Skip to main content

NUFFNANG!DENGAR LAH KELUHAN HATIKU INI..

Assalamualaikum...


selamat pagi semua...
apa berita panas2 pagi ni ye??
suratkhabar pagi ni semua cerita biasa2 je..
bagi aku la..bagi korang mungkin dah
cukup "wow" dah tu..

pagi ni ada yang tanya awal2 lagi..

"tak de entry baru ke pagi ni??"

ada..
cuma pagi ni aku sibuk bubuh bloglist kat sidebar.
tengah pilih2 blog ni..
jadi entry lambat sikit keluar..

tapi dah ada orang tanya aku
jawab la dalam entry tak de input ni..heheheh..

hari ni jugak habis la sudah be aku...
dah habis tempoh si adidas berkhidmat.
apa pun terima kasih untuk 2 minggu perkhidmatan
yang telah menjana RM69.24.hehehhe...

harap2 satgi ada be baru..
Nuffang!sila dengar keluhan hati ku ini..
jam 12 satgi bagi be ye...
ehhehhe...senang je mintak..kan??
macam mintak nasik sepinggan je..

Ok la...
bloglist masih belum siap..
nak kena geledah entry kawan2 dulu..

sekian..

Comments

  1. akk mntak kat saya pon boleh..sbb sy pakgad company nuffnang tu

    ReplyDelete
  2. wahhhhh 2mgu 69 hengget? masyuukkkk.... tahniah... syukur... alhamdulillah....

    ReplyDelete
  3. BE sy x nek2 dah..tp idak pulak turn jd ME..grrr~ nak jugak mengeluh kt nuff bg be baru gini..haha~ err morning kak! hihi~

    ReplyDelete
  4. sy tk penah dapat pun.. dah lapan minggu dah..kih kih kih

    ReplyDelete
  5. ahahha ok ape D .. dah ada income tuu
    siapa nak bagi kan :) syukur
    lepas nie kena rayu banyak2 ..ekek

    tertunggu2 bloglist D nie ekekek :)

    ReplyDelete
  6. waa.. masyuk.. bgs2.. sy baru je join nuffnang.. hehe.. baru je dapat rm0.25.. hehe.. chaiyok2.. hehe

    ReplyDelete
  7. anum belum pernah dapat
    hehe

    ReplyDelete
  8. mr rupawan yg lagi ensem nuffnang..hehe..sile bg kak diana duet lebeh supaya die bole blnje sy
    kikiki =p

    ReplyDelete
  9. mmg masyuk lah BE diana, satu BE dah boleh bagi 69 hinggit.

    Saya satu BE paling tinggi pernah capai 11 hinggit je...:D

    ReplyDelete
  10. geledah la entry saya juga :) thanks :)

    ReplyDelete
  11. nuffnang kidikut..syyy,diam2 jgn bagi tau org..hehe

    ReplyDelete
  12. Woww!! banyak gak dalam 2minggu leh dapat RM 70.00..
    Tahniah ye kak :)

    ReplyDelete
  13. erm byk jgk yer awk dpt...

    tahniah yaaa

    ReplyDelete
  14. wah, bestnyerr..Boleh bg tips? hehe :)

    ReplyDelete
  15. BE tak pernah singgah kat adzriel.com pun...ishhh

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …