Skip to main content

Maisara::seratus!

Assalamualaikum...

Selamat petang..
hari jumaat lepas ada pasar malam..
petang tu pulak lepas hujan..perut lapar je..
bau ayam goreng menusuk2 ke hidung..
maklum la..pasar malam sebelah umah je..

Dengan niat nak cari makan..
aku dengan maisara pun pergi la kejap petang tu..
nama je pasar malam tapi jam 4,5 dah berniaga..hehheeh..
tapi macam biasa la anak dara ni...
nampak benda lain pulak...

Maisara:jom tengok mainan sekejap ibu...

Ibu:tengok je..tak nak beli ok..

Maisara:ok...

sampai2 je dia nampak doll..

Maisara:maisara suka la puteri ni..maisara nak namakan dia puteri cantik..

Ibu:(buat tak tahu)

Maisara:dia cantik kan ibu...??

Ibu:erm...

Maisara:ok..maisara ambik yang ini..

Ibu:kan nak tengok je..ibu tak de duit dah..

Maisara:maisara ada duit la..ayah bagi seratus..

Ibu:mana duit hang??

dia pun buka la beg duit pooh dia tu..

Maisara:nah..seratus..

Ibu:ni seratus????ini singgit..beli kuaci pun tak lepas tau..

seratus dengan singgit pun tak kenal..!!

sekian..

Comments

  1. hehe... seratus dgn seringgit~

    ReplyDelete
  2. hahaha.....oklah tu, dia kasi gak duit dia nak beli patung walau jauh benar beza amaunnya...hihi

    ReplyDelete
  3. kalu rm1 = rm100..kaya da makcik maisara oiiii

    ReplyDelete
  4. mungkin maisara lupa atau tak nmpk titik di 1.00 tu...huhuhuh

    ReplyDelete
  5. hahaha...last2 beli x babydoll tu??

    ReplyDelete
  6. budak kecik biaselah..kalau bagi duet syiling banyak pun die boleh cakap banyak duet..hehehe..maisara maisara..abes tu beli x doll tu?

    ReplyDelete
  7. pandai dia main psiko dgn akak ya..blm beli dah letak nama.

    ReplyDelete
  8. nampaknya pokai jugak la ibu maisara tu..hehe. pandai lak dia sebut duit seratus.. kalau sebut seribu jenuh la..

    ReplyDelete
  9. hahahahahahaha...

    knp gelak? kan dah kata klu pasal maisara asyik nk tergelak je dgn keletah dia.

    ReplyDelete
  10. mesti akak pelik nape husband akak bg dia seratus??..sy pun pelik mula2 baca..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. kekekekeke
    adakah ayahnya yg berkata,

    "nah ayah bagi seratus.."

    kiki
    comei betul maisarah ni..

    ReplyDelete
  12. waaahhh, cumel maisara..

    kite ada seratus lima puluh.. banyak sikit dari maisara.. hehe ^_^

    ReplyDelete
  13. hehehehe..maisara ni bnyk ckp....cOmeynyer budk ni :D

    ReplyDelete
  14. maisara,nape x cakap tahap seratos?kihkihkih :)

    ReplyDelete
  15. ingatkan betul2 dapat seratus tadi... terkejut skjp.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …