Skip to main content

MINUMAN BERSODA PUNCA AGRESIF

Assalamualaikum...

Selamat bercuti semua..semalam bw blog kawan2 ramai yang buat entry
pasal gathering kat rumah kakcik seroja tu..meriah betul majlis depa..
sapa tak dapat pi memang rugi..sama la dengan aku..rugi la..
makanan pun sedap2...dengar2 nanti nak buat lagi kan??
tapi kat rumah Dato LF pulak.jauh la..nanti pun aku tak boleh pi...
kalau aku pi mesti aku menyorok kat dapur je..
sebab aku ni pemalu tau..hehheh..

tak mau la cerita pasal majlis depa..mengundang cemburu je..hehhe..
ni aku nak cerita sikit pasal minuman bersoda..
siapa suka??
aku suka..tapi tak de la selalu nak minum..
sebulan sekali je ada la..tu pun tumpang2 minum
dengan suami..:p

Aku pernah terbaca kat mana entah..
katanya kalau orang yang suka minum
air soda tu,dia mudah marah dan bertindak agresif...
ha!!jangan ingat minum alkohol je boleh
buat orang bertindak agresif..

Ni survey yang pakar kat mana entah buat..
kat BOSTON tak salah..
tapi benda ni masih dalam kajian depa
walaupun kepastian tu ada..

Lagipun minuman bersoda tu banyak gula..kan??
tak bagus untuk kesihatan rasanya,..


sekian...

Comments

  1. Hnya minum 100 Plus lepas exercise shj.

    ReplyDelete
  2. kandungan gula teramat tinggi dlm minuman berkabornat tu....
    cuba elak elak kan....
    kalau teringin sangat....
    just minum sikit jer...
    shanre ngan kengkawan....

    ReplyDelete
  3. ayie kdng2 minum juga A&W..yuhhuuu mmg sdplh..

    ReplyDelete
  4. btol kot kak..sebab adik mish yang nom 6 tu suka sngat2 minum air ni. dia ni keras kepala dan agak garang le..huhu

    ReplyDelete
  5. betulla tu..bila kandungan gula byk, seseorang akan jd bertenaga & lebih agresif. sbb tu benda2 manis jgn bg bdk2 mkn.

    ReplyDelete
  6. minum minuman bersoda ni mmg tak baik utk kesihatan tapi itulah yg selalu dibuat... hehe

    ReplyDelete
  7. yg berkarbonat sume tak elok..

    ReplyDelete
  8. yeke?qienah xuke minum tapi mare2 juga.huhu..qienah mmg kurang air soda..nak2 kalau air coke..mnum 1teguk je, terus xnak..huhu..

    ReplyDelete
  9. memang tak baek untuk kesihatan..tapi kadang2 Sm minum gak. macam 100plus lepas joging mesti minum..:)

    ReplyDelete
  10. Time driving suka minum 100 plus, terutamanya jalan jauh..menjadikan diri sentiasa terhidrat hehe...

    P/s: elih tak cuti...sarawak tak ada cuti depavali :( siann

    ReplyDelete
  11. owh..yer ker??sib baik saya bukan penggemar soda..tapi saya penggemar coca-cola..same je bahayanya..ini dalam proses dak kurangkan minuman bergas..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. air bersoda dengan air gas same tak?konpius jap..hehe..air soda tu jarang minum..tapi air gas memang minat..:D

    ReplyDelete
  13. kena didik diri dr minum semua ni.tak baik utk kesihatan juga

    ReplyDelete
  14. klau nk minum sekali sekala boleh laa...xyah minum selalu...

    kalau minum selalu tu xbek tuk kesihatan...huhu

    ReplyDelete
  15. err.. ss slalu hadap minuman gas ni sekali sekala ja. tu pon sebab nak lepas gian. hehe.


    psstt.. ingatkan dah salah masuk blog tadi. kemain tau siap ade banner chelsea dekat header :p

    ReplyDelete
  16. yana memang xpernah minum minuman berkabonat...sebab xlalu...

    ReplyDelete
  17. soda? bandung soda terbaik!!!! tapi tak lak jadi agrasif lepas tu.... ngantuk jee... hahha

    ReplyDelete
  18. kalau minum air gas sekalipun, akan dikacau2 utk buang gas dlu...hehe

    ReplyDelete
  19. tak suka minuman bersoda...
    manis sgt,haus pun x hilang...

    ReplyDelete
  20. ct dah kurangkan minuman bersOda setelah tahu banyak keburukannya :)

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …