Skip to main content

LELAKI DAN SELUAR PENDEKNYA..

Assalamualaikum...

selamat pagi semua...
pagi ni siap semua kerja tak de dah tidur semula..
jam 7:00 terus start tulis satu entry..
hahaha..takut jadi macam semalam la..
dah la line slow nak kena balas jejak lagi..
memang tersiksa jiwa dan raga..

ok la..pagi ni aku nak cerita sikit pasal lelaki..
lelaki dan seluar pendek..

suami korang pakai seluar pendek tak??
kalau tak,bagus la..
kalau pakai tak salah kita sebagai isteri bakar je seluar tu..
wakakakaka..bukan bakar..pesan kan
pada dia,tak sepatutnya dia pakai seluar pendek..

aku ada nak cerita la pasal lelaki dan seluar pendek ni..
ada sorang lelaki,dia dulu tak pernah
pakai seluar pendek..
sejak di beli kereta dia pakai seluar pendek..
alasan dia,naik kereta orang tak nampak kaki dia..

lepas tu...
dah lama2 dia pakai pulak kat tempat
orang ramai..
alasan dia..dia pakai kat tempat yang
tak de orang melayu je...
kalau kat kampung dia tak pakai pun...

nampak tak??
benda yang tak elok ni,
kalau kita nak buat,mesti dah tau salah pun
kita tetap akan mencipta alasan sendiri
untuk menyedapkan hati sendiri...
padahal bukan tak tahu benda tu tak elok...


Sekian...

Comments

  1. lelaki ramai pakai sluar pendek dalam rumah..pelik, camne diorg bleh biasakan pakai sluar pendek tah. JT tak bleh, tak selesa langsung bila pakai seluar pendek. sejuk satu hal. aurat nak jaga dgn adik beradik satu hal. agaknya, yg pakai seluar pendek tu tak tau aurat sesama keluarga kot.

    ReplyDelete
  2. geli aih tengok bulu2 kaki diorang tu...
    lagipun.. pakai seluar pendek, kaki tak protected pada pencemaran.. silap2 leyh kena kanser kulit.

    ReplyDelete
  3. laki kita pakai seluar pendek paras lutut je berani, pendek lagi malu katanya.. kalau org mai rumah kelam kabut tukar pakai kain pelikat... kalau keluar rumah tak pernah lagi pakai seluar pendek, sebab ikut pesanan maknya.. :)

    ReplyDelete
  4. ermmmmmmmm
    kena pada tempat

    ReplyDelete
  5. mula2 kawen dia pakai suar pendek.tapi tiap kali mak ayah saya dtg dr kg,saya mintak rolong JANGAN PAKAI SELAMA MAK AYAH SAYA ADA KAT UMAH KAMI..lama2 dia dah tak pakai lagi..emmm

    ReplyDelete
  6. setakat ni suami sy cuma pakai seluar pendek dlm rumah je...kami berdua saja...ekekeke

    ReplyDelete
  7. sy pakai je sluar pendek dalam rumah..kat luar pakai jugak..tp paras lutut la..

    -senonoh lagi la lelaki pakai sluar pendek.. dari pmpuan pakai seluar panjang tp ketat.. kih kih kih

    ReplyDelete
  8. Ade lagi tau ttg seluar pendek ni.. Ustzah kata, llki pakai seluar pendek xboleh jd WALI..urmmm..fikir2kanlah..

    ReplyDelete
  9. ayie skrng dh biase pkai seluar tiga suku kalo riadah.. huhu xad dh seluar pendek kecuali tido..huhuhu

    ReplyDelete
  10. lelaki memang suke pkai suar pendek..termaksuk lah my someone..huhu..g kluar melancong pon pkai suar pendek..xskenyerr

    ReplyDelete
  11. megnhalalkan benda yg haram disebabkan kepentingan diri..

    ReplyDelete
  12. abah seluar pendek tkde..lg pun tk biasa pakai seluar tu..bulu kaki pun lebat sgt..hehehe..tp seluar paling kecik abah pakailah..hehehe

    ReplyDelete
  13. husband yana pakai dalam rumah je..kalau kat luar memang tak pernah la..even nak keluar angkat baju pun die akan tukar seluar panjang or sarung kain pelekat =)

    ReplyDelete
  14. time main bola. tapi dah biasa pakai tight. so ok2 saja =)

    ReplyDelete
  15. nak pakai pendek boleh...biar tutup orat...kira 3 suku lah...hihi

    ReplyDelete
  16. ish2
    kalo bakal laki ada suar pendek ni
    kene pi bakor dulu semua baru bole kawen
    hehehehe =p

    ReplyDelete
  17. encik suami pakai dalam rumah je...=)

    ReplyDelete
  18. aurat lelaki antara pusat sampai lutut..takkan itupun x paham..btl x?hehe

    ReplyDelete
  19. sib baik hubby tak pakai seluar pendek... tapi mslh ske sgt pkai seluar yg sama.. haishh..

    ReplyDelete
  20. aku masih pakai seluar pendek.koleksi seluar pendek pun banyak apa.kadang kalau kuar pun pakai seluar pendek(jenis Khakis).

    ReplyDelete
  21. kwn2 lelaki ramai yg suka pakai seluar pendek...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …