MANA DAPAT IDEA?

Assalamualaikum...

selamat malam semua...
dulu pun dah pernah ada yang tanya
cemana nak dapat idea tulis blog..
aku ada buat entry tu dulu..
tapi tak ingat tajuk apa..
nak cari balik pun malas..wakaka..
boleh ke macam tu..
tak pe la...aku nak menjawab soalan yang bertanya
cemana akau dapat idea tulis entry hari2...

Aku orang yang pendiam..
bila berkumpul ramai2 aku akan jadi tukang dengar je..
tukang senyum..tukang "oo..ye ke?"
ekkekke..

Bila kita diam kita akan lebih banyak mendengar dan melihat.
apa yang aku tulis biasanya apa yang aku dengar dan lihat la..

selain tu aku dapat idea dari buku2.
suami aku suka baca buku..
sambil main perang2 dengan maisara
pun dia boleh baca buku.
jadi aku pun terminat sama la membaca ni..
ada yang boleh dikongsi aku tulis la dalam blog aku ni..

pada yang macam geram je
idea tetap tak datang walau dah nak masuk
1 jam depan lappy,
apa kata baca entry ni..
mana tau idea datang sepantas kilat ke...
cuba la..

sekian...

Post a comment

14 Comments

  1. camtu ke....

    lepas ni klu kwn2 bcakap..nak dok diam2 jelah. kot2 pastu idea dtg...

    *pulak!! hahaha

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Diana

    saya tak pandai becerita....

    dengar2 ...lepas tu ..lupa..he he

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. ohh..patut la saya susah nak dpt idea.. kene jadi pendiam jugaklah..hihihi..

    ReplyDelete
  4. bila tengok keadaan sekeliling pun boleh dapat idea kan kadang2...hee~

    ReplyDelete
  5. buat apa yg ptt..skang ni sibuk..

    ReplyDelete
  6. err.. tp betul la kan.. rmai yg ckp majoriti blogger adalah seorg yg pendiam.. hehe.. sy pun pendiam.. ;-p

    ReplyDelete
  7. saya pun pendiam. (nak gak sibuk pendiam gak)
    teringat kata dr fadzillah kamsah.
    dia byk cakap time ceramah jek.
    dia kata bila bercampur org,dia lebih banyak pasang telinga...dan analisa kehkeh..

    ReplyDelete
  8. sebenarnya ianya bergantung pada konsep blog itu sendiri.

    ReplyDelete
  9. hehehe..ct pon senyum jee...sampai dorg tegur, 'npe diam je?'.....hehehe..pasni boley la ct jawab, nk cri idea..hihih

    ReplyDelete
  10. selalunya ema dpt idea time nak tidur..inga kat kepala..bangun terus idea dah lupa..hehehe

    ReplyDelete
  11. hehehehheheh
    sebb tu selalu senyum je dtg sini
    sokmo ada idea akak ni =]

    ReplyDelete
  12. fuiyoh!!

    sambil gosok2 mata 4040 kali.. =P

    ReplyDelete
  13. entri kak diana semuanya mesti fresh2 belaka

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)