ALKOHOL PUNCA PAYUDARA LELAKI MEMBESAR

Assalamualaikum...

Selamat petang semua..
ada sapa2 kat sini adalah penangih alkohol
yang tegar???
yang sedang cuba2 nak minum alkohol ada tak??
kalau ada,lupakan saja..



Selain menjejaskan kesihatan alkohol
jugak boleh menyebabkan payudara lelaki menjadi besar.
pertumbuhan ini disebut sebagai Ginekomastia.
punca utama Ginekomastia adalah penggunaan ubat-ubatan
untuk menghilangkan rasa nyeri(over the counter),
alkohol dan ubat terlarang seperti stereoid anabolik atau ganja.

Ramai yang menganggap pembesaran
payudara lelaki adalah disebabkan lebihan berat badan.
tapi jangan silap
kerana alkohol juga adalah salah satu puncanya.

dalam islam pun dilarang kita meminum
minuman yang memabuk kan..
Ada dinyatakan empat macam
orang yang tidak akan mendapat bau syurga
padahal bau syurga itu terbau dari jarak perjalanan lima ratus tahun iaitu:

  • Orang bakhil (kedekut)

  • Orang yang mengungkit pemberiannya

  • Orang yang tetap minum khamar(arak)

  • Dan orang yang derhaka terhadap kedua ibu bapanya



sekian...
ALKOHOL PUNCA PAYUDARA LELAKI MEMBESAR ALKOHOL PUNCA PAYUDARA LELAKI MEMBESAR Reviewed by Diana Rashid on September 22, 2011 Rating: 5

8 comments:

  1. ada kwn chinese sy ckp, org minum arak ni bdn bau busuk gilerr..smpi melekat kt katil lg..yekkss islam tu dh cantik dah..ada sbb knp ianya dilarang..xpayah la nk cuba² minum ke hape =)

    ReplyDelete
  2. minta dijauhkanlah.... tapi skg ni, org melayu kita tak segan silu minum air kencing syaitan ni....

    ReplyDelete
  3. err gambar lain, hik hik hik.
    ramai je org Islam yg pergi clubbing, tu kan mendorong nak minum jugak kan. so tak payah lah nak jejak kan kaki kat situ =)

    ReplyDelete
  4. dtg beraya sini...bawa german cookies utk tuan umah.

    ReplyDelete
  5. sy sebab gemok kot.. kih kih kih..minum tu tk penah pun..

    ReplyDelete
  6. elok sgt la tu.. minum arak ni buat perut boroi.. dh tentu payudara jd besar. mcm lelaki mengandung.. x sweet langsung.

    ReplyDelete
  7. papa mifz ingat jadik mcm tuh semata mata pergi gym jer...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Powered by Blogger.