Skip to main content

Entry nak usik Blogger..

Assalamualaikum...

Selamat malam semua..
dah makan ka??

ok..malam ni nak tunjuk gambar yang aku
print skrin tadi..
ni gambar kat bloglist aku .
cer tengok2...apa yang boleh kita simpul kan
pada kedua2 gambar ni..

gambar 1

gambar 2

tak reti nak simpui kan dia??
tak pa..aku boleh tolong simpuikan untuk ampa..
hahhaha..

yang pertama...
orang lelaki suka buat kerja mudah..
buat entry ww bukan susah pun..
letak je gambar apa pun..mudah kan??

yang kedua..
orang lelaki suka ambik kesempatan..
pantang ada benda mudah orang
lelaki laju je isi peluang.
kalau tak de ww ni tak tau la
apa cerita orang2 lelaki ni buat..
hahahh

yang ke tiga..
orang perempuan suka berfikir..
bayang kan la..
di saat orang lelaki rebut benda
mudah depan mata kami orang perempuan
tetap berfikir dengan pantas walaupun seawal pagi...

hahahha..
ada yang marah ka??
jangan marah2 ni..
ni sekadar usik2 saja..

Ada blogger yang aku tengok dia tak boleh
terima gurauan..
orang usik2 dia melatah .
orang gini la yang orang lain suka usik..
seronok tengok dia marah..
orang rasa gelihati je tengok dia tak boleh
berfikir mengikut cabang yang lain..
dia fikir lurus saja.

Aku percaya korang yang lelaki2 ni
mesti suka mengusik kan?
macam usik awek la..
lagi dia marah.lagi seronok..

itu kalau awek..
yang bukan awek pulak cemana??

orang mengusik kita ada dua sebab ja..
satu sebab dia suka bila
kita diusik ada sikap kita yang bagi dia
"sangat comel"

yang kedua...
dia suka bila
kita diusik ada sikap kita yang bagi dia
"sangat huduh" dapat ditonton oleh orang lain..

sekian....

Comments

  1. muahaha..memang pon..hr rabu adalah hr blur saya kak oit..tu psal jadi itu macam..

    ReplyDelete
  2. haha..rabu kan pertengahan minggu.semua rebut2 nak wat ww entri.lelaki tak lepas peluang, perempuan lak buat sejam pas tu laju je publish entri berjela2

    ReplyDelete
  3. blog sy ada tk dlm bloglist tu.. kih kih kih

    ReplyDelete
  4. haha saya x buat post WW ni :P saya kompleks

    ReplyDelete
  5. a'ah la..mcm betul je.
    saya sendiri pun blm pernah buat ww ni.

    ReplyDelete
  6. ambo.entri mengusik2 manja lak.tp semua ww je laki.mmg suka buat keje mudah je.ehhe;p
    hahahhaa...akak usik la ecah sbb ecah sgt comey kalau diusik !


    ecah mashuri

    ReplyDelete
  7. fa dah lama tak buat, ari neh buat pun sebab tak sihat lagi. huhu

    ReplyDelete
  8. ada dua maksud entri diana ni ..

    satu beza sikap lelaki dan perempuan

    dua ... sikap sensitif yang buruk dan comel..

    sekian ..

    ReplyDelete
  9. huhuhu..adakah pc seorang yang huduh..betoii akak.lelaki pemalas sikit.hehehe

    ReplyDelete
  10. ahahaha suke ayat D yg last ! ..
    itu yg paling ieda takut :)

    ReplyDelete
  11. lama tak buat WW...malas...haha

    ReplyDelete
  12. susah ouh kalau nk bgurau dgn org yg tk leh msuk.. kdg2 kite yg trdiam blik bila usik orang hihihi

    ReplyDelete
  13. nelly sangat setuju !! hahaha

    pandai akak buat kajian ~

    ReplyDelete
  14. gaga..dah lama sungguh ayie xbt ww...

    ReplyDelete
  15. Erkkk! betul lah tu kak...perempuan suka berfikir sbb tu banyak bercakap lol :P

    ReplyDelete
  16. ok.. sy pun letak jugak lah.. kih kih kih

    ReplyDelete
  17. memang tul wednesday in moody..

    ReplyDelete
  18. haha mmg kiut kalau usik mengusik ni...

    ReplyDelete
  19. btoi la org ckp.. laki ni simple.. pompuan ni plak lebih complicated.. haha.. ;-p

    tp, kebetulan plak kan.. sederet dlm bloglist akak tu entry WW.. haha..

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum Diana

    usik mengusik bawa bahagia

    Wassalam

    ReplyDelete
  21. hehehehhe
    patotla raaaaamaaaaai owg suke ari rabu
    wayang pon murah
    kikikiki
    tapi kite asek nak becakap jek
    hehehe
    dalm ww pon cakap gak
    aiyaaakkk!

    ReplyDelete
  22. dlm seminggu skali jaa bole WW, msti amik pluang kn, hikk...

    ReplyDelete
  23. usik2 sayang tu

    slamat malam Diana

    ReplyDelete
  24. lelaki mmg suka pemkiran yg simple :P

    ReplyDelete
  25. usik2 tak pe,jangan silap bulan sudahlah..takut diri kita balik yang sentap..heheeee

    ReplyDelete
  26. EyA bru 1st rabu ne wat ww..mlas ekk 2 maksudnya hehe..bkan a pic says a thousands words ka?

    ReplyDelete
  27. dah lame tak buat ww...tiber2 hari tu la jugak idea datang..hehe..

    ReplyDelete
  28. pagi smalam akak ada jumpa sebuah blog yg buat entri ww ni..dah la entri ww..tajuk pun WW.,.alahai kenapa la malas sungguh nak taip WORDLESS WEDNESDAY..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …