Skip to main content

GURISAN HIDUP.

Photobucket

Gurisan hidup sudah tersurat
Walau ku cuba memadamkannya
Segala yang aku hajati
Tak menjadi...

Mahligai cinta terbakar jua
Akibat bahang cemburu buta
Yang suci bisa dikotori
Oleh mimpi...

Kata-kata tidak bisa merubahmu
Pujuk rayu engkau anggap hanya palsu
Tiap langkah engkau ukur dengan sangsi
Hingga aku tidak tahan lagi...

Hidup bagaikan dicengkam duri
Kasih sayang tiada erti
Kalau begini kurela sendiri
Derita menyiksa diri

Gurisan hidup telah tersurat
Kasih sayang kini tersiat
Tak mungkin akan tercantum semula
Cinta kita...

Gurisan hidup sudah tersurat
Aku bagai terjerat...

********************************
Assalamualaikum...

Saje je pagi2 ni tetiba dengar lagu ni
kat radio..
tetiba teringat la zaman2 dulu...
zaman bari kenal lelaki..
ekekeke...

masa tu bukan zaman sekolah tau..
zaman sekolah tak berminat langsung
nak ada kekasih ni..
mungkin sebab tinggal dengan mak,
rasa tak sanggup nak ada orang lain kat hati ni
selain mak..dah la belanja sekolah
mak bagi,lepas tu pi sekolah gelenyar nak belaki...
ekekekek

Mula2 bercinta dah rasa tak best nya...
apa kita cakap semua tak percaya...
cemburu jangan cakap la...
sampai aku naik rimas..
kalau aku ni lawa sangt boleh la nak cemburu..kan??

tapi tu semua kenangan la..
sekarang ni kalau suami puji aku
lawa ke,comel ke...
baru tersedar la kenapa dulu "dia"
selalu cemburu dan curiga...

ayat bajet cun ..
jom muntah beramai2...!
ekekek...


sekian...
dapatkan berita2 cuak hanya di ituini

Comments

  1. hihihi....diana memang cun, kalau tidak tak kan cik abang tergoda...

    Cun di mata suami, itu sudah memadai, biar suami lebih sayang, lebih kasih, rumahtangga pun aman bahagia selamanya..aminn.

    p/s: yus tak dapat cam lagu apa sebenarnya tu? Siapa penyanyi ya?...hihi

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    YANG DILALUI SEKARANG ADALAH REALITI KEHIDUPAN YG SEBENAR ! BANYAK CABARANNYA ! SEMOGA BERJAYA MELALUINYA .

    ReplyDelete
  3. hahhaahaha
    macam2 kan
    jom muntahkan dia
    hehe

    ReplyDelete
  4. Assalam...
    Pandangan mata setiap orang adalah berbeza....moga bahagia selalu....

    ReplyDelete
  5. ish... ai darjah satu dah ada kekasih bagi pensel tekan2.. balik kasi tahu mak, terus mak menyakat dan terus malu2 kambing. hahaha

    ReplyDelete
  6. entah, tak paham jugak dgn lelaki yag kuat cemburu ni...agak2 la kan.

    ReplyDelete
  7. ahahahha bila dah kawin dan ada anak nie bila hubby puji rasa semacam lak kan
    tapi hubby ieda jarang sekali puji2 nie .. dia cakap cantik tu nampak dengan matanya sahaja .. dia nak nikmati sendiri
    risoo gak kalau dia puji2 cantik org lain lakk ekekke sbb dlm ati kannn ekekke

    ReplyDelete
  8. kehkehkeh...terimbau nostalgia lama la tuh...hihi

    ReplyDelete
  9. sekarang baru tahu kenapa dia cemburu yer diana.. he..he.. comel aje entry ni.. tp akak pun tak ingat lagu tu..

    ReplyDelete
  10. dah terbalik pulak dengan wanie..yang kuat cemburu wanie..haha

    ReplyDelete
  11. hik..hik..teringat kisah dulu yer

    ReplyDelete
  12. haha..dah syg mesti ada cemburu. pakej la tu. kalau langsung tak cemburu..tak best pulak.

    ReplyDelete
  13. kdg2 bila teringat memori lama..nak nangis pun ada..nak gelak pun ada..nak muntah pun ada..haha

    ReplyDelete
  14. cun tu datang dari mata yang memandang..mungkin ade orang lain akak biasa tapi pada mata husband akak nie da macam J`Lo ker..hehehe

    p/s: tapi sy rasa husband akak mesti khawin ngan akak sebab sifat kejujuran dan kesetiaan akak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. Kita sama la. Sy masa sekolah pun, tak suka bercintan cintun. Minat2 snyp tu, biasalah...tp setakat minat2 dari jauh je. Takdelah smpi nak berkasih-kasihan! Sorry! Belajar dulu dik baru bercinta (eh, aku pesan kat sape nie? )

    Hiks~

    ReplyDelete
  16. kekekeke
    alololo
    menggamit memori ye

    mang cun akak ni
    kikiki
    sebab maisarah pon comei =]

    mimi kat sekolah pon x bercinta
    takot
    dan takmau
    heheheh

    ReplyDelete
  17. hehe... kenangan mengusik jiwa ni...

    ReplyDelete
  18. hehehe..ambOiii..terkenang kembali peristiwa dulu ka..sO sweeet..still puji2 ae skrg? bgus r :D

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …