Skip to main content

MAISARA::telefon la astro..

Assalamualaikum..

Selamat malam semua..
lega rasanya bila saluran katun kat astro
aku dah block.
masuk hari ni dah 3 hari maisara tak tengok katun kat astro..
kalau nak tengok katun dia akan tengok kat tv9.
kat tv9 katun start petang kan??
jadi tak la lama sangt dok hadap tv..
malam pun dah tak dapat la tengok katun..
pagi2 pun sekarang ni dia tengok TVIQ je..
lagi bagus dari dok hadap astro ceria yang mengarut je banyak.

Bukan apa tahun depan dah sekolah.
nak biasa kan dia supaya tengok tv waktu petang saja,.
malam tak boleh tengok sebab kena baca buku.
kalau tak biasakan dari sekarang bila lagi..kan??



tapi dia tau yang aku block siaran tu..
cuma dia tak tahu pasword je..hahah..
tadi dia ajar aku tekan remote tu..
kekonon nya aku ni tak reti la..

maisara:ibu..cer buka tv maisara

Ibu:dah tak de la astro dah potong..

Maisara:belum la ibu..ibu kena tekan no kat sini .lepas tu tekan ok..

pandai2 je nak ngajar aku..
aku pun tekan le..
tekan 1111..
bukan tu paswordnya..ekekek..

Ibu:ha..nampak tu..mana boleh..astro dah potong.

maisara:ibu telepon la astro..

Ibu:duit telepon tak de.

Maisara:telepon ayah?

Ibu:telepon ayah tak boleh guna untuk telepon astro.tak dapat..

Memang alasan aku tak logik..
yang penting dia percaya...
wakakakak

sekian...

Comments

  1. kakakaakaka
    lawok la akak ni
    x pelaaa
    jnji die cye kan


    tu la hebatnye ibu
    otaknye ligat je nk pikir ape jwpn dan alasan utk anak kan?

    ReplyDelete
  2. hahaha...btw, yana pun suke tengok katon..:)

    ReplyDelete
  3. hehe comeii jawapan n dia caya eh...

    mana baju tu..ngeh3..

    ReplyDelete
  4. akak mmg ibu yg bijak! takleh bior anak ngadap astro je..tv9 pun cukuplah kan..

    ReplyDelete
  5. seksinyer awak maisara...
    patut la astro dh potong chanel kartun awak..hehehe

    ReplyDelete
  6. sian maisara...tap ok la tu..kene biasekan dari awal..kalau x memanjang tgk tv je

    ReplyDelete
  7. sib baik dia tak baca blog akak..klu tak mesti kantoi akak da cilok dia..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. cian maisara kena tipu..hehe

    dia dah skolah tahun depan.syukurlah.
    tapi serius tak suka gak astro ceria tu,banyak mengarut dari yang elok...

    ReplyDelete
  9. Tak baik tauuu tipu budak kecik! hahahaha

    ReplyDelete
  10. sy nk bagitau maisara, hehe

    ReplyDelete
  11. whoaa...anak ibu yg sheksi dh nk masuk skolah dh... hikhik

    ReplyDelete
  12. hahaha..budak2 kak..senang percaye cakap orang kan :D

    ReplyDelete
  13. kat rumah akak dah potong terus astro.sangat membazir kalau di fikirkan dengan betul.kita bayar, tapi siaran asyik ulang tayang benda yg sama.daripada bayar bil astro yg langsung tiada hasil pulangan,lebih baik besarkan GB untuk line streamyx TM..ada jugak hasilnya..kan?kan?hehehe

    ReplyDelete
  14. Mrs.Yie
    @
    kat kawasan umah saya tak boleh tak pasang astro kak..
    sebab siaran tv tak dapat kalau pakai antena antena biasa..nama je tengah2 bandor.tapi siaran tv macam dalam utan..heheeh

    ReplyDelete
  15. hahaha...bagus2 kak kena ajar dari sekarang untuk biasaknnya..maisarah punya teletah memang comel..:D

    ReplyDelete
  16. Tindakan yang sangat bijak.Kena tegas dan jgn terpengaruh dengan kata2 anak sebab anak2 ni bijak tau!
    p/s:Dah follow & tq singgah.

    ReplyDelete
  17. sy pon nk kena block channel karton lah..buang masa bdk2 tu jer

    ReplyDelete
  18. pandai nyer...hekhek...sama lew kat sini...anak buah asyik tengok kartun jew..tak ada peluang nak tengok cete lain.../salam kenal..;d

    ReplyDelete
  19. adoi bijaknye budak sekarang ni kan...pandai suh tepon astro terus..

    ReplyDelete
  20. huhuh,,,kesian maisara,,hehehehhe ;) takpe takpe,,untuk kebaikan :)

    ReplyDelete
  21. makin comel maisara!! takpe, semua untuk kebaikan dia,... (^_^)

    ReplyDelete
  22. wakaka. cumel jerk. senang kan nak tipu budak2. bukan apa..demi kebaikan diorang jugak kan kak..hehe

    ReplyDelete
  23. sexynya maisara tue. heee.. ^^

    ReplyDelete
  24. tahun depan pun anak saya sekolah tadika.

    skrg kami gilir2 tgk rncangan kegemaran memasing...

    nak kurangkan aktiviti tgk tv kena buat aktiviti lain sama2 dgn dia...

    ReplyDelete
  25. wewitt..seksinye maisara..lame tak tengok makin comel die..dekat ceria pun ade kartun kak..bagi die layan kartun kat situ sudeh..:)

    ReplyDelete
  26. Wanie
    @
    katun kat ceria tu la yang akak tak bagi tengok..
    kat situ akak tak berapa suka katun2 tu becakap..agak kasar la..
    lagi pun sama jugak ceria pun katun 24 jam..
    katunn tv9 dia tak minat nampak gayanya..mujur dia nak jugak layan TVIQ

    ReplyDelete
  27. maisara...
    awk jgn isau yer...
    t bln 12 mai dtg knduri umah mak uda, mak uda gtau pasai pa astro xda tv maisara tu...
    okey...
    ha3....

    ReplyDelete
  28. hahaha..kcian maisara :DDD

    ReplyDelete
  29. Alahai kesiannya maisara..Akak pun ada wat camtu gak tapi tak tahan lama..Kesian pulak kat budak2 bila astro kita blok..Hihi

    ReplyDelete
  30. hahaha... nasib baik maisara kecik lagi...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …