Skip to main content

MAISARA::LELAKI

Assalamuaaikum...

selamat malam semua..
selamat makan nasik jugak..heheh..
Entry pasai tak puas hati tu kan...
sebenarnya ramai lagi tau yang sehari 4,5 kali mai blog aku.
bukan 5 orang tu je..
tapi hari ni aku bubuh 5 nama tu je la..
esok2 kita bagi kejutan lagi na..hahahah..

ok..malam ni ..
ada ceramah kat umah aku..
ceramah pasal lelaki..
aku tak mau dengaq ceramah tu..
tapi kena paksa jugak..jadi tadah je la telinga ni..

tajuk ceramah tu pun lelaki..
jadi buat apa aku dengaq kan?
lain la kalau cerita pasal perempuan...

"hari ni kita ceramah bertajuk lelaki..
orang lelaki tak boleh la buat benda
yang tak baik..jangan bergaduh dan marah2..
orang lelaki jugak tak boleh ketuk kepala
orang perempuan..nanti cikgu marah tau..
sekian..."

begitu la ceramah yang disampaikan oleh Maisara
sebentar tadi..

Ibu:ceramah tu untuk lelaki kan??

maisara:ye..tajuk dia "lelaki"

Ibu:jadi buat apa ibu dengar..

Maisara:sebab dalam rumah ni cuma ada ibu dan maisara je..

ok..dia lagi bijak dari aku..
pasrah!


sekian...

Comments

  1. haha bijak sungguh maisara..
    terkedu tak >? :P

    ReplyDelete
  2. hakhakhak....bijak2. Ibu dah terkena!

    ReplyDelete
  3. kekekekeke
    maisarah, jgn la tye mama cm tu
    sian mama kang mati kutu nak jwb
    hehehe

    ReplyDelete
  4. hehe comel jer bile adik2 bg jawapan yg x disangke

    ReplyDelete
  5. hahha..bijak2..ni mesti minum susu byk ni..heee

    ReplyDelete
  6. kan dah kena.jgn tanya pas ni =)

    ReplyDelete
  7. muahahahaha padan muke ibu maisara...

    ReplyDelete
  8. Maisara bijak kerna ibunya..

    ReplyDelete
  9. Dengar ceramah maisara tu, ikhlas dari hati... Heee

    ReplyDelete
  10. erk..kecik2 dah pandai bg ceramah..hehehe... :D

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. ~ada jer nak menjawab balik..hehe :)

    ReplyDelete
  12. ceramah bebudak susah faham.. kartun dorang faham.hehe

    ReplyDelete
  13. hahaha,,,seronk baca keletah maisara ni,, :) sampai puas lah terjah entry lama lama,,hehe

    ReplyDelete
  14. hahaha...maisara2...cOmey je kenakan ibunya..haha

    ReplyDelete
  15. selalu maisara terkena... kali ni akak pun kena gak ye.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …