Skip to main content

Jangan percaya sangat dekat suami-suami ni..:/

Assalamualaikum...

Selamat pagi ..
cerita pasal orang jom..hahahah
kalau tak cerita pasal orang nak ceritapasal apa..kan??
diri sendiri pun orang jugak..hahha..

korang biasa tak jumpa isteri yang tak percaya suami dia..
sikit2 nak curiga..pernah jumpa??
ada orang kata
"jangan percaya sangt kat lelaki ni.."
jangan percaya sangt kat suami kita ni..."

betul ke tak boleh percaya..??
pendapat aku la kan??
awal2 kawen dulu kalau ada rasa was2 atau
curiga pada suami tu kira dimaafkan la..
tapi bila dah lama kawen
dan suami pun jelas tunjuk kan sayang pada kita dan
pernah tunjuk kan pengorbanan tak terhingga
pada kita,perlukah kita was2 dengan suami???
tak patut..kan??

suami dah tunjuk rasa cinta dan kasih dia
kenapa kita nak berprasangka buruk pulak kan??
kan lagi baik kalau kita pun sama2
curahkan rasa kasih sayang tak terhingga pada dia..

"pasir kat pantai boleh berubah..
ni kan pulak hati lelaki.."

waduh2!!!:p
soal berubah hatinya atau tak
sekurang2nya kita dah berusaha untuk
menyintai dan menyayangi dia
seperti mana dia tunjuk kan rasa kasih sayang dia pada kita..
sekurang2nya dia tau
cinta kita pun sama kuat macam cinta dia
pada kita..

cer kita pikir balik..
kalau dia tunjuk dah sayang dan cinta pada kita
siap dengan bukti2 nya sekali
tapi kita tetap dok layan rasa curiga pada suami
tak mustahil kalau dia pun boring kita bersikap gitu
dan pi cari pompuan lain..
lagi haru..kan??

tapi kan..ada orang kata...
suami ni bila dia baik melampau2 dengan
isteri tu ada la niat tersembunyi dia..
mesti ada pompuan lain..
ha!prasangka tak baik lagi tu!hehehe..

kalau tetiba ada yang jadi kes gini
korang cakap je kat suami korang...

"tak pe la abang...
cemana sekali pun kasih sayang saya pada abang tak pernah sikit
pun kurang..sebab selama ni pun
abang tak pernah tunjuk kan kekurangan kasih sayang
abang pada saya..tapi ingat ye..
madu dibalas madu..
racun tetap akan dibalas racun...
lepas ni kalau saya dapat rasa kekurangan kasih sayang
abang pada saya walau seciput pun,saya akan balas dengan asid pulak.."

wakakakaka....
rasa2 dia berani tak??


sekian..!

Comments

  1. saya rasa kan,tak payah la fikir benda remeh macam tu wat pening kepala otak jer,kita kan suri yg kena fikir banyak benda lagi

    ReplyDelete
  2. betul tu..takkan dah bertahun hidup bersama masih tak nak percaya suami sendiri kan...kalo dh suami terang2 iklas pamerkan kasih syg pd kita...sendiri mau ingat la kan...

    ReplyDelete
  3. kdg2 ada gak rs curiga..kdg2 je lah..hihi =P

    ReplyDelete
  4. bukan ke pompuan akan tetap rasa curiga

    ReplyDelete
  5. kita bg madu, utk keishatan dia.. dia pun balas madu.. huhuhu.. sgt bahaya. :D.. apapun cemburu,curiga & percaya biarlah berpada2.. Bohong la kalau kata sy percaya 100% pd hubby sy & bohong jugak kalau sy ckp sy x percaya lngsung suami saya. tp kawal la..

    ReplyDelete
  6. KC takmo curiga2. malas nak pening2 kepala. hihi.

    ReplyDelete
  7. hihi.macam geram je akak..pc tatau.tak kawin lagi..tapi nak bagi pendapat jugak. kepercayaan lebih penting dari cinta dalam sesuatu hubungan sebenarnya..^^tapi janganla samapi 100%.hehe

    ReplyDelete
  8. pernah gak rasa curiga tapi itu semuanya khayalan sendiri saja..tah apa2 la..kahkah

    ReplyDelete
  9. kesetiaan suami isteri masing2 hanya boleh di nilai oleh empunya diri ..

    bukan dari org lain yg hanya melihat dengan mata tapi bukan dengan hati :)

    ReplyDelete
  10. waaa...kadang je rasa curiga bile tiap2 mlm suami kuar minum ngn member2

    ReplyDelete
  11. mungkin hubby dia pernah buat hal kot, tu yg tak percaya dah tu...huhu...

    ReplyDelete
  12. sya dok taman merak,dekat kan kita ni.ada masa kita roger-roger eh.

    ReplyDelete
  13. kalau saya jangan letakkan kepercayaan 100% pada semua orang. tinggalkan sikit utk diri sendiri.

    ReplyDelete
  14. kalau ada encek2 suami kat luar tu dok buat hal...jadi mcm ginilah jawabnya....

    ReplyDelete
  15. haha..bab sayang ni susah nak tunjukkan..yang penting kena percaya..anyway Selamat Hari Raya kak..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  16. Kalau kite was2,nanti suami was2 balik kat kite...lagi nahas.haha

    ReplyDelete
  17. bg rara yg bakal berkahwin ni.prinsip rara,kalau percaya husband,rara akn percaya.but once dh buat.siap lah kamu.heee.

    ReplyDelete
  18. kepercayaan perlu ada dlm satu hubungan tapi perlu ada sedikit rasa curiga...Apa yg penting jngan kontrol sebab lelaki tidak suka dikawal...Yang penting ke mana dia pegi & dgn siapa kita kena tau...Dahtu takyah le "keep calling" tanye bile nak balik, kul bape nak balik..Lelaki sgt pantang dgn situasi sebegini krn mereka juga memerlukan masa untuk bersama2 dgn kekwn...Jgn mempersoalkan apa yang diorg buat...

    ReplyDelete
  19. wakakaka..simbah ngan asid..bahaya tu..

    pada eija mmg susah sgt nak percaya dgn suami2 ni 100%, kalau boleh jgn bg 100% kepercayaan..simpan sikit utk diri sndiri..supaya bila dikhianati xde la merana sgt...

    ReplyDelete
  20. wanita akan sentiasa curiga tu kak... biasalah sifat cemburu t sentiasa ad...lalaal

    ReplyDelete
  21. ya..yg penting kita berusaha cipta bahagia dlm rumahtangga. kalau asik curiga..hati tak aman, hidup tak ceria.

    ReplyDelete
  22. pape pun kne byk kn berdoa, jage makan pakai die, dan redha... kalo die milik kite, takdok spe eh nk amek.. kecuali Yg Maha Esa

    ReplyDelete
  23. banyaknya 100% dalam komen kat entri ni. haha..

    nak ubah lain sket..percaya 90% je kat pasangan. 10% lagi kena curiga sket, sbg langkah hati2..=p

    ReplyDelete
  24. pehhhh
    cayalah akak
    yg ayat last ni..kene copy n paste..masuk dlm pale..
    ckp bile dah nikah nanti..ikikiki

    ReplyDelete
  25. kalau dalam hati dah meletak prasangka walau sekelumit, komfom hati tak tenang sampai bila2, nak2 lagi kalau yg dicurigai tu suami sendiri..

    jd, sebelum kahwin kena bersikap telus dgn pasangan masing2, insyaAllah akan dipermudahkan oleh Allah

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …