ANAK,IMAN DAN NAFSU

Assalamualaikum...

selamat pagi semua...
malam tadi hujan jadi sedap je tidur..
tambah pulak badan letih sebab siang nya
makan angin..kan??
heheheh...

banyak blog nak kena singgah hari ni..
jadi aku bangun awal semata2 nak buat blog je..hahahah..
ok la..untuk pagi ni cuma nak kongsikan kata2 ni...
******************************
Pabila anak2 di didik dengan agama
maka membesar dan suburlah hatinya dengan iman.
Pabila anak2 di didik dengan harta dan kemewahan dunia
semata maka membesar dan suburlah nafsu dan syahwatnya.

********************************

Bentuk alah anak2 kita
dengan kesimbangan dunia dan akhirat..
insyaallah..akan indah lah hidup nya...


sekian...

Post a comment

23 Comments

  1. Assalamu'alaikum dan selamat pagi Diana. :)

    ReplyDelete
  2. Manusia sering lupa apabila dah dikaburi dgn wang ringgit berjuta ! kita yg sedang2 ni mmg boleh berfikir kan..hanya doa agar anak menjadi seorang yg baik nanti..

    ReplyDelete
  3. pagi! kak diana.. hehe
    yeahh, anak2 perlu didik dengan seimbng diantra dunia and akhirat..incya-Allah..

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    SETUJU SANGAT DGN N3 INI.

    ReplyDelete
  5. perkongsian pagi yg indah seindah cuaca di pagi hari ini juga


    trima kasih Diana

    ReplyDelete
  6. Anak tu kai putih... ibubapa kena corakkan dengan akidah dan pegangan agama yg tinggi

    ReplyDelete
  7. thanx friend .. moga kita dijauhkan dari sifat2 nie ..

    miss u lah D :)

    ReplyDelete
  8. moga Allah bimbing kita jadik ibu-bapa yang salih dan membentuk keluarga yang diredhai Allah

    ReplyDelete
  9. akan ikut cakap akak nih..:)

    ReplyDelete
  10. belajar dari kesilapan lalu
    demi kebaikan masa depan ...

    ReplyDelete
  11. lewat 1/2 jam nak ucap selamat pagi kat akak..hehe :)

    ur got a point kak..sebagai ibu bapa tugas mendidik anak dengan didikan agama adalah tanggungkawab utama..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. anak2 ibarat kain putih, ibu bapalah yang akan mencorakkan mereka..

    ReplyDelete
  13. tu semua,,pro dan kontra,,dunia,,,nice entry kak,, :)

    ReplyDelete
  14. hi akak..btul tue ibu bapa la yg mencorakkan masa depan anak2..so didik la sebaiknya..heee

    ReplyDelete
  15. insyaAllah..kena balancekan didikan duniawi dan ukhrawi =)

    ReplyDelete
  16. patotla kebanyakan anak2 org kaya ni digambarkan sbgai seorang remaja yg teruk.. hehe..

    kan bagus kalau diseimbangkan harta dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  17. keep balance omputih kata.

    bukan takat didik,serapkan sekali dalam hati.lau tak ikut jugak,salahkan anak.


    (macam aku)

    ReplyDelete
  18. insyaAllah =]
    moga saya mendidik anak saya nnti dengan penuh ketatasusilaan dunia akhirat!

    ReplyDelete
  19. Anak2 adalah tanggungjawab ibu bapa, dan semua yang ada disekeliling supaya mereka menjadi insan yang berguna..

    ReplyDelete
  20. betul2..ct setuju sangat2 sbb dlm kluarga ct pOn gitu...huhu..ajar ank2 dr kecik lau nk dia jd baik...bile besar2, masing2 ada ego..susaaah sgt nk bentuk..huhu

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)