Skip to main content

MAISARA::Raya

Assalamualaikum...

malam ni nak cerita pasal
raya maisara..

raya kat kedah paling raya sakan la bagi maisara.
walaupun raya kat kedah pada hari raya ke dua..
maisara cucu tunggal mertua
aku kat kedah ni.
jadi duit raya memang warna warni la ..
kalau kat kampung aku duit raya seringgit je banyak
sebab maisara cucu yang entah ke berapa.
hehehhe..
duit raya maisara sampai raya ke

duit seringgit paling banyak..
ada dalam seratus duit seringgit tu tak salah..
maisara kata nak beli rantai tangan
dengan duit raya kali ni..:p

maisara dihari raya pertama.

raya haji ni raya kat kedah.
kat sini raya haji pun dapat duit jugak tau..
ada blogger kedah yang nak aku pi
rumah dia raya haji ni???
jangan lupa siap duit raya ye...
bukan untuk maisara..untuk aku la.hahahah

JANGAN LUPA TERJAH BLOG SEMPOI NI(LINK)..

sekian...

ingat nak pi umah solihin zubir raya haji nanti..:p

Comments

  1. salam ziarah.. selamat ari raye..

    ReplyDelete
  2. comelnye maisara pakai baju kurung kaler pink..sweet..meh jadi menantu auntie..hikhik :)

    ReplyDelete
  3. fuyoo... banyaknya duit raya maisara.. pink colour ye maisara raya kali ni...

    ReplyDelete
  4. perghh seronok jd cucu tunggal..duet berkepok la maisara dpt nih..haha

    ReplyDelete
  5. untunglaaaa maisara dapat banyak duit raya :D

    ReplyDelete
  6. hehe..untung jd budak2 kan?faris pun dpt kutip bnyk thun ni..takde nak watpe so tmbah simpanan jek..:)

    ReplyDelete
  7. wah...banyak yer wet raya dapat...meh cni singgit...hehe. admin kongsi ni dah tua...mana ada org nak bg wet lg...huhu

    pape pun...post yang menarik LIKE
    mintak izin kongsi yer...kalau izi sila paste link cni...
    http://kongsi-apa2-aje.blogspot.com/p/berkongsi-disini.html

    mekasih (^_^)

    ReplyDelete
  8. mai la rumah kakD sama....duit raya dah tersiap ada mai la...

    ReplyDelete
  9. duit raya anak2 nk beli emas pon lepas 1gm je kot...huhu....melambung naik rega emas la ni :(

    ReplyDelete
  10. akk mana leh dpt duet raya lah.

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …