Skip to main content

LELAKI KAKI KIKIS (1)

Assalamualaikum...

Selamat pagi..
pernah jumpa lelaki yang mintak duit pompuan tak??
memalukan la lelaki yang macam tu..
lagi2 kalau belum ada apa2 ikatan.

tapi orang lelaki ni kalau yang jenis kaki kikis tu,
mintak duit bukan macam...

"nak duit seratus..!"

bukan gitu tau...
dia guna taktik sikit..
memula dia baik dulu dengan kita..
dia akan selidik kita ni kaya ke..miskin ke...

kalau dia tengok kita macam
orang banyak duit,cerita gaji banyak itu ini..
beli barang berjenama je..
mudah la sikit urusan dia tu..

kemudian dia akan mula bercerita yang sedih2..
mak sakit la...gaji tak dapat lagi la..
ada jugak yang guna taktik enpon hilang...
bila si awek call,tak dapat2...
last2 dia call guna enpon kawan..

"baby..enpon anje hilang la..
nak beli tak de duit...bulan depan gaji baru dapat beli."

yang si perempuan pun gelabah..
bulan depan??lama tu ...

"tak pe la aje..
ayang bagi pinjam duit ayang dulu..ok"

erm..habis la..sampai bulan depan
dia guna alasan lain pulak..
tak dapat bayar hutang..mak kat kampung nak
pakai duit sebab nak buat kenduri sikit..

biasanya lelaki gini bila
pertama kali dia mintak atau taktik dia tak jalan
dia akan meninggalkan kita..
jadi gadis2 jangan rasa menyesal
bila kekasih tinggal korang hanya kerana
korang tak bagi dia pinjam duit..ok..
kumbang bukan sekoq tau...

sekian..

Comments

  1. memikul biawak hidup..yang siannye wanita.sayang punya pasal bagikan je :(

    ReplyDelete
  2. paling pantang bile lelaki menjaja kisah sedih hidup dorang...nak2 plak bile melibatkan wang ringgit...

    ReplyDelete
  3. ahaaaa memalukan kaum lelaki je org camtu... tapi x dinafikan mmg ada org mcm tuh...

    ReplyDelete
  4. pernah terkena , tapi tak kena lah sbb ex2 gf dia bagitaw kan , tapi tak menyesal pon tak bg pinjam ..

    ReplyDelete
  5. biasanya laki ensem yg jd gitu.. huhu

    ReplyDelete
  6. apa punya lelaki lah mcm nie...sikit pon x da guna.

    ReplyDelete
  7. lelaki cam ni sng citer jgn buat boypren dan yg penting jgn buat laki....

    ReplyDelete
  8. tidak pernah terkena lagi tapi pernah la dengar kawan mengadu...

    ReplyDelete
  9. *bijak* sungguh lelaki mcm ni . pandai hidup . keh3x~

    ReplyDelete
  10. hai awak ..

    sayang punya pasal la jadi gitu..
    sebelum kena kikis.kita kasi kikis dia dulu la..hehe

    ReplyDelete
  11. lelaki mcm nie memang x guna
    tapiiii perempuan2 kat luar tuu
    toksah lah berlagak kaya ! ..
    haaa bila terkena nangis lak
    sedangkan diri sendiri mengalakkan ianya terjadi ..:)

    ReplyDelete
  12. laki mcm ni boleh jln la.....

    ReplyDelete
  13. laki mcm ni boleh jln la.....

    ReplyDelete
  14. sy pernah cuba dikikis awek cun...

    dia goda sy dgn ayat2 manja..

    lpas tu konon2 wallet ilang, nak balik xdak duit tmbg teksi, dia suh bank in duit kt dia..

    haha.. dia ingat sy bodoh..

    ReplyDelete
  15. Adoyaii..pernah terjadi kepada seseorang yang saya kenal (wanita)..cinta punya pasal, bagi kredit kad pada boipren..pas dah putus cinta, kite plak yang kene bayo utang kredit kad...adoyaii...

    ReplyDelete
  16. alahai lelaki..tak gune jadi lelaki kalau mintak duet perempuan..kalau suami isteri lain la..tapi skang ni fiza tgk ramai camni kak..memandangkan perempuan makin hebat..lelaki amek kesempatan

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah tak pernah mengenali lelaki spesis ini..huhu

    ReplyDelete
  18. aiyoomakkk! dh kena batang idung ni! tapi dulu la masa becinta dgn org lain pahtu kawen pun dgn org lain...hihi

    nak menyosal pon dh tak guna kan? :P

    ReplyDelete
  19. dah pernah kena.
    trauma seumur hidup..tsk! tsk!

    ReplyDelete
  20. sepanjang sy kawan dgn lelaki,xpenah sy bg duet kat lelaki.dulukalau bf mintak nk pinjam trus sy mintak clash.terukkan.hehehe

    ReplyDelete
  21. oh entry ni tkena btg idung sdiri..tapi alhamdulilah Allah masih sygkan sy..i hd an ex bf yg mcm ni..tapi die xkikis sy..kikis pmpuan lain..yg pmpuan bodoh tu plak dah mcm xde jantan lain,so bagi je duit..and then,laki tu tgalkan sy sbb sy xpenah bagi KEMEWAHAN..ahahaha...ada hikmah

    ReplyDelete
  22. errkkkkkk
    laki cm ni elak buang p lombong jek
    haiyoooo
    nauzbillah jmp laki cm ni...

    ReplyDelete
  23. erk..tak pernah lagi jumpa laki cam ni...lau jumpa,mintak jauh ler..huhu

    ReplyDelete
  24. Salam...aku pnh jadik mgse kikis ni...aku rse laki skrg MEJORITI kaki kikis.. mule2 minjam2..lame2 kikis2...
    dlu aku pnh tkene..niat aku nk tolong sowg mamat ni...ble aku dah tolong.. aku balik yg susah..bile aku mintak dy baya balek wang aku..dy xnk bya sampy la ni xpnh bya...krane mamat ni...aku mnderite dulu..malu ngn mk aku pn ye...gare2 mamat ni... jntan yg kedue plk..amek kesempatan bi;e aku pkai mxs line...dy cbok2 mintak aku share kn topap rm5...last2 melambong2...lame2...aku buang mamat ni...menyaketkn ht...
    jantan yg ketige plk... mle2 dy slalu blnje2 aku..aku pn segan...pztu aku blnje dy plak..lame2 mkin lme2...brani pinjam wang aku.. xbya pn ye...skrg..dy pnjam wang aku..ok aku bg...tp dy lambat bya tw..aku pn hari2 sound2 mamat ni pagi petang siang mlm..las2..mamat ni ckp..dy srek nk paw wang ak dah... aku xksah ade kwn mcmni..suke aku pekene kn laki mcmni...tgk la..

    ReplyDelete
  25. Trjdi pd shbat sy R.tiap ari jntan tu mnta duit.if xbg R dpkul,dtngking,dmaki,ksian R.dr rkok,mkn n sgala nya hrus dtnggung.si jntan pula kki judi n syabu.R tkut buat lporan polis..sbb dia diancam akn dcderakan.si jntn tu pun tau kmpung R dmna.jd R khuatir jntan tu buat bukn2.dh la R kna krja keras tnggung kluarga dkmpung,jntan ni lak buat mcm ni.kbtulan R krja d Spa,boleh lagi si jntan ni deal dgn plnggan2 supya tduri R smta2 nk ambil komisen.R bukn bodoh..tp dia xda kkuatan nk hdpi smua ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …