Skip to main content

MAISARA::EPL dan FUTSAL

Assalamualaikum....

Korang pernah tak baca entry
pasal maisara yang ini..belum baca??cer baca dulu...

Minggu lepas ...
suami aku pi main futsal..

Maisara:ayah pergi mana ibu??

Ibu:pi main futsal..

Maisara:futsal tu apa??

Ibu:macam bolaseepak la..

Maisara:buka tv yang ayah main futsal tu..

ah!sudah..
dia ingat ayah dia main bola
sampai masuk dalam tv la tu...

Ibu:ada ke kat tv??

Maisara:ada..maisara tengok dengan ayah dulu..

aku pun buka jugak la..
kebetulan masa tu ada ulangan EPL..

maisara:mana ayah ibu??

ibu:ada kat belakang2 tu kot..

Maisara:ni semua baju merah..tadi ayah pergi pakai baju hitam..

ibu:mungkin dia dah tukar baju lain.

sampai habis game
bayang ayah tetap tak de kat tv...
bila ayah balik dari main futsal..

Maisara:ayah..tadi maisara cari ayah kat tv..

ayah:ya ka??ada nampak ayah tak??

maisara:tak de pun..

Ayah:ayah main kejap je..ayah malu sebab ayah tau maisara tengok ayah..

huh!!!ayah pun perasan kemain
konon nya main kat EPL nun..
bohong sikit2 sudah la..
heheheh


sekian...

Comments

  1. hahaha

    sengal sungguh bapak nya ponnnn

    ReplyDelete
  2. haha....patut ah jadi laki akak...sepaan rupanya...:P

    ReplyDelete
  3. haha..main futsal kat padang besar ker ayahnya Maisara.

    kejohanan futsal kat Qatar pun dah berakhir.

    ReplyDelete
  4. hehe keluarga bahagia..
    budak2 mmg macam ragamnya :P

    ReplyDelete
  5. anak beranak minat bola.. :)

    ReplyDelete
  6. hahaha akak n suami satu kepala hehe..;p..bahagia benar keluarga akak..

    ReplyDelete
  7. keletah budak2 ni boleh hilangkan tension kita... :P

    ReplyDelete
  8. ayahnyer nak glamer jugak... haha

    ReplyDelete
  9. untunglah kak diana..
    dpt suami player EPL..
    hahaha :P

    ReplyDelete
  10. kekekekek
    comel nyeeee
    layan kan aje maisarah ni ye
    hayooo
    hehehee

    alert jek
    ayah pkai bju ape
    hehehehe

    petah betol lah

    ReplyDelete
  11. haha..biasa laa kak..sekali sekala bapanya perasan..ape salahnya..ngeee

    ReplyDelete
  12. hahaha..layan jer lah maisarah tu.,..cOmey tull..haha

    bapaknyer pOn iyakan jer lah..ahha

    ReplyDelete
  13. wah chomel sungguh maisara.. akak jemput singgah ye blog cp..

    belogcikpelangi.blogspot.com/2011/10/apabila-kerja-time-public-holiday.html

    ReplyDelete
  14. hahahhah ayah pun tak hagak2...nak gak glam :p

    ReplyDelete
  15. hahaha, bapaknya pun sama...:)

    ReplyDelete
  16. hahaha...satu family kelakar :P

    ReplyDelete
  17. hahaha..same je melawak..maisara pun bijak pandai dah..macam2 die tanye ye..

    ReplyDelete
  18. eh suami yana pun hari2 main futsal...nnt nak tengok kat tv jugak la..hahaha

    *maisara sgt cerdik!!!*

    ReplyDelete
  19. hahahaha..
    lawak sunggoh anak akak tu.
    besela bdk2 kan..

    cpt2 hinggap kt blog ni kalau ade citer sal maisara=)

    ReplyDelete
  20. hahahaha..sabo je la..ayah ngan ibu tipu die..

    ReplyDelete
  21. hahaha... ayah pun join sekaki gak..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …