Breaking

Monday, 26 September 2011

Resepi Biskut tayammum

Assalamualaikum....

Selamat tengahari..
dah tengahari...masak pun tak lagi ni..
lepas ni aku masak la..hehehhe..

Aku nak cerita sikit pasal pi beraya
rumah kawan kemarin...
ada kuih yang aku makan tu sedap sangt.
sebelum ni tak pernah makan pun..
Nama biskut tu Biskut tayammum..

Korang pernah makan biskut tu kan???
alah yang dia buat dari kulit popia tu..

kalau nak tau cara2 buat dia meh nak ajar..

Bahan-bahan.
kulit popia
minyak masak
susu tepung(sebarang jenama)
nestum.

cara-caranya..

1)lipat kulit popia jadi 3 segi..
2)lepas tu goreng sekejap dengan minyak yang banyak..tos kan..
3)tabur susu tepung dan ratakan ke atas kulit popia tersebut.
4)taburkan pulak dengan serbuk nestum..
siap untuk dihidangkan..

aku try google gambar tapi tak jumpa..
hari tu tak terfikir pun nak ambik gambarnya...
boleh la buat untuk makan petang2..
sedap tau..
rangup2 manis..

selamat mencuba..:)

13 comments:

  1. ADEYH2..\PG MASAK LA..
    SEMPAT PULAK UPDATE..
    HEHEHE

    ReplyDelete
  2. Biskut pun bertayammum ya? :)

    ReplyDelete
  3. pernah dgr namanya popia nestum :)

    ReplyDelete
  4. looh. xtahu plak namanya gitu.. huhuh.. mmg sedap..

    jom solat..
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-2.html

    ReplyDelete
  5. Nama dia kelakar la diana. hihihi

    ReplyDelete
  6. erkkk 1st time dgr biskut tayammum ni.... cam sodap je tu...

    ReplyDelete
  7. x pernah dengar lagi nama biskut tayammun tu..

    ReplyDelete
  8. ni biskut nestum ni...hehehe ingat kan biskut apa la tadi kann...tapi kan senang dan sedap kan biskut ni..;)

    ReplyDelete
  9. uik
    pelik nie x pernah anum dgr

    ReplyDelete
  10. hahahahahah penah kak penah.nipis je kan kak biskutnya.

    ReplyDelete
  11. macam2 nama biskut raya ni.. 1st time tahu biskut tayammum ni..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox