Skip to main content

MAISARA::Raya

Assalamualaikum...

malam ni nak cerita pasal
raya maisara..

raya kat kedah paling raya sakan la bagi maisara.
walaupun raya kat kedah pada hari raya ke dua..
maisara cucu tunggal mertua
aku kat kedah ni.
jadi duit raya memang warna warni la ..
kalau kat kampung aku duit raya seringgit je banyak
sebab maisara cucu yang entah ke berapa.
hehehhe..
duit raya maisara sampai raya ke

duit seringgit paling banyak..
ada dalam seratus duit seringgit tu tak salah..
maisara kata nak beli rantai tangan
dengan duit raya kali ni..:p

maisara dihari raya pertama.

raya haji ni raya kat kedah.
kat sini raya haji pun dapat duit jugak tau..
ada blogger kedah yang nak aku pi
rumah dia raya haji ni???
jangan lupa siap duit raya ye...
bukan untuk maisara..untuk aku la.hahahah

JANGAN LUPA TERJAH BLOG SEMPOI NI(LINK)..

sekian...

ingat nak pi umah solihin zubir raya haji nanti..:p

Comments

  1. salam ziarah.. selamat ari raye..

    ReplyDelete
  2. comelnye maisara pakai baju kurung kaler pink..sweet..meh jadi menantu auntie..hikhik :)

    ReplyDelete
  3. fuyoo... banyaknya duit raya maisara.. pink colour ye maisara raya kali ni...

    ReplyDelete
  4. perghh seronok jd cucu tunggal..duet berkepok la maisara dpt nih..haha

    ReplyDelete
  5. untunglaaaa maisara dapat banyak duit raya :D

    ReplyDelete
  6. hehe..untung jd budak2 kan?faris pun dpt kutip bnyk thun ni..takde nak watpe so tmbah simpanan jek..:)

    ReplyDelete
  7. wah...banyak yer wet raya dapat...meh cni singgit...hehe. admin kongsi ni dah tua...mana ada org nak bg wet lg...huhu

    pape pun...post yang menarik LIKE
    mintak izin kongsi yer...kalau izi sila paste link cni...
    http://kongsi-apa2-aje.blogspot.com/p/berkongsi-disini.html

    mekasih (^_^)

    ReplyDelete
  8. mai la rumah kakD sama....duit raya dah tersiap ada mai la...

    ReplyDelete
  9. duit raya anak2 nk beli emas pon lepas 1gm je kot...huhu....melambung naik rega emas la ni :(

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …