Skip to main content

suami mabuk-mabuk.

Assalamualaikum...

Photobucket


Selamat petang semua...
lelaki mana yang mabuk2 ni??
aih!!tak baik la mabuk2..
tapi hari ni bukan nak cerita pasal mabuk2
minum arak tu ye..
nak cerita pasal isteri hamil suami yang mabuk..
hehehhe...

Benda ni pernah jadi kat
bapak sedara aku..
isteri dia yang hamil,
tapi dia pulak yang asik uwek2..
bau itu tak boleh,bau ini tak boleh..
rasa nak penampor je...hahahah...

betul ke ada gejala yang seperti ini..??
bagi sesetangah orang memang hadapi masalah macam ni..
sama macam pembawakan budak jugak la..
dari segi saintifik rasanya tak de sapa yang boleh
jelaskan..ini semua kuasa Allah..kan??

Bagus jugak kan kalau kita mengandung
suami boleh rasa kesan2 nya tu..
ada lelaki yang fikir bila
kita mengandung,saja2 je muntah la..
pening la..dia kata nak ngelat dari buat kerja..
aih!!cer kasi dia kena sekali..baru tau rasa cemana..

eik???



sekian...

dapatkan berita cuak hanya di ituini..

Comments

  1. ada je kawan mcm ni...dlm perjalanan nk ke tmpat kerja smbil bawak motor tu kenkadang 4-5 kali benti, muntah tepi jalan...hehe

    untung bini dia :)

    ReplyDelete
  2. pernah jugak msa saya preggy..x tahu pon preggy sebenarnya..bila hubby asik muntah2, pening2 selama 3 bulan baru rasa tergerak hati nak cek..bila tau kata preggy, baru penyakit tu mai kat saya..

    ReplyDelete
  3. cm ne agk nyer kalu org lelaki yg preggy kn? hahahaha
    pengsan org pompuan

    ReplyDelete
  4. nak camtu la..hehe
    sama2 rasa bulih :P

    ReplyDelete
  5. owh..ade gak ek..1st dengar..mintak2 nanti tak jadi kat saya..pening mabuk2 nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Diana

    Alhamdulillah
    saya tak macam tu...

    Wassalam

    ReplyDelete
  7. ~sweet kot cam tue..barula sama2 rasa..:)

    ReplyDelete
  8. best kan kalau cm nie
    baru la si suami hargai susahnya si isteri nak mendapatkan zuriat

    ReplyDelete
  9. tau xpe kak..baru dia tau senang ke susah mengandung ni. baru dia xg cari lain. hahaa

    ReplyDelete
  10. KWn sy dulu, bini elok je...tp lakinya muntah2 bagai nak rak. Hahahahah! Kelakar pun ada. Ada yg kata, lelaki yg muntah ms wife peknen...anak dlm kandungan itu bakal kamceng dgn bapaknya sendiri.

    Adakah benar?

    ReplyDelete
  11. pernah dgr..baguslah, share pengalaman pregnant.

    ReplyDelete
  12. a'aa...lepas tu bila pening2, rasa mual dia tak suruh buat kerja dah..sbb dia pernah rasa..sal anak kamceng tu rasa betoi kot..walaupon saya selalu dengan anak, tapi dia lebih suka kat abah dia

    ReplyDelete
  13. ada..

    ada...

    hn kak ati masa ngandung anak pertama
    dia yg pening2 nak muntah...wakakah

    ReplyDelete
  14. dulu masa ngandung..encit papa yang sakit sakit badan..kalah wifey yg memboyot bawa perut huhu..

    tapi anak kedua..dia ok jer huhu..tuhan kasi rasa utk anak pertama jer ;)

    ReplyDelete
  15. pernah dengar juga, tp suami saya orait je...

    tulah bagus juga dia turut merasa kan...:)

    ReplyDelete
  16. nak juga rasqa bila kita preggy laki yang rasa penat lelahnya...hehehe

    ReplyDelete
  17. lelaki penat mengandung bila perut buncit.. ekekeke..

    ~~biasanya kalau mengandung, ppuan yang mabuk.. tapi, kadang2 ada jugak jadi kat lelaki..:)

    ReplyDelete
  18. weeeee
    x sabonye nak peknen
    kikiki

    siapa yg ngidam lebih mase peknen nanti
    kikiki =p

    ReplyDelete
  19. suami akak pun mabuk kalau akak pregnant..tapi akak x mabuk..pelik tapi benar..

    ReplyDelete
  20. abg ipar fiza camni gak kak..lepas akak fiza ilang mabuk..die pulak terkena mabuk..tapi bagus gak kan..bg die rase ape yg orang perempuan rase..heheh

    ReplyDelete
  21. tak nak kwin mcm ni sis...hehheee

    ReplyDelete
  22. owh ada yek..hik3 padan muka dia..

    ReplyDelete
  23. rugi tak tampor je.hehe.. macam mana la alahan isteri tu leh berjangkit kat suami? pakai frekuensi gak kot..

    ReplyDelete
  24. hehe..memang adew jenis cmni...istri xda pape..suami yang rse kesannya...kesian kan..hahaha

    ReplyDelete
  25. errrr.. tu apa kes metion nama sy tu? siap promot wat calon lg tu? perli sy ke apa ni? ni yg nk marah ni.. ahahaha.. ;-p

    ada2 ja akak ni.. :D

    ReplyDelete
  26. Dr anak no 1 sampai nk masuk no 5...husband sy yg kena mabuk dan muntah....makan pun x lalu....susah hati saya...kesian....kali ni lg teruk kena loya....sy ok jer...kesian en suami....

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …