Rabu, 14 September 2011

Jangan percaya sangat dekat suami-suami ni..:/

Assalamualaikum...

Selamat pagi ..
cerita pasal orang jom..hahahah
kalau tak cerita pasal orang nak ceritapasal apa..kan??
diri sendiri pun orang jugak..hahha..

korang biasa tak jumpa isteri yang tak percaya suami dia..
sikit2 nak curiga..pernah jumpa??
ada orang kata
"jangan percaya sangt kat lelaki ni.."
jangan percaya sangt kat suami kita ni..."

betul ke tak boleh percaya..??
pendapat aku la kan??
awal2 kawen dulu kalau ada rasa was2 atau
curiga pada suami tu kira dimaafkan la..
tapi bila dah lama kawen
dan suami pun jelas tunjuk kan sayang pada kita dan
pernah tunjuk kan pengorbanan tak terhingga
pada kita,perlukah kita was2 dengan suami???
tak patut..kan??

suami dah tunjuk rasa cinta dan kasih dia
kenapa kita nak berprasangka buruk pulak kan??
kan lagi baik kalau kita pun sama2
curahkan rasa kasih sayang tak terhingga pada dia..

"pasir kat pantai boleh berubah..
ni kan pulak hati lelaki.."

waduh2!!!:p
soal berubah hatinya atau tak
sekurang2nya kita dah berusaha untuk
menyintai dan menyayangi dia
seperti mana dia tunjuk kan rasa kasih sayang dia pada kita..
sekurang2nya dia tau
cinta kita pun sama kuat macam cinta dia
pada kita..

cer kita pikir balik..
kalau dia tunjuk dah sayang dan cinta pada kita
siap dengan bukti2 nya sekali
tapi kita tetap dok layan rasa curiga pada suami
tak mustahil kalau dia pun boring kita bersikap gitu
dan pi cari pompuan lain..
lagi haru..kan??

tapi kan..ada orang kata...
suami ni bila dia baik melampau2 dengan
isteri tu ada la niat tersembunyi dia..
mesti ada pompuan lain..
ha!prasangka tak baik lagi tu!hehehe..

kalau tetiba ada yang jadi kes gini
korang cakap je kat suami korang...

"tak pe la abang...
cemana sekali pun kasih sayang saya pada abang tak pernah sikit
pun kurang..sebab selama ni pun
abang tak pernah tunjuk kan kekurangan kasih sayang
abang pada saya..tapi ingat ye..
madu dibalas madu..
racun tetap akan dibalas racun...
lepas ni kalau saya dapat rasa kekurangan kasih sayang
abang pada saya walau seciput pun,saya akan balas dengan asid pulak.."

wakakakaka....
rasa2 dia berani tak??


sekian..!

25 komen disini:

misya berkata...

saya rasa kan,tak payah la fikir benda remeh macam tu wat pening kepala otak jer,kita kan suri yg kena fikir banyak benda lagi

Fieza79 berkata...

betul tu..takkan dah bertahun hidup bersama masih tak nak percaya suami sendiri kan...kalo dh suami terang2 iklas pamerkan kasih syg pd kita...sendiri mau ingat la kan...

YanaMIB berkata...

kdg2 ada gak rs curiga..kdg2 je lah..hihi =P

JIJI YU berkata...

bukan ke pompuan akan tetap rasa curiga

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

kita bg madu, utk keishatan dia.. dia pun balas madu.. huhuhu.. sgt bahaya. :D.. apapun cemburu,curiga & percaya biarlah berpada2.. Bohong la kalau kata sy percaya 100% pd hubby sy & bohong jugak kalau sy ckp sy x percaya lngsung suami saya. tp kawal la..

kakchik@ella berkata...

KC takmo curiga2. malas nak pening2 kepala. hihi.

pengemis Cinta~ berkata...

hihi.macam geram je akak..pc tatau.tak kawin lagi..tapi nak bagi pendapat jugak. kepercayaan lebih penting dari cinta dalam sesuatu hubungan sebenarnya..^^tapi janganla samapi 100%.hehe

Mrs.Yie berkata...

pernah gak rasa curiga tapi itu semuanya khayalan sendiri saja..tah apa2 la..kahkah

ieda berkata...

kesetiaan suami isteri masing2 hanya boleh di nilai oleh empunya diri ..

bukan dari org lain yg hanya melihat dengan mata tapi bukan dengan hati :)

+ GEE + berkata...

waaa...kadang je rasa curiga bile tiap2 mlm suami kuar minum ngn member2

wahida berkata...

mungkin hubby dia pernah buat hal kot, tu yg tak percaya dah tu...huhu...

misya berkata...

sya dok taman merak,dekat kan kita ni.ada masa kita roger-roger eh.

eiela berkata...

kalau saya jangan letakkan kepercayaan 100% pada semua orang. tinggalkan sikit utk diri sendiri.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

kalau ada encek2 suami kat luar tu dok buat hal...jadi mcm ginilah jawabnya....

Azlan Hasan berkata...

haha..bab sayang ni susah nak tunjukkan..yang penting kena percaya..anyway Selamat Hari Raya kak..hehehe :)

Regards,
-Strider-

Cik Ila berkata...

Kalau kite was2,nanti suami was2 balik kat kite...lagi nahas.haha

rara pinkmafia berkata...

bg rara yg bakal berkahwin ni.prinsip rara,kalau percaya husband,rara akn percaya.but once dh buat.siap lah kamu.heee.

MARIA LIZA berkata...

kepercayaan perlu ada dlm satu hubungan tapi perlu ada sedikit rasa curiga...Apa yg penting jngan kontrol sebab lelaki tidak suka dikawal...Yang penting ke mana dia pegi & dgn siapa kita kena tau...Dahtu takyah le "keep calling" tanye bile nak balik, kul bape nak balik..Lelaki sgt pantang dgn situasi sebegini krn mereka juga memerlukan masa untuk bersama2 dgn kekwn...Jgn mempersoalkan apa yang diorg buat...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

wakakaka..simbah ngan asid..bahaya tu..

pada eija mmg susah sgt nak percaya dgn suami2 ni 100%, kalau boleh jgn bg 100% kepercayaan..simpan sikit utk diri sndiri..supaya bila dikhianati xde la merana sgt...

cucu umie berkata...

wanita akan sentiasa curiga tu kak... biasalah sifat cemburu t sentiasa ad...lalaal

Ujie berkata...

ya..yg penting kita berusaha cipta bahagia dlm rumahtangga. kalau asik curiga..hati tak aman, hidup tak ceria.

CikHoneyBee berkata...

pape pun kne byk kn berdoa, jage makan pakai die, dan redha... kalo die milik kite, takdok spe eh nk amek.. kecuali Yg Maha Esa

Jejaka Terhangat berkata...

banyaknya 100% dalam komen kat entri ni. haha..

nak ubah lain sket..percaya 90% je kat pasangan. 10% lagi kena curiga sket, sbg langkah hati2..=p

aimie amalina berkata...

pehhhh
cayalah akak
yg ayat last ni..kene copy n paste..masuk dlm pale..
ckp bile dah nikah nanti..ikikiki

makdara TERdiva berkata...

kalau dalam hati dah meletak prasangka walau sekelumit, komfom hati tak tenang sampai bila2, nak2 lagi kalau yg dicurigai tu suami sendiri..

jd, sebelum kahwin kena bersikap telus dgn pasangan masing2, insyaAllah akan dipermudahkan oleh Allah

Related Posts with Thumbnails