=

    ReplyDelete
  3. jagn dngr ckp org. siasat dlu sebetulnya

    ReplyDelete
  4. orang kita mmg mudah percaya kat cakap orang...

    peringatan untuk diri sendiri juga ni..:)

    ReplyDelete
  5. betol...kalo xtgk sendiri mane ley nilai kan ;)

    ReplyDelete
  6. hati kalau dah dengki kadang-kadang ditambah lagi dengan kebejatan mulut sangat mengancam kehidupan orang lain.

    ReplyDelete
  7. biasalah tu...gi lah check dulu.dah nmpk kotor br lah buat keputusan nak mkn ke tak kat sana.huhu

    ReplyDelete
  8. jangan suka sangat percaya gosip2 nih...huhu

    ReplyDelete
  9. malas nak komen..

    tp tips MDT x bg anak2 beli eskrem moto " pegila beli eskrem tu..org yg jual tu, letak taik idong dlm eskrem"

    terus anak2 rebina takut nak beli..haha!

    ReplyDelete
  10. tp kadang2 elok gk ada peringatan camtu.

    ReplyDelete
  11. jangan melulu maen dengar je cakap orang sebelum siasat.

    ReplyDelete
  12. sama je la ngan blogger pun...dalam blog pun ada buat entry berunsurkan isu2 yg dia sendiri tak pasti...tapi pi sebar kan...hehe

    ReplyDelete
  13. terasa. kadang-kadang kita ni cepat sgt menilai tanpa selidik terlebih dahulu.

    ReplyDelete
  14. setuju! lenih kurang fitnah jgk tu...ish3

    ReplyDelete
  15. haha.. kes tu la dok jadi fitnah tu..

    ReplyDelete
  16. kotor yg nmpak xpela...
    boleh dibuktikan...
    kotor yg xnampak...err.err...
    tu yg buat tak lalu nk makan luar tu....

    ReplyDelete
  17. selidik le dulu, kena pula yg menyampai mmg jenis mulut riuh.

    ReplyDelete
  18. hehehe..hakitnya begitu laa minded orang kita kak..memang suka percaya habaq mai..hehe..bukan kedai tepi jalan jer..kadang2 syarikat besar2 pun kena..
    "Tak nak laa aku makan kat situ"
    "kenapa"
    "kedai tu tak halal laaa.."
    "iye ker??mana kau tau??"
    "member aku cakap"

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  19. betoi kak
    kami sokong ckp ceq
    hehehehe
    hayooo
    wat malu bangsa je aihhhh =]

    ReplyDelete
  20. kita selalu dgr cakap org tapi tak cuba untuk menghadapinya dulu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …