Skip to main content

pengantin yang huduh atau baju yang tak lawa???

Assalamualaikum...

Selamat petang..
jom jamu mata dengan rekaan2 gaun yang hebat..
ekekkeke..hebat ke pelik???
kalau korang nak tak pakai gaun2 gini..















korang suka yang mana???
sapa2 nak kawen mungkin gaun2 diatas boleh dijadikan ilham
untuk gaun korang nanti..
hehhehehe...


sekian...

credit:stomp

Comments

  1. aduhaiii tak sanggup ku nak makai nya...huduh sungguh laaa...

    ReplyDelete
  2. yg pakai cat semata tu mcm menarik..wawawawa~ pengsannnnnn mak mertua tgk @__@

    ReplyDelete
  3. kalau anum memang x sanggup nak pakai

    ReplyDelete
  4. hehehehe....tak tahan baju perantin macam pocong tu, yang ke -2 nampak perut buyung tu
    kelakar giler

    ReplyDelete
  5. suke yg last sekali tu la..haha

    ReplyDelete
  6. sabo jer lah! :D

    ReplyDelete
  7. apelah macam tu.. burok benoo

    ReplyDelete
  8. tajuk post ni memang dasat sampai leh buatkan orang terasa ati. hahaha kalau tgk pada post ni, baju yg x lawa

    ReplyDelete
  9. nak yg ada burung2 kat ats tue :) huhuhu

    ReplyDelete
  10. paling ok dr yang x ok maybe pic yg k 2...x pun yg gaun mcm ada coklat bulat2 tu..nti senang terus tabur kt budak2..hehe

    ReplyDelete
  11. pengsan tetamu pakaian pegantin ghope tu. hilang akal ke ape?!!!

    ReplyDelete
  12. alamak..cam pelik2 je fesyen dia kak..sy ska tgk pompuan pakai gaun yang simple..hehe..tapi pompuan nie lain macam skit..lagi pelik lagi laa dorang suka..hahaha..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  13. akkk ape he nye yg pelik bebeno gaunnya tu.

    ReplyDelete
  14. bhaha. lawak pon ada gak nih. lawa pon ada jugak

    ReplyDelete
  15. hahaha... agak2 ada tak orang malaysia nak pakai gaun2 tu semua?

    ReplyDelete
  16. tak sanggup la nak pakai gaun2 ni... ish3..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …