Skip to main content

GIGIT-GIGIT CINTA DALAM RUMAHTANGGA.

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua..
dah sarapan ka???
pagi ni nak cerita pasal gigitan cinta.

Biasanya kalau kita nampak
orang belum kawen ada gigitan cinta kat leher
mesti kita akan fikir...



"ish..ish..tak de rasa malu langsung budak ni.."

Tapi cemana kalau yang ada gigitan
cinta tu ialah isteri orang atau suami orang..
apa pulak pandangan korang
bagi suami/isteri yang gigitan cinta nya
jelas orang nmpak..tak malu jugak ke???

Belum kawen ke,dah kawen ke
kena la ada rasa malu.kalau yang merah2 kat leher tu
adalah kurap atau sopak
tau pulak malu ..kita tutup2..
tapi bila gigitan cinta kita tak de rasa nak tutup pun...

"alah..bukan orang lain yang buat..laki aku jugak..
baru la orang nampak kemesraan kami ni..."

kalau pun suami kita yang buat
perlu ke kena ada tanda cop kat situ??
tak de cop pun orang tau
malam2 korang buat apa..nama pun
suami isteri..kan??tak payah la cop2!

yang pakai tudung tu boleh la
sorok2 sikit kan??yang tak bertudung tu cemana pulak??
ha..buat la kat tempat yang tersorok sikit..
kat perut ke,ketiak ke...
tak pun kat lutut..
susah2 sangat,pakai tudung!
ha..nak buat keliling leher ala2 rantai pun boleh..
siap loket sekali..heheheh

sekian...

Comments

  1. panaznya entry,sebagai orang yang kaya dengan budaya sopan santun,dan tata susila,fikir-fikirkanlah love bite tu sesuai ke tak di tunjukkan pada tatapan orang

    ReplyDelete
  2. hohohoho x paham pasal gigit cinta nie ,.. masa mula2 kawin dulu ieda siap tanye hubby ape tuu love bite .. dia pun x tahu , siap suh cuba buat .. ape rasa katanya .. adehhh sakit ader lahh ..
    x best langsung !!! hahahah

    membuka pekung sendiri tuu leh namanya .. budak2 jaman skrg D dah x der adab susila , semua dia main langgar je .. sedih !

    ReplyDelete
  3. hahaha..pada sy orang suka menunjuk2 ni adalah orang yg tidak cerdik sebenarnya..

    ReplyDelete
  4. Tergelak sensorang kakcik baca catatan Diana ni. :)

    ReplyDelete
  5. hahahhaha, gelak anum baca n3 nie

    ReplyDelete
  6. ahaha..kekadang PCL sendiri tertengok pon malu seketika... apa yg ada kat leher 'mereka' itu...tapi dorang selamber jer...serius malu beb!

    ReplyDelete
  7. err..kb pernh jumpe... kb lak yg jd segan nak tgk

    ReplyDelete
  8. kat lutut kak?kang kalo bini dye tersepak.patah pulak gg nya kak.hehehe

    ReplyDelete
  9. ni nak cerita ni..boleh di katakan hari2 suami akak balik dari keje dia duk bagitau kawan dia selalu ada lebam2 kat leher..banyak pulak tu..kahkahkah..x tau malu langsung..! orang lain pun ada bini ada laki gak..macam dia sorang je la ada bini..hahahaha :)

    ReplyDelete
  10. Sebab itulah wanita Islam dikenakan menutup aurat sesempurnanya. Kalau tutup aurat pasti tidak terserlah.....

    ReplyDelete
  11. kih..kih.. malu arrr.. takyah la nak tayang2... sendiri tau sudah..:)

    ReplyDelete
  12. aduihhh.. nak tergelak pon ader gak nih... orang lain ader gak laki bini...pakwe makwe...tapi reti reti la sikit ..yer dak??? memalukan weiii

    ReplyDelete
  13. pergh entry ni..yg xkawin lg mmg xpatut buat camtu..dosa...yg dah kawin pttnya cover2 la sikit...

    ReplyDelete
  14. percaya atau tidak, kawan opis suami saya keliling tengkuk ada benda tu... bini dia pun satu tmpt keje.. huh... giler kentang!

    ReplyDelete
  15. hmm..renung-renungkan lah.. yg tak berhusband lagi pn, jijik bila mlihat ade love bite pd bdan mereka..hmm..

    ReplyDelete
  16. Dulu masa myra study ada member suka buat gigit nieh, siap dengan bangganya dok tunjuk kat kengkawan.
    Dah ler belum kawen, astaghfirullah

    ReplyDelete
  17. auw, kat opis ema lelaki yang bertanda

    ReplyDelete
  18. hahaha..miang sgt bunyinya kan..lovebite2 bagai..tjuk2 lak tu kat orang..nak tjuk sgt..project dpn org jelah..hehehe..

    ReplyDelete
  19. pernah nampak 1 pasangan remaja kat stesen komuter... bersepah luv bite keliling leher. kite yg dah kawen beranak pinak ni pulak malu melihatnya. dapat lak remaja tu bangsa kita sendiri....

    ReplyDelete
  20. ish mnyampah tul la org yg suka tayang2 cop merah kt leher. dah la x tutup aurat, nk bgtau kt orang plak yg dia baru pas main tuttttttttt..

    ReplyDelete
  21. huhu mungkin nak membuktikan betapa mereka mencintai pasangannya..

    ReplyDelete
  22. wat lovebite kt lutut? haha.. lawak akak ni..

    errr... sbb tu kena pkai tudung.. tp bg yg belum kawen, jgn pkai tudung smata2 nk tutup maksiat..

    ReplyDelete
  23. Deorang tak malu, kita pulak yang jadi malu. Lepas tu kepala mula lah fikir benda-benda tak senonoh tu, huhuhu.

    ReplyDelete
  24. kikikikiki
    lawok je tapi penuh informasiii gituuu
    hehehehehe

    ReplyDelete
  25. hahaha... yang last sekali tu kelakar la... tapi, banyak maklumat berguna ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …