Skip to main content

Maisara::sayur

Assalamualaikum...


Selamat petang semua...
petang ni aku masak mee kari.
dah lama tak masak mee kari.
ternyata mee kari aku masih sedap seperti
dulu walaupun jarang2 masak ..ekekek..

Aku kalau makan mee kari
mesti bubuh daun sup dan taugeh banyak2..:p
maisara pulak tak suka..
dia ni semuanya tak suka.lagi2 kalau sayur..
ada je alasan tak nak makan sayur tu..

hari ni pun masih beri alasan...

Maisara:jangan suap sayur ye..
nak mee dan ayam je..

Ibu:kenapa pulak..??makan je la sayur..

Maisara:tak nak la..malu!

Ibu:Makan sayur la bagus.baru badan sihat.sebab tu
awak kuat menangis.tak nak makan sayur rupanya..

Maisara:ok la..saya tak mau kunyah.nak telan je.

Ibu:kena kunyah.nanti tercekik..

Maisara:malu la ibu..

Ibu:kenapa pulak makan sayur malu..??

Maisara:sebab kambing saja makan sayur..malu la kalau orang tengok!

Ibu:???????????

Antara korang ada tak
yang tak makan sayur
sebab terasa diri seperti kambing??


sekian...

Comments

  1. pelik kan nape la bdk2 ssh mkn syur..hhuh..sy ni hantu syur.. haha

    ReplyDelete
  2. sy xmakan sayur gak..tapi sstgh sayur jer..takde plak rasa jd kambingg..jgn jd mcm sorg matsaleh yg anggap diri die jagung dah..ehh apa point?
    hehehe...suke baca entry bab masak2.sbb tetibe je perut lapar. especially bila dgr daun sup.phew....

    ReplyDelete
  3. lame x makan mee kari. slrpppp

    eh x makan sayur sebab cam kambing? abis kambing yg x makan sayur cam org???

    *pitam

    ReplyDelete
  4. Saya tak malu kambing sebab kambing tak makan manusia. Ahahahaha.

    Eh ade kaitan ke komen ni*

    ReplyDelete
  5. terkedu seketika membaca jwpn maisara... sayur la sedap...

    ReplyDelete
  6. he..saya pun susah nk mkn sayur..tapi takde la sbb terasa diri mcm kambing.

    pnjang akal betul maisara ni..

    ReplyDelete
  7. lawaklah maisara ni..sampai ke situ die pk..fiza suke makan sayur..kadang2..xmakan nasi pun xpe..meratah sayur je ^_^

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Diana

    kambing sekarang tinggi nilainya...he he

    Wassalam

    ReplyDelete
  9. hihihi... lucu betul la maisara... rasa nak pecah perut gelak... :)

    ReplyDelete
  10. sedapnye mee kari tu ,
    CHP dah terliur sgt ni .
    mmg favourite CHP tau ..

    ReplyDelete
  11. ahaa.... sy ri ni pong mkn mee kari... hehhehe

    ReplyDelete
  12. memang best alasan maisarah.. cik lala nanti ntah mcm mana ragamnya.

    ReplyDelete
  13. anak-anak sya pun tak suka sayur

    ReplyDelete
  14. sayo sayo,,,(dialek ajib dalam kl ganster)

    ReplyDelete
  15. haha..saye pon nk malu la makan sayur :D

    ReplyDelete
  16. kena ckp kat dia..kambing mkn daun pokok aje..kmbing xmkn sayur..

    nati sapa ke besar dia igt mcm kmbing klau mkn sayur..

    ReplyDelete
  17. haha...budak2 skrg byk alasan...

    ReplyDelete
  18. aduhaaaai
    sungguh tak terduga pikiran bebudak kan kak
    hihihihi
    comeinye ngomel2
    walau kambing suke amam sayurrr
    saya tetaaaaaap makan sayur
    hihihihi =]

    ReplyDelete
  19. adoyaiiiiiiiiii la maisara....

    kak diana, cakap kt dia...kambing makan rumput je...bukan sayur :p

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …