Saturday, 17 September 2011

Maisara::sayur

Assalamualaikum...


Selamat petang semua...
petang ni aku masak mee kari.
dah lama tak masak mee kari.
ternyata mee kari aku masih sedap seperti
dulu walaupun jarang2 masak ..ekekek..

Aku kalau makan mee kari
mesti bubuh daun sup dan taugeh banyak2..:p
maisara pulak tak suka..
dia ni semuanya tak suka.lagi2 kalau sayur..
ada je alasan tak nak makan sayur tu..

hari ni pun masih beri alasan...

Maisara:jangan suap sayur ye..
nak mee dan ayam je..

Ibu:kenapa pulak..??makan je la sayur..

Maisara:tak nak la..malu!

Ibu:Makan sayur la bagus.baru badan sihat.sebab tu
awak kuat menangis.tak nak makan sayur rupanya..

Maisara:ok la..saya tak mau kunyah.nak telan je.

Ibu:kena kunyah.nanti tercekik..

Maisara:malu la ibu..

Ibu:kenapa pulak makan sayur malu..??

Maisara:sebab kambing saja makan sayur..malu la kalau orang tengok!

Ibu:???????????

Antara korang ada tak
yang tak makan sayur
sebab terasa diri seperti kambing??


sekian...

22 comments:

  1. pelik kan nape la bdk2 ssh mkn syur..hhuh..sy ni hantu syur.. haha

    ReplyDelete
  2. sy xmakan sayur gak..tapi sstgh sayur jer..takde plak rasa jd kambingg..jgn jd mcm sorg matsaleh yg anggap diri die jagung dah..ehh apa point?
    hehehe...suke baca entry bab masak2.sbb tetibe je perut lapar. especially bila dgr daun sup.phew....

    ReplyDelete
  3. lame x makan mee kari. slrpppp

    eh x makan sayur sebab cam kambing? abis kambing yg x makan sayur cam org???

    *pitam

    ReplyDelete
  4. Saya tak malu kambing sebab kambing tak makan manusia. Ahahahaha.

    Eh ade kaitan ke komen ni*

    ReplyDelete
  5. terkedu seketika membaca jwpn maisara... sayur la sedap...

    ReplyDelete
  6. he..saya pun susah nk mkn sayur..tapi takde la sbb terasa diri mcm kambing.

    pnjang akal betul maisara ni..

    ReplyDelete
  7. lawaklah maisara ni..sampai ke situ die pk..fiza suke makan sayur..kadang2..xmakan nasi pun xpe..meratah sayur je ^_^

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Diana

    kambing sekarang tinggi nilainya...he he

    Wassalam

    ReplyDelete
  9. hihihi... lucu betul la maisara... rasa nak pecah perut gelak... :)

    ReplyDelete
  10. sedapnye mee kari tu ,
    CHP dah terliur sgt ni .
    mmg favourite CHP tau ..

    ReplyDelete
  11. ahaa.... sy ri ni pong mkn mee kari... hehhehe

    ReplyDelete
  12. memang best alasan maisarah.. cik lala nanti ntah mcm mana ragamnya.

    ReplyDelete
  13. anak-anak sya pun tak suka sayur

    ReplyDelete
  14. sayo sayo,,,(dialek ajib dalam kl ganster)

    ReplyDelete
  15. haha..saye pon nk malu la makan sayur :D

    ReplyDelete
  16. kena ckp kat dia..kambing mkn daun pokok aje..kmbing xmkn sayur..

    nati sapa ke besar dia igt mcm kmbing klau mkn sayur..

    ReplyDelete
  17. haha...budak2 skrg byk alasan...

    ReplyDelete
  18. aduhaaaai
    sungguh tak terduga pikiran bebudak kan kak
    hihihihi
    comeinye ngomel2
    walau kambing suke amam sayurrr
    saya tetaaaaaap makan sayur
    hihihihi =]

    ReplyDelete
  19. adoyaiiiiiiiiii la maisara....

    kak diana, cakap kt dia...kambing makan rumput je...bukan sayur :p

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();