Resepi Biskut tayammum

Assalamualaikum....

Selamat tengahari..
dah tengahari...masak pun tak lagi ni..
lepas ni aku masak la..hehehhe..

Aku nak cerita sikit pasal pi beraya
rumah kawan kemarin...
ada kuih yang aku makan tu sedap sangt.
sebelum ni tak pernah makan pun..
Nama biskut tu Biskut tayammum..

Korang pernah makan biskut tu kan???
alah yang dia buat dari kulit popia tu..

kalau nak tau cara2 buat dia meh nak ajar..

Bahan-bahan.
kulit popia
minyak masak
susu tepung(sebarang jenama)
nestum.

cara-caranya..

1)lipat kulit popia jadi 3 segi..
2)lepas tu goreng sekejap dengan minyak yang banyak..tos kan..
3)tabur susu tepung dan ratakan ke atas kulit popia tersebut.
4)taburkan pulak dengan serbuk nestum..
siap untuk dihidangkan..

aku try google gambar tapi tak jumpa..
hari tu tak terfikir pun nak ambik gambarnya...
boleh la buat untuk makan petang2..
sedap tau..
rangup2 manis..

selamat mencuba..:)
Previous
Next Post »

13 komen disini

Click here for komen disini
Lelaki Ini
admin
26 September 2011 at 13:04 ×

ADEYH2..\PG MASAK LA..
SEMPAT PULAK UPDATE..
HEHEHE

Reply
avatar
JIJI YU
admin
26 September 2011 at 13:05 ×

haha nama pon dah pelik dah..

Reply
avatar
kakcik
admin
26 September 2011 at 13:10 ×

Biskut pun bertayammum ya? :)

Reply
avatar
Aku Ibu Muda
admin
26 September 2011 at 13:16 ×

pernah dgr namanya popia nestum :)

Reply
avatar
L
admin
26 September 2011 at 13:21 ×

looh. xtahu plak namanya gitu.. huhuh.. mmg sedap..

jom solat..
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-2.html

Reply
avatar
kakchik@ella
admin
26 September 2011 at 13:23 ×

Nama dia kelakar la diana. hihihi

Reply
avatar
ArulchelseA
admin
26 September 2011 at 13:34 ×

lain macam nama biskut ni..

Reply
avatar
hyz
admin
26 September 2011 at 13:48 ×

erkkk 1st time dgr biskut tayammum ni.... cam sodap je tu...

Reply
avatar
Freaky
admin
26 September 2011 at 14:00 ×

x pernah dengar lagi nama biskut tayammun tu..

Reply
avatar
fisa othman
admin
26 September 2011 at 14:15 ×

ni biskut nestum ni...hehehe ingat kan biskut apa la tadi kann...tapi kan senang dan sedap kan biskut ni..;)

Reply
avatar
Anum
admin
26 September 2011 at 14:22 ×

uik
pelik nie x pernah anum dgr

Reply
avatar
26 September 2011 at 16:55 ×

hahahahahah penah kak penah.nipis je kan kak biskutnya.

Reply
avatar
adan
admin
26 September 2011 at 18:51 ×

macam2 nama biskut raya ni.. 1st time tahu biskut tayammum ni..

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment